23.II.2007 - Dzień Walki z Depresją - (bardzo długie)

21. Data: 2007-02-27 07:47:31

Temat: Re: 23.II.2007 - Dzień Walki z Depresją - (bardzo długie)
Od: "Maja" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 27 Lut, 00:31, "Jurek" <m...@o...pl> wrote:
> Użytkownik "Maja" <e...@i...pl> napisał w
wiadomościnews:1172531244.565384.174390@z35g2000cwz.
googlegroups.com...
> On 26 Lut, 12:42, "Cancer" <o...@m...com> wrote:> Użytkownik "Maja"

> natknęłam, ale na móżdżki chyba już tak :))
>
> Pozdrawiam,
> Maja
>
> Tak, juz teraz wiem czemu nie skorzystałas z mojej "oferty"...:)))

Nie Jurku, nie wiesz. Mam swoje powody.
A poza wszystkim, widziałam do jakiego stanu potrafi doprowadzić
"Twoja" dieta całkiem zdrowych ludzi. Uwierz, teraz są poważnie
chorzy, "dzięki" tej właśnie diecie.

Pozdrawiam,
Maja

22. Data: 2007-02-27 11:05:11

Od: "Jurek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maja" <e...@i...pl> napisał w wiadomości
s.com...
> [...]
A poza wszystkim, widziałam do jakiego stanu potrafi doprowadzić
"Twoja" dieta całkiem zdrowych ludzi. Uwierz, teraz są poważnie

Jeszcze nie było przypadku przez 40 lat żeby dieta optymalna komus
zaszkodziła, również wtedy kiedy była badana w klinice Akademii Medycznej w
Łodzi. A więc nie rozsiewaj Maju głupot żeby pisać o szkodliwości tej diety,
najpierw trzeba znać szczegóły diety wraz z jej niuansami, a potem trzeba
wiedzieć jak stosowali ja ludzie, którym to ta dieta niby zaszkodziła.
Krytykować coś, na czym się czlowiek nie zna jest bez sensu, nielogiczne,
nieuczciwe, nietaktowne itd.itp..Znam przypadki, że człowiek stosujący dietę
optymalną trafiał z jakichś powodów do szpitala (np. zawał serca),
powiedział lekarzom, że był na diecie optymalnej. "Wyrok" lekarzy oczywisty:
"ofiara diety Kwaśnirewskiego". Ale ci lekarze przecież nie znają
mechanizmów diety optymalnej, nie wiedzą jak ten chory odżywiał się.
Z praktyki wiemy jakie ludzie często popełniają kardynalne błędy, które są
jeszcze bardziej szkodliwe niż dieta tradycyjna. Złe rozumienie diety
optymalnej sprawia, że ludzie często zaczynają jeść duże ilości białka
zwierzęcego i tłuszczu, nie zaprzestając jeść dużych ilości węglowodanów. A
jest to niesamowicie szkodliwe!!! Ale w książkach dra Kwaśniewskiego to
pisze, książki są napisane językiem bardzo prostym dla człowieka nawet z
niepełnym podstawowym wykształceniem.
Tak więc Maju nie krytykuj czegoś, na czym kompletnie sie nie znasz...
Pozdrawiam Jurek M.

23. Data: 2007-02-27 11:11:53

Od: "Jurek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maja" <e...@i...pl> napisał w wiadomości
.com...
On 23 Lut, 16:52, "Jurek" <m...@o...pl> wrote:
> Zapomniałeś, że się znamy? :) Sporo do mnie maili przesłałeś na temat
> "cudownej" diety.
>
> Nie, nie zapomniałem. Ale fakt, że nie skorzystałaś z moich sugestii ma
> coś
> wynikać? Daj ludziom samym rozstrzygać co jest dla nich dobre, a nie
> tylko
> Twoje głupie uwagi...
> Czy jest cos cudownego dla kogoś czy nie, to dlaczego Ty masz o tym
> decydować?

Właśnie, pozwól ludziom decydować.
Ja nigdzie nikogo do niczego nie namawiam, w przeciwieństwie do
Ciebie.

Pozdrawiam,
Maja

Właśnie. Ja ludziom (np. chorym na choroby przewodu pokarmowego) zalecam
dietę optymalną, a jeżeli dieta im nie odpowiada, drastyczne ograniczenie
węglowodanów z 400 g na 70/100 g na dobę. I nic więcej, bo wiem, że to juz
odniesie jakiś skutek przyczynowego leczenia się przewodu. Nie wiesz, że do
ludzi nie dociera, że orrganizm potrafi sam się bronioć? Ale jak ma się
bronić gdy otrzymuje straszną dawkę węglowodanów codziennie, szczególnie
prostych i fruktozy???
A chory niech sam sobie to spróbuje (lub nie, ma wybór).
Pozdrawiam Jurek M.

