Rdzewienie stali w kotłowni

1. Data: 2010-08-31 21:42:54

Temat: Rdzewienie stali w kotłowni
Od: Olo <w...@j...cy> szukaj wiadomości tego autora

Niech mnie ktoś oświeci co to było. Otóż znajomy ostatnio pokazał mi
narzędzia, które przeleżały przez jedną noc przy działającym kotle na
ekogroszek (podgrzewa wodę). Wszystkie wyglądają jakby z tydzień leżały
w wodzie - całe zardzewiałe. Nawet metalowy zacisk stolarski, który był
w większości chromowany wyglądał jak wyciągnięty ze złomowiska. Co
ciekawe nalot ten (rdza czy co to jest) pojawił się tylko na
powierzchniach odkrytych czyli tak jakby coś na nie leciało z powietrza.
To co przykryte nadal jest cacy. Co ciekawe nastąpiło to tylko na gołych
metalowych przedmiotach reszta jest OK.
Olo
Mój adres zakodowany ROT13.

2. Data: 2010-08-31 22:08:10

Temat: Re: Rdzewienie stali w kotłowni
Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Olo" <w...@j...cy> napisał w wiadomości grup
> [...]
> odkrytych czyli tak jakby coś na nie leciało z powietrza. To co przykryte
> nadal jest cacy. Co ciekawe nastąpiło to tylko na gołych metalowych
Skoro wystarczyło przykrycie- zakładam, że nie był to gaz, lecz zawiesina,
przed którą okrycie chroniło. Zakładam, że zawiesina zawierająca tlenek
siarki- który z wilgocią utworzył kwas siarkawy- i to pewno jest przyczyna
zniszczeń.

--
Chiron

Prawda, Prostota, Miłość.

3. Data: 2010-09-03 08:56:13

Od: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> przed którą okrycie chroniło. Zakładam, że zawiesina zawierająca tlenek
> siarki- który z wilgocią utworzył kwas siarkawy- i to pewno jest przyczyna
SO2 jest gazem :-).
Ale rzeczywiście mógł to być jakiś pył, który w kontakcie ze stalą czy
brudem organicznym uwolnił żrące związki np siarki.

Pzdr.
Mcbeth

4. Data: 2010-09-03 09:48:29

Od: witek <w...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 03-09-2010 10:56, McBeth pisze:
> SO2 jest gazem :-).
SO2 owszem jest gazem, ale w reakcji z parą wodną zawartą w powietrzu
tworzy kwas siarkawy (czy jak on się tam teraz nazywa, bo terminologia
chemiczna się ostatnio zmieniła).

Witek

5. Data: 2010-09-03 13:57:59

Od: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> SO2 owszem jest gazem, ale w reakcji z parą wodną zawartą w powietrzu
> tworzy kwas siarkawy (czy jak on się tam teraz nazywa, bo terminologia
> chemiczna się ostatnio zmieniła).
Dyskusja robi się akademicka, ale poszukiwaliśmy tu czynnika powodującego
korozję w postaci zawiesiny a nie gazu. Tym czynnikiem może być woda/rosa
(wówczas SO2 mogłoby zadziałać).

Pzdr.
McBeth

Bezseczne, wewnetrzne oscieznice regulowane f-my RADEX
[REKLAMA] sklep.irriga.pl - sklep z systemami nawadniania
Coroczny serwis kociołka
1 czy 2 lampy w salonie?
naczynia