22 godziny zajęć tygodniowo dla zerówek.

31. Data: 2007-09-05 19:01:59

Temat: Re: 22 godziny zajęć tygodniowo dla zerówek.
Od: Szerr <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 5 Sep 2007 20:07:44 +0200, Marta W. napisał(a)
w:<news:fbmrci$5qh$1@news.onet.pl>:

> Ale na co za malo?

Na zabawę tematyczną, piosenki, pląsy, gry i zabawy ruchowe i takie tam.

Na realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego. Przepisy
przewidują na to pięć godzin dziennie. Jeżeli sprowadzasz podstawę
programową do "przerobienia" podręcznika, niech będzie, że z dodatkiem
rysowania i paru przedstawień, no to wybacz.

--
Quid leges sine moribus?

32. Data: 2007-09-05 19:41:06

Od: "Marta W." <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Szerr" <n...@p...pl> napisał w wiadomości

> Na zabawę tematyczną, piosenki, pląsy, gry i zabawy ruchowe i takie tam.

Zabawy tematyczne, piosenki, plasy, gry i zabawy ruchowe oraz wiele wiecej
to moje dzieci maja w domu...

> Na realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego.

Ale dlaczego przedszkolnego jezeli mowimy o zerowce?

> Jeżeli sprowadzasz podstawę
> programową do "przerobienia" podręcznika, niech będzie, że z dodatkiem
> rysowania i paru przedstawień, no to wybacz.

Ja do niczego nie "sprowadzam", tylko wydaje mi sie ze te 3 1/2 godziny
dziennie to wrecz bylo za duzo. Bardziej do tego podchodzilam tak ze trzeba
odbebnic a potem dopiero zajac sie wazniejszymi sprawami w domu z dziecmi...

Marta, Kubus (7,5), Krzys (4,11) i Jas (1,9)

33. Data: 2007-09-05 19:50:30

Od: Szerr <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 5 Sep 2007 21:41:06 +0200, Marta W. napisał(a)
w:<news:fbn0rk$oen$1@news.onet.pl>:

> Zabawy tematyczne, piosenki, plasy, gry i zabawy ruchowe oraz wiele wiecej
> to moje dzieci maja w domu...

W grupie rówieśniczej? Prowadzone przez specjalistę?

> Ale dlaczego przedszkolnego jezeli mowimy o zerowce?

Bo zerówka zalicza się do wychowania przedszkolnego.

> Ja do niczego nie "sprowadzam", tylko wydaje mi sie ze te 3 1/2 godziny
> dziennie to wrecz bylo za duzo.

Widocznie trafiłaś na nauczycielkę nieprzygotowaną merytorycznie do pracy z
przedszkolakami, która sprowadziła zerówkę do samej nauki - i przekonała
rodziców, że tak ma być i tak jest dobrze.

--
Quid leges sine moribus?

34. Data: 2007-09-05 20:01:33

Od: Piotr Majkowski <w...@g...com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

05.09.2007, Marta W. <m...@o...pl> napisał(a)

> Nie wiem czy niewiele, i tak przewaznie odbieralam go ok. 11.00 bo ok. 11.00
> pani w zasadzie konczyla zajecia i potem sie tylko bawili i biegali po sali.
> A problemu z odbieraniem dziecka "tak wczesnie" nie mialam, po prostu
> wsadzalam najmlodszego do wozka, sredniego za reke i szlismy do szkoly po
> najstarszego. Zero problemu. Chyba ze ja juz za spiaca jestem i nie
> zrozumialam pytania:-)

OK, w porządku. Myślałem, że oboje pracujecie.
Muszę zbadać ile godzin przewidują w szkole Magdy. Za rok Marcin idzie
do zerówki.
:)
--
_ Piotr Majkowski
}<_(> (Rzym.8,31)

35. Data: 2007-09-05 20:09:30

Od: "Marta W." <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W grupie rówieśniczej? Prowadzone przez specjalistę?

W grupie zdecydowanie nie rowiesniczej i bez "specjalisty".

> Widocznie trafiłaś na nauczycielkę nieprzygotowaną merytorycznie do pracy
> przedszkolakami, która sprowadziła zerówkę do samej nauki - i przekonała
> rodziców, że tak ma być i tak jest dobrze.

Powiedzialabym ze w naszej zerowce bylo pol na pol nauki i zabawy/innych
zajec, ale z roznych powodow mi sie nie podobalo i wcale nie bylo az tak
dobrze.

Marta

36. Data: 2007-09-05 20:10:58

Od: "Marta W." <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Majkowski" <w...@g...com.invalid> napisał w
wiadomości news:fbn1us$r3o$1@news.onet.pl...
> 05.09.2007, Marta W. <m...@o...pl> napisał(a)

> OK, w porządku. Myślałem, że oboje pracujecie.

Pracowalam jeszcze dwa lata temu, ale wieczorami w domu, a teraz juz sie w
100% zajmuje dziecmi.

Marta

37. Data: 2007-09-05 21:10:21

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Majkowski <w...@g...com.invalid> writes:

> OK, w porządku. Myślałem, że oboje pracujecie.

No ale jak oboje rodzice pracuja 9-17, to chyba wszystko jedno, czy
szkola sie konczy o 11, czy o 14?...

MJ

38. Data: 2007-09-06 06:59:56

Od: "Marta W." <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No ale jak oboje rodzice pracuja 9-17, to chyba wszystko jedno, czy
> szkola sie konczy o 11, czy o 14?...

U nas w szkole jest swietlica i niestety wiele dzieci kibluje tam do
17.00...

Marta

39. Data: 2007-09-06 07:37:10

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marta W. napisał(a):

> [...]
> godziny dziennie to wrecz bylo za duzo. Bardziej do tego podchodzilam
> tak ze trzeba odbebnic a potem dopiero zajac sie wazniejszymi sprawami

To właśnie z powodu, że nie było na to 5 godzin, i dzieciaki leciały z
programem na łeb, na szyję. Jakby miały dodatkowe 1,5 godziny, miałyby
czas odsapnąć miedzy zajeciami. U nas zerówki są w szkole i mają
zegarowe 5 godzin zajęć. ( Rodzice i tak odbierają dzieci po 5
lekcjach, razem ze starszym rodzeństwem).

Justyna
GG 6756000

40. Data: 2007-09-06 07:50:12

Od: "Marta W." <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To właśnie z powodu, że nie było na to 5 godzin, i dzieciaki leciały z
> programem na łeb, na szyję.

Ale skad masz wrazenie ze lecialy na leb na szyje. Napisalam przeciez ze te
3 1/2 godziny dziennie to bylo za duzo. Nauczyly sie tego co mialy sie
nauczyc, zjadly drugie sniadanie, pobawily sie, mialy gimnastyke korekcyjna,
muzyke czy inne tam zajecia i byla 11.00...

Marta

Mundurki
Akrobatyka dla dzieci - Warszawa
Nauka czytania, pisania, liczenia.. pierwsze tygodnie w szkole...
Zajęcia dla 4-latki,Warszawa
5 latek nie chce do przedszkola