12 miesiecy na podbicie gwarancji

11. Data: 2005-12-13 10:19:31

Temat: Re: 12 miesiecy na podbicie gwarancji
Od: spp <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zazula napisał(a):

> Np w MM kupowalam statyw. Paragon byl gwarancja na
> niego, wiec nie bylo kwestii podpijac - nie podbijac. Nie uzywalam go, wiec
> wade zauwazylam dopiero po 2 miesiacach. Mimo, ze statyw byl jeszcze caly
> ofoliowany i nieuzywany, nie wymienili mi go na miejscu bo minelo wlasnie te
> kilka dni na sprawdzenei sprzetu. Wtedy oferowane jest naprawa, jesli sie
> nie da - wymiana na nowy, zwrot pieniedzy.

Niekoniecznie :)

Możesz skorzystać z trybu 'niezgodności towaru z umową' - Twoja
decyzja czy wymiana (a nawet zwrot pieniędzy) czy naprawa.

'W razie stwierdzenia niezgodności przed upływem 6 m-cy od wydania
towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania.
Oznacza to, że sprzedawca zobowiązany jest wówczas udowodnić,
że produkt był nieuszkodzony w momencie sprzedaży.'

Trochę więcej szczegółów:

http://wiih.szczecin.uw.gov.pl/wiih1/konsum.html

spp

12. Data: 2005-12-13 10:48:49

Od: "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sierp" <sierpNO@łspamsierp.net> napisał w wiadomości
> Użytkownik "thorgal" <v...@p...fm> napisał w wiadomości
>
> tz moje pytanie polegalo na troche czyms innym :-)
> czyli czy to, ze nie podbilem gwarancji w ciagu tych 12 miesiacy
> oznacza,
> ze stracilem gwarancje? (np. 3 letnia na lodowke?)

Masz gwarancję, tyle, ze nie podbitą. Z dowodem zakupu powinieneś iść do
sklepu gdzie kupiłeś i powiedzieć o co chodzi i powiedzieć, żeby podbili
ci gwarancję zgodną z datą zakupu i nie powinni robić problemów. Bez
sensu by było podbijać gwarancję roczną, gdy ten okres już minął.
Pozatym nie kombinuj z datą na gwarancji, bo gwarancja bardzo często
jest ważna tylko z dokumentem zakupu. Sklep nie powinien robić
problemów, w razie czego poproś kierownika i powiedz "panie, tyle
sprzętu u was kupiłem, dzisiaj w sumie narazie się jeszcze za xxxx (coś
czego nie masz na papierku) rozglądam ale niedługo będę kupywał i bez
sensu mi problemy robicie".

Oj tyle sprzętu sieciowego pewnie na kupywałeś, a z AGD sobie nie
poradzisz? ;-P
Żartuję, chciałbym wiedzieć tyle co Ty odnośnie sieci.
A przy okazji, znasz się może na Active Directory? Ale to może już na
priv.

--
bqb znaczek wiadomo jaki data.pl
Uwaga adres w nagłówku jest antyspamowy !!!

13. Data: 2005-12-13 11:04:54

Od: Sierp <s...@s...NO.net> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 13 Dec 2005 11:48:49 +0100
"BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> wrote:

> [...]
> jeszcze za xxxx (coś czego nie masz na papierku) rozglądam ale
> niedługo będę kupywał i bez sensu mi problemy robicie".

juz widze jak biegnie do mnie kierownik MediaMarkt ;-)
ale sprobuje na pewno...

> Oj tyle sprzętu sieciowego pewnie na kupywałeś, a z AGD sobie nie
> poradzisz? ;-P

wiesz - tam jest jakos inaczej :-)
faktura jest gwarancja

> Żartuję, chciałbym wiedzieć tyle co Ty odnośnie sieci.
> A przy okazji, znasz się może na Active Directory? Ale to może już na
> priv.

nie :-) generalnie o windowsach to nie za wiele...
a dzis mam awarie prywatnego adresu :-(

Sierp

14. Data: 2005-12-13 12:00:34

Od: "thorgal" <v...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zazula" <z...@W...pl> napisał w wiadomości

> No i gdzie tu jest nieprawda w mojej wypowiedzi?

juz mowie

1. "Jesli nie masz podbitej gwarancji a sprzet okazuje sie byc wadliwy to
wymieniaja go od reki".

nie podbicie gwarancji nie upowaznia do wymiany sprzetu na nowy

2. "Jesli juz podbiles gwarancje, to procedura jest jak przy zwyklej
reklamacji wiec tracisz sprzet na jakies 2-3
tygodnie".

Mozesz miec podbita gwarancje a korzystac z "niezgodnosci towaru z umowa" -
do tego nie trzeba okazywac karty gwarancyjnej.
Naprawa gwarancyjna wcale nie musi tyle trwac, znam przypadki ze jest
zalatwiana w ciagu niecalego tyg.
I pamietaj, ze naprawa gwarancyjna nie naklada obowiazku dostarczenia
sprzetu przez konsumenta do sprzedawcy (jak jest w przypadku niezgodnosci
towaru z umowa) co w przypadku chlodziarki byloby....malo komfortowe

pzdr
Thorgal

15. Data: 2005-12-13 12:02:16

Od: "thorgal" <v...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> czyli czy to, ze nie podbilem gwarancji w ciagu tych 12 miesiacy oznacza,
> ze stracilem gwarancje? (np. 3 letnia na lodowke?)

nie
gdyz do gwarancji i tak i tak wazny jest dowod zakupu (paragon, faktura)
wiec date zakupu spisza Ci z tego komumentu
a co do podbicia, nie sadze aby sklepy robily z tym problem, no chyba ze
pracuja tam wyjatkowe buce;)

pzdr
Thorgal

Odliczenie od podatku - czy ja mogę?
[SPAM] Whisky - Krakow
zlewozmywak granitowy
Problem z odkurzaczem Zelmer Cobra 2000 Super
PARKIET - VAT 7%