Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-septem
ber.org!mx02.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
From: "Pszemol" <P...@P...com>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: 16-letni chłopiec, dwie nauczycielki i 9 godzin jego cierpienia
Date: Fri, 10 Jun 2016 07:40:49 -0500
Organization: A noiseless patient Spider
Lines: 2
Message-ID: <njecgk$7m9$1@dont-email.me>
References: <niv43o$4uj$1@dont-email.me> <njbijl$i88$1@node1.news.atman.pl>
<10mln8j0620j4.1f0y1zfl8xicc$.dlg@40tude.net>
<nje1sq$nog$1@node2.news.atman.pl>
<txx2bjbzl8lb$.ie59x5a8pfjo.dlg@40tude.net>
Reply-To: "Pszemol" <P...@B...com>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Fri, 10 Jun 2016 12:40:52 -0000 (UTC)
Injection-Info: mx02.eternal-september.org;
posting-host="1a6d3fa4af3609ccdbd33ac7cb86c1f1"; logging-data="7881";
mail-complaints-to="a...@e...org";
posting-account="U2FsdGVkX18Ks9vA3B6sO8XH7rAAVTSq"
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8117.416
In-Reply-To: <txx2bjbzl8lb$.ie59x5a8pfjo.dlg@40tude.net>
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8117.416
Importance: Normal
Cancel-Lock: sha1:p8X6q+w62X+tGeUKakAoJmqE7NI=
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:726791
Ukryj nagłówki
"Ikselka" <i...@g...pl> wrote in message
news:txx2bjbzl8lb$.ie59x5a8pfjo.dlg@40tude.net...
> Dnia Fri, 10 Jun 2016 11:39:35 +0200, LeoTar napisał(a):
>
>> Ikselka pisze:
>>> Dnia Thu, 9 Jun 2016 13:06:29 +0200, pinokio napisał(a):
>>
>>>> W dniu 04.06.2016 o 19:45, Pszemol pisze:
>>>>> Czy jest w tym względzie symetria między chłopcem a dziewczynką?
>>>>> Czy tak samo reagowalibyśmy gdyby sprawa dotyczyła 16-letniej
>>>>> dziewczyny
>>>>> i dwu nauczycieli?
>>
>>>> A dlaczego mam być symetria?
>>
>>> Słuszne pytanie.
>>
>> A dlaczego niby symetrii ma nie być?
>
> "MA" nie być? - jej po prostu NIE MA.
> Pojęcie dymorfizmu płciowego znasz? I nie chodzi w tym pojęciu tylko o
> morfologiczne cechy; trzeba szerzej rozumieć to pojęcie, gdyż wiązą się z
> nim typowe dla gatunku różnice psychiczne i fizyczne/biologiczne.
> Wszystkie
> one są bardzo konkretnie uwarunkowane ZADANIAMI, jakie mają spełniać.
>
> Gdyby miała być symetria, to nie byłoby płci (tak tak, płeć jest stworzona
> PO COŚ), po Ziemi łaziłyby jedynie istoty obojnakie lub rozmnażalibyśmy
> się
> we własnym zakresie przez pączkowanie/podział (choć nie powiem, człowiek
> jak najbardziej przez podział się czasem rozmnaża...) i nie istniałoby coś
> takiego jak popęd płciowy oraz predyspozycje psychiczne/fizyczne do
> okreslonych zadań w społeczeństwie.
> Generalnie - znasz jakiekolwiek (poza ludzkim, które oczywiście bez płci
> nie istniałoby) społeczeństwo/społeczność BEZ PŁCI?
> :->
No ale wobec tego skupmy się na tych różnicach, niemorfologicznych...
Które Twoim zdaniem różnice między płciami są istotne w takim przypadku,
aby seks 16-letniego ucznia z 30-paru letnią nauczycielką oceniać inaczej
niż seks 16-letniej uczennicy z 30-paru letnim nauczycielem??
Bo mówisz bardzo, bardzo ogólnie, jakby celowo unikając konkretów.
|