24. Data: 2007-02-27 11:25:06

Od: "Jurek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
A poza wszystkim, widziałam do jakiego stanu potrafi doprowadzić
"Twoja" dieta całkiem zdrowych ludzi. Uwierz, teraz są poważnie

Muszę dodać, że jest to dieta matematyczna. Człowiek na diecie optymalnej ma
do zjedzenia ściśle określoną ilość białka, tłuszczu, ale tylko zapisane
jest minimum i określoną ilość węglowodanów. Rozbieżnośc może wynosić tylko
15%. Ale jak ktoś jest ciężko chory na SM, cukrzycę, ciężką postać
łuszczycy, chorób serca, inne cięższe postacie chorób, to wartość
składników odzywczych nie może przekraczać 5 g. Wiedziałaś o tym? Na pewno
nie. Ale "ofiary" DO widzisz...:)))
Pozdrawiam Jurek M.

25. Data: 2007-02-27 12:10:34

Od: "Maja" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 27 Lut, 12:05, "Jurek" <m...@o...pl> wrote:
> Użytkownik "Maja" <e...@i...pl> napisał w
wiadomościnews:1172562451.723988.227030@h3g2000cwc.g
ooglegroups.com...
> [...]
> niepełnym podstawowym wykształceniem.
> Tak więc Maju nie krytykuj czegoś, na czym kompletnie sie nie znasz...

Nie zakładaj Jurku z góry, proszę, że się na czymś kompletnie nie
znam, ponieważ tego nie wiesz.
Ja również mogę założyć, że Ty się na czymś kompletnie nie znasz,
prawda? Sam zresztą twierdzisz, że jesteś tylko dietetykiem, nie
lekarzem. Dlaczego więc niejednokrotnie zalecasz ludziom chorym
stosowanie diety, zamiast uprzedniego wykonania badań? Ponieważ nawet
nie wiesz, jakie badania należy wykonać? Ponieważ nawet nie wiesz,
jakie są mechanizmy powstawania pewnych chorób, czy też jakie są ich
objawy?
Człowiek dajmy na to pyta, jakie badania wykonać, czy też co mu
dolega, a Ty od razu zaczynasz wykłady o diecie. Trochę to ryzykowne,
a nawet bardzo ryzykowne, proponować dietę nie znając danej choroby
"od podszewki". Oczywiście teraz powiesz, że każda choroba ma swój
początek w złej diecie :)) I to jako fachowca Cię dyskwalifikuje,
niestety, ponieważ każdy człowiek na poziomie bierze pod uwagę różne
przyczyny chorób i dolegliwości, a przede wszystkim stawia na trafną
diagnozę, zanim cokolwiek zaleci.
Dla Ciebie istnieje jedna odpowiedź na wszystko - dieta optymalna, bez
względu na wszystko. Takim postępowaniem jak Twoje, które praktycznie
wyklucza diagnozowanie, a opiera się od razu na zalecaniu jednej i tej
samej diety dla każdego, można człowiekowi zaszkodzić. Jak sam
wspominałeś, nie ma nigdy pewności, jak dietę tę potraktuje dany
człowiek. A przecież różni ludzie czytają tę grupę. Wystarczy jakaś
mała nawet pomyłka, a konsekwencje mogą być poważne. Naprawdę lepiej
by było, gdybyś zalecał tę dietę podczas bezpośredniego spotkania z
"pacjentem", a nie wirtualnie, ponieważ konsekwencje niedomówień,
nieporozumień, pomyłek, braku dostatecznych informacji nt. choroby (w
Twoim przypadku), jak i diety (w przypadku chorego) mogą okazać się
tragiczne w skutkach.
W przypadku chorób należy być niezwykle ostrożnym i rozważnym, a tego
u Ciebie nie zauważyłam.
Tak więc Jurku, pomyśl dwa razy, zanim komuś zaproponujesz dietę
optymalną.

Pozdrawiam,
Maja

26. Data: 2007-02-27 12:15:08

Od: "Maja" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 27 Lut, 12:25, "Jurek" <m...@o...pl> wrote:
> [...]
> łuszczycy, chorób serca, inne cięższe postacie chorób, to wartość
> składników odzywczych nie może przekraczać 5 g. Wiedziałaś o tym? Na pewno

Na temat chorób wiem więcej niż Ci się zdaje, Jurku.
Wiem również, że w przypadku RÓŻNYCH chorób wskazane są RÓŻNE diety.

