Odliczenie od podatku - czy ja mogę?

1. Data: 2005-12-11 08:17:54

Temat: Odliczenie od podatku - czy ja mogę?
Od: "Markus" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich!

Jeśli mój problem powinienem zadać na innej grupie, z góry przepraszam.

Proszę o radę w następującej kwestii:
W tym roku robimy z żoną remont mieszkania. Materiały będą kosztować ponad
10 tys. zł. Z tego, co wiem, jedna osoba może odliczyć od podatku, przy
remoncie mieszkania, niecałe 5 tys. zł., tak więc moja żona bez problemu
może sobie tą kwotę odliczyć. Pytanie, czy ja, w sytuacji, w której się
znajduję, mogę w ogóle zrobić odliczenia. A sytuacja wygląda następująco:
oczywiście mieszkam z żoną w tym mieszkaniu juz od wielu lat, ale
zameldowany na stałe jestem gdzie indziej (niestety w remontowanym
mieszkaniu nie jestem nawet zameldowany czasowo). Mieszkanie jest własnością
żony. Z żoną mamy rozdzielność majątkową, ale nie wiem, czy US o tym wie i
czy to jest istotne.

Z góry dziękuję z wszelką pomoc i pozdrawiam
Marek

2. Data: 2005-12-11 09:03:32

Temat: Re: Odliczenie od podatku - czy ja mogę?
Od: "Sierp" <sierpNO@łspamsierp.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Markus" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> 10 tys. zł. Z tego, co wiem, jedna osoba może odliczyć od podatku, przy

wyprostuje to, bo widze, ze i tak nie ma znaczenia co dalej jest ;-)
odliczasz 19% od kwoty, ktora wydales - wiec jest to ok 2tys zl,
wiec jak widzisz - Twoja zona moze odliczyc calosc

Sierp

3. Data: 2005-12-11 09:30:01

Od: "BMX" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> wyprostuje to, bo widze, ze i tak nie ma znaczenia co dalej jest ;-)
> odliczasz 19% od kwoty, ktora wydales - wiec jest to ok 2tys zl,
> wiec jak widzisz - Twoja zona moze odliczyc calosc

Dzięki, ale nie o to mi chodziło. Tym, ile będzie można odliczyć, całość,
czy część, ile dostanę z powrotem itd, zajmie się osoba wypełniająca PIT.
Może źle sformułowałem pytanie, ale pytając, czy ja też mogę, chodziło mi o
to, czy mogę brać na siebie faktury, żebym mógł później odliczyć sobie tą
sumę od podatku. Czy w sytuacji, w której jestem, nie powinienem brać faktur
na kogoś innego (kto nie będzie korzystał z odliczeń), bo nie będę mógł
skorzystać z ulgi?

--
Pzdr
Marek

4. Data: 2005-12-11 09:35:36

Od: "Markus" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sorki za innego nicka, ale grzecznościowo, na prośbę mojego znajomego,
zadałem wcześniej inne pytanie w jego imieniu, używając jego nicka.
Jeszcze raz przepraszam za ew. zamieszanie.

--
Pzdr
Marek

5. Data: 2005-12-11 10:05:00

Od: spp <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Markus napisał(a):

> Z żoną mamy rozdzielność majątkową, ale nie wiem, czy US o tym wie i
> czy to jest istotne.

Tu możesz być spokojny. ;) - Wie. :(
Tylko notarialna rozdzielność majątkowa ma moc prawą (OIDP) a
obowiązkiem notariusza jest powiadomienie US.

A tutaj odpowiedź na Twoje pytanie:

http://www.izbaskarbowa.lodz.pl/index.php?page=know&
id=1952

--
spp

6. Data: 2005-12-11 10:16:42

Od: "Markus" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tu możesz być spokojny. ;) - Wie. :(
[...]

W tym kontekście nie ma dla mnie znaczenia, czy US wie, czy nie. Obawiałem
się tylko, że mogę brać faktur na siebie właśnie z powodu rozdzielności
majątkowej (nota bene notarialnej), ale z tego co widzę, nie ma to żadnego
znaczenia. Mam tylko nadzieję, że inne miejsce zameldowania nie na
znaczenia.

Dziękuję za pomoc.

--
Marek

7. Data: 2005-12-12 10:18:30

Od: "Pete" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-12-11, Markus napisał/a/o:

> [...]
> rozdzielności majątkowej (nota bene notarialnej), ale z tego co
> widzę, nie ma to żadnego znaczenia. Mam tylko nadzieję, że inne

Ale ale. Z tego co napisałeś wnioskuję, że nie masz tytułu prawnego do
mieszkania, więc ulga nie przysługuje.

--
Pete

8. Data: 2005-12-12 10:19:15

Od: "Pete" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-12-11, Sierp napisał/a/o:

> [...]
> odliczasz 19% od kwoty, ktora wydales - wiec jest to ok 2tys zl,
> wiec jak widzisz - Twoja zona moze odliczyc calosc

Nie.
"Limit ulgi remontowej określony został na lata 2003-2005, a sama
wysokość limitu zależy od tego, czy remont lub modernizacja dotyczy
budynku czy też lokalu mieszkalnego. Obecnie obowiązujący limit wynosi
dla domów - 5670 zł, zaś dla mieszkań - 4725 zł. Można je przy tym
wykorzystać w całości w jednym roku, można też wykorzystywać "na raty"
- po trochu w każdym z trzech lat."

--
Pete

9. Data: 2005-12-12 19:03:11

Od: "Sierp" <sierpNO@łspamsierp.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pete" <n...@n...com> napisał w wiadomości

> [...]
> dla domów - 5670 zł, zaś dla mieszkań - 4725 zł. Można je przy tym
> wykorzystać w całości w jednym roku, można też wykorzystywać "na raty"

jak nie jak tak?
te 5000pln to wlasnie 19% wydatkow jakie mozna poniesc i z nich sie
odlicza od podatku
czyli powiedzmy, ze wydalismy 10000pln, odliczamy z tego 19% czyli
1900pln - i nie przekraczamy zadnych limitow

Sierp

PS. jest jeszcze ulga na modernizacje instalacji gazowych - liczona osobno

10. Data: 2005-12-12 19:29:29

Od: "Markus" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale ale. Z tego co napisałeś wnioskuję, że nie masz tytułu prawnego do
> mieszkania, więc ulga nie przysługuje.

Dobrze wnioskujesz. Ale czy fakt, że jestem małżonkiem właścicielki nie
upoważnia mnie do skorzystania z ulgi? A jeśli nie upoważnia, to czy w
kontekście tego, co napisał spp, zniesienie notarialnej rozdzielności
majątkowej nie spowoduje, że będa upoważniony do odpisu?

--
Marek

[SPAM] Whisky - Krakow
zlewozmywak granitowy
Problem z odkurzaczem Zelmer Cobra 2000 Super
PARKIET - VAT 7%
Płytki podłogowe na ścian