Żywienie optymalne :)

81. Data: 2007-02-02 13:08:26

Temat: Re: czytaj
Od: maciek kanski <n...@s...maila> szukaj wiadomości tego autora

On 2 Feb 2007 09:58:37 +0100, klinton wrote:
> czyli generalnie najlepiej smazyc na glebokim masle
> niz smalcu czy olejach roslinnych?
> jesli juz sie wybiera glebokie smazenie
> bo wielu ludzi kuchni poleca na ten sposob olej rzepakowy
po co gadać o innych, to mało ciekawe. Zawsze są jacyś _oni_, może po prostu
to _układ_ smaży na rzepaku.

Może Ty konkretnie powiesz po co w ogóle smażysz na głębokim tłuszczu w
kontekście diety rozumianej jako zdrowe odżywianie?

Gdybyś odpisywał to nie pisz proszę dlaczego nie smażysz na rzepaku, ale
dlaczego w ogóle smażysz na głebokim oleju, czyli wyjaśnij powód
wyboru smażenia jako metody obróbki cieplnej.

Bo ja raczej nie smażę na tłuszczach w ogóle i nie wiem czy w związku z tym
coś ważnego, z punktu widzenia zdrowego odżywiania, tracę.

Pzdr

--
http://www.pajacyk.pl - czy już dzisiaj kliknąłeś dla dzieciaków?

82. Data: 2007-02-02 13:31:59

Temat: Re[2]: czytaj
Od: k...@i...pl (klinton) szukaj wiadomości tego autora

aloha maciek,

Friday, February 2, 2007, 2:08:26 PM, you wrote:

> po co gadać o innych, to mało ciekawe. Zawsze są jacyś _oni_, może po prostu
> to _układ_ smaży na rzepaku.

nie rozumie cie tutaj ;]

> [...]

> dlaczego w ogóle smażysz na głebokim oleju, czyli wyjaśnij powód
> wyboru smażenia jako metody obróbki cieplnej.

nie smaze, raz na jakis czas (pare m-cy) mam ochote zrobic usmazyc
sobie cos (mieso w ciescie czy sajgonki) wlasnie w ten sposob
do tej pory robilem to na rzepakowym
w zwiazku z postem o tym jak nienasycone tluszcze wywoluja fale
reakcji z wolnymi rodnikami
to moje pytanie raczej jest na poziomie: pomozcie mi wybrac mniejsze
zlo. maslo. smalec. oleje roslinne (w domysle rzepakowy).

nie wiem jak to ma sie do zdrowia, zdania sa podzielone
poza tym lubie podsmazane warzywa - taki powod :]

klinton

Fergie i jej biodra.... - zobacz >> http://link.interia.pl/f19ed

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.misc.dieta

83. Data: 2007-02-02 13:43:45

Temat: Re: Re[2]: czytaj
Od: maciek kanski <n...@s...maila> szukaj wiadomości tego autora

On 2 Feb 2007 14:31:59 +0100, klinton wrote:
> nie wiem jak to ma sie do zdrowia, zdania sa podzielone
no dobrze, czy ktoś zaleca smażenie jako takie? Nie chodzi o dobór tłuszczu
tylko wybór smażenia jako formy obróbki cieplnej.
Co tracę nie smażąc na tłuszczach?

> poza tym lubie podsmazane warzywa - taki powod :]
No o smaku to dyskutować nie wolno:)

Pzdr

--
http://www.pajacyk.pl - czy już dzisiaj kliknąłeś dla dzieciaków?

84. Data: 2007-02-02 14:01:47

Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

klinton pisze:

> czyli generalnie najlepiej smazyc na glebokim masle
> niz smalcu czy olejach roslinnych?

Dlugotrwala obrobke cieplna w wysokich temperaturach najlepiej znosza
tluszcze o jak najmniejszej zawartosci kwasow wielonienasyconych, bo
tylko te kwasy - wbrew temu, co mozna bylo przeczytac w watku "Zywienie
optymalne :)" (po zmianie tytulu na "czytaj") - ulegaja w takich
warunkach utlenieniu. Na oleju palmowym czy kokosowym nigdy nie
smazylem, ale zawsze polecam do tego oliwe (tansza, z wytlokow). Swietne
jest tez ghi (ghee), czyli sklarowane maslo.

> jesli juz sie wybiera glebokie smazenie
> bo wielu ludzi kuchni poleca na ten sposob olej rzepakowy

Chyba ze wzgledu na cene...

