Ratowanie Kasztanowca

następny post »
From: "Marex" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Ratowanie Kasztanowca
Date: Thu, 22 Jul 2010 11:02:16 +0000 (UTC)

Witam, mam dorodnego kasztanowca, który jak wiekszośc drzew tego gatunku
jest nawiedzony od lat szrotówkiem kasztanowcowiaczkiem. Larwy pojawiaja się
w lecie , zazwyczaj pod koniec lipca zaczynaja usychać liście. W tym roku na
razie liscie są dość zielone, ale juz zaczynaja się pierwsze oznaki
plamistych lisci. Może te anomalie pogodowe zakłóciły nieco spokój
szkodnikom. Ale zamierzam zafundować szkodnikom srodek owadobójczy. Na
stronie Instyututu W Skierniewicach wyczytałem, że skuteczny jest m.in. Pro
Agro 100SL. Mam preparat -125 ml i zamierzam nawiercic w pniu otwory -, w
które wleję środek. Pytanie tylko ile tego Pro Agro uzyć na jedno drzewo o
pniu szerokosci (na wys.1m) ok.30cm?? Czy ten preparat nalezy rozcieńczyć,
jakie ewent. proporcje? Czy Ktoś to stosował, zna??
Termin zabiegu jest zdaje się pózny, ale wczesniej nie dało rady.
Pozdrawia~M