Re[2]: indywidualna a rodzinna

From: myrdhin <r...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re[2]: indywidualna a rodzinna
Date: Mon, 5 Apr 2004 14:45:58 +0200
Sender: r...@p...onet.pl@client-eb-3.elblag.dialog.net.pl

Witaj mema,

W Twoim liście datowanym 3 kwietnia 2004 (08:31:08) można przeczytać:

m> jak wygladaja ceny nie wiem, ale wiem, że na pewno w warszawie znajdziecie
m> coś tanszego na równie wysokim poziomie. lp strasznie zdziera, narzekaja na
m> to i klienci i uczacy się adepci sztuki psychoterapeutycznej.
m> w warszawie powinno być Towarzystwo terapii systemowej (czyli rodzinnej)-
m> tam z pewnościš parcujš specjalisci od terapii rodzinnej.

najpierw musze przekonac D. ze to cos da

ona znow stawia opor
bo worek trenigowy
bo to moj pomysl
bo zalozenie ze to nic nie da
ogolnie nie chce tego naszego przezywac jeszcze raz

i na swoj sposob ma racje - unikac czegos co sprawia bol

znowu wlacza mi sie gadanie o Niej - juz eot

nie znalazlem w sieci Towarzystwa Terepii Systemowej - czy to jest
nazwa wlasna czy cos innego - nie znalazlem zadnego tow. odnosnie
terapii rodzinnej

m> a co do tego czy terapia ma byc indywidualna czy rodzinna: moga być obie
m> naraz, jesli poszczególni członkowie rodziny potrzebujš poza systemowš
m> jeszcze indywidualnej pracy - ale wtedy u zupełnie inego terapeuty (nie
m> dajcie sie "złapać' na to, że najlepiej u tego samego terapeuty!!! to MUSI
m> byc ktoś inny, jeśli taki terapeuta zaproponuje poprowadzenia was także
m> indywidualnie- uciekajcie od niego gdzie pieprz rosnie!!!)
m> decyzja o potrzebie podjecia takze indywidualnej terapii często zapada już w
m> trakcie trwania małżenskiej. lub okazuje się, ze nie ma potrzeby
m> podejmowania terapii indywidualnej, bo rzecz leży w małżenstwie. najczęsciej
m> jednak to, co robimy partnerowi i dzieciom w aktualnej rodzinie jest
m> konsekwencjš tego, co się z naimi działo w rodzinie pochodzenia.

ale zakladajac ze malo kto jest oswiecony i jednoczesnie ma klopoty
konflikty rodzinne

to znaczy imho ze rodzinna i osobista terapia zawsze idzie w parze

nie chce byc oszustem samego siebie ale znow utkwilem w naszej
rozmowie - znow nie mozemy podjac decyzji...

czy ktos mi powie - do ciezkiej anielki - jak moge zakomunikowac cos -
by druga strona nie miala zadnych podstaw by zarzucic mi narzucanie
swojej woli

ok to jest moj pomysl wiec go bronie - widze jego mocne strony - przy
tym widze malo slabych stron podjecia takiego uzdrowienia...

ponadto widze DUZO ZLYCH STRON NIE PODEJMOWANIA NICZEGO

i niestety widze duzo zlych stron podjecia indywidualnej terapii bez
systemowej. bo predzej dostane zawału niz ulecze siebie w takiej
atmosferze domowej

najpierw zrobmy poletko na ktorym mozemy rozmawiac i tam w zdrowy
spozob komunikujmy swoje pomysly zale pomoc i co tam jeszcze

potem co jakis czas kazdy wychodzi do swojego matecznika by uzdrowic
cierpiaca dusze - wszelkie syndromy Ofiar i Katow

--
Pozdrowienia,
myrdhin