85. Data: 2007-02-02 14:28:57

Od: Krystyna*Opty* <k...@a...spam> szukaj wiadomości tego autora

klinton napisał(a):
> aloha Marcin,

ml
ml

> czyli generalnie najlepiej smazyc na glebokim masle
> niz smalcu czy olejach roslinnych?
> jesli juz sie wybiera glebokie smazenie
> bo wielu ludzi kuchni poleca na ten sposob olej rzepakowy

Najlepszym do smażenia ze wszystkich dostępnych tłuszczów jest i nadal
pozostanie
oczywiście sklarowane masło, mimo nachalnej naukowej skomercjalizowanego
propagowania
tłuszczów roślinnych:

dr-kwasniewski.pl/?id=2&news=623
www.mniammniam.pl/przepisy-6216-Ghee___sklarowane_ma
slo.html

Krystyna
--
Medycyna zmienia się, gdy zmienia się kuchnia. Monteskiusz

86. Data: 2007-02-02 14:34:24

Od: "slawek" <slawekopty(usuń)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "klinton" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
pomozcie mi wybrac mniejsze
> zlo. maslo. smalec. oleje roslinne (w domysle rzepakowy).

Jeżeli masło to tylko klarowane, w normalnym maśle jest trochę białka które
w procesie smażenia się przypala ;( teoretycznie najlepsze tłuszcze do
smażenia to łój wołowy lub wytopiony z sadła wieprzowego ;) no i tłuszcz
palmowy.

--
oczywiscie przy opisie wynikow nalezy uwzgledniac metodologie. metodologii
innej nie moglo byc inaczej nalezaloby zalozyc okreslony poziom opadow

87. Data: 2007-02-02 14:34:37

Od: Krystyna*Opty* <k...@a...spam> szukaj wiadomości tego autora

klinton napisał(a):
> [...]
> bo wielu ludzi kuchni poleca na ten sposob olej rzepakowy

Najlepszym do smażenia ze wszystkich dostępnych tłuszczów jest
i pozostanie nadal oczywiście sklarowane masło, mimo nachalnego
naukowego skomercjalizowanego propagowania tłuszczów roślinnych:

dr-kwasniewski.pl/?id=2&news=623 <http://dr-kwasniewski.pl/?id=2&news=623>
www.mniammniam.pl/przepisy-6216-Ghee___sklarowane_ma
slo.html
<http://www.mniammniam.pl/przepisy-6216-Ghee___sklar
owane_maslo.html>

Krystyna
--
Medycyna zmienia się, gdy zmienia się kuchnia. Monteskiusz

88. Data: 2007-02-02 15:32:30

Temat: Re[4]: czytaj
Od: k...@i...pl (klinton) szukaj wiadomości tego autora

aloha maciek,

Friday, February 2, 2007, 2:43:45 PM, you wrote:

> no dobrze, czy ktoś zaleca smażenie jako takie?

medycyna chinska ;]

> Nie chodzi o dobór tłuszczu
> tylko wybór smażenia jako formy obróbki cieplnej.
> Co tracę nie smażąc na tłuszczach?

czas i smak
a smarzysz na czyms innym niz tluszcz?

klinton

Jestes kierowca? To poczytaj! >>> http://link.interia.pl/f199e

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.misc.dieta

89. Data: 2007-02-02 15:38:30

Od: k...@i...pl (klinton) szukaj wiadomości tego autora

aloha Krystyna*Opty*,

Friday, February 2, 2007, 3:28:57 PM, you wrote:

> [...]
> pozostanie
> oczywiście sklarowane masło, mimo nachalnej naukowej skomercjalizowanego

heh, wlasnie pare dni temu jedno sobie sklarowalem ale dzieki za
przepis :)

wczesniej uzywalem klarowanego zeby sie wlasnie nie przypalalo.
to teraz mam ekstra wyklarowane co do czego ;]
dzieki za odpowiedzi

klinton

------------
Sposób na tanie rozmowy przez internet bez włączonego komputera.

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.misc.dieta

90. Data: 2007-02-02 16:11:58

Temat: Re: Re[4]: czytaj
Od: maciek kanski <n...@s...maila> szukaj wiadomości tego autora

On 2 Feb 2007 16:32:30 +0100, klinton wrote:
> czas i smak
no czyli zdrowia nie tracę. A już myślałem.
Strata czasu - rzecz względna, bo po co mi czas jak zdrowia nie będzie.
O smaku jak mówiłem nie dyskutuję, bo "smacznie" jest takim samym
określeniem jak "ładnie".

> a smarzysz na czyms innym niz tluszcz?
nie wiem jaka jest dokładna definicja smażenia, więc odpowiem tak: gdy
używam patelni w celach kulinarnych to obywam się bez dodawania zewnętrznego
tłuszczu; co więcej, często odlewam tłuszcz, który mi się z mięsa wytopi w
trakcie takiej czynności.

Jeżeli znajdę w swoim otoczeniu zwolennika diety optymalnej to chętnie będę
przekazywał nadwyżki tłuszczów zwierzęcych. Niestety ciężko w realu trafić
na pasjonatę dra Kwaśniewskiego, tu na grupie natomiast jest Was faktycznie
dużo:)

Pzdr

--
http://www.pajacyk.pl - czy już dzisiaj kliknąłeś dla dzieciaków?

Tarka na brzuchu w tydzien.
co myślicie o tym?
REWELACYJNA DIETA
powiedzcie czym smarowac chlebek razowy ?
Homeopatia leczenia przeziebienia (off topic)