Pozdrawiam,
Maja

27. Data: 2007-02-27 13:03:30

Od: "Jurek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maja" <e...@i...pl> napisał w wiadomości
ps.com...
> [...]
u Ciebie nie zauważyłam.
Tak więc Jurku, pomyśl dwa razy, zanim komuś zaproponujesz dietę

W pewnych aspektach nie zgadzam się z Tobą. Przecież na grupę nie piszą małe
dzieci. Każdego człowieka z góry uważam za rozsądnego na tyle, że trzeba iść
do lekarza po ewentualną diagnozę.
Dlaczego ja mam się rozpisywac w ten sposób? "Radzę iśc do lekarza, a jak on
nie pomoże to zastosuj taką a taką dietę itd..."
Ja z góry zakładam, że człowiek "na coś" chory ma złą przemianę materii, a
zła przemioana materii jest podyktowana dietą. Kółko się zamyka. Ja już
pisałem, że jestem dietetykiem, ale stycznośc z lekarzami mam bez przerwy.
Ja znam działanie diety optymalnej na tysiącach ludzi. Moje pisanie o diecie
nie zaczyna się i kończy przed monitorem kompa.
Przeczytaj sobie książkę dra Wolfganga Lutza "Życie bes pieczywa". Temu
lekarzowi zabrali wszystkie tytuły naukowe (pozostawiając doktorat n. med. i
praktykę), bo napisał i stale publikował rzeczywiste przyczyny chorób!!!
Ponieważ większość lekarzy ma awersję na dra Kwaśniewskiego, nie powołuję
się teraz na niego...:)))
Pozdrawiam Jurek M.

28. Data: 2007-02-27 13:06:16

Od: "Jurek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maja" <e...@i...pl> napisał w wiadomości
.com...
> [...]
>Na temat chorób wiem więcej niż Ci się zdaje, Jurku.
Wiem również, że w przypadku RÓŻNYCH chorób wskazane są RÓŻNE diety.

Na temat diet "oficjalnych", które są zalecaniami Instytutu Żywienia lepiej
nie mów (nie pisz), bo najgorsze diety jakie są w Polsce, to diety
szpitalne. I nikt mi nie powie, że tak nie jest!!!
Pozdrawiam Jurek M.

29. Data: 2007-02-27 13:44:48

Od: "Jurek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

Na temat chorób wiem więcej niż Ci się zdaje, Jurku.
Wiem również, że w przypadku RÓŻNYCH chorób wskazane są RÓŻNE diety.

A ja uważam, że wiesz niewiele w aspekcie organizm człowieka, a dieta, jej
następstwa i korelacje. Komus pisałaś , że na zatwardzenie to wystarczy
łyżka oliwy z oliwek, Endriu, że wystarczy lewatywa, inny napisał cos
innego... A co jest z walką przyczynowości tego zatwardzenia? Uważasz, że
stanęłaś na wysokości zadania podając swój "przepis"...? Jeżeli nawet po
zatwardzeniu ktoś wypije kilka łyżek oliwy i to zatwardzenie przejdzie mu,
to do kiedy przejdzie...? Oczywiście ... do następnego zatwardzenia.
Twoje porady może i są dobre, ale tylko w walce z tymczasowością...
Moje rady odnośnie diety optymalnej, diety japońskiej czy do drastycznego
ograniczenia węglowodanów ma dużą szansę powodzenia na likwidację przyczyny
dolegliwości lub choroby..
Pozdrawiam Jurek M..

30. Data: 2007-02-27 14:04:02

Od: "Jurek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]
Jak ja napiszę często o drastycznym ograniczeniu węglowodanów, niektórzy
rzucają się na mnie jak sępy...
A jak facet napisał we wątku "powstrzymanie apetytu" .....aby zmniejszyć
swój rozdęty żołądek. oczywiście pijąc dużo płynów (z
> kaloriami!) i stale kontrolując swój organizm, żeby np. nie zasłabnąć.
Kiedyś zasłabłem. I to z braku jedzenia w ciagu dnia.
> - w sumie może nie powinienem tego pisać, ale napiszę: łaknienie można
> ograniczyć przy pomocy efedryny (środek pobudzający), zawartej w
> pigułkach na kaszel tussipect. tylko nie należy z tym przesadzać bo
> można zrobić sobie krzywdę (począwszy od problemów ze wzwodem, na
> uzależnieniu skończywszy

A na taką radę nikt z "mądrych i oświeconych" nie odzywa się....I to jest
tragiczne Maju, a nie moje rady ograniczające cukier i nadmiar owoców...
Czy Ty nie rozumiesz, że moimi radami człowiekowi nie można zaszkodzić? Ja
np. nikomu nigdy nie radzę jeść duże ilości tłuszczu, bo wiem, że to jest
szkodliwe!!!
Pozdrawiam Jurek M.

Wysokie OB krwi
Goraczka 39,5 :/