jakie jecie teraz sałatki?

51. Data: 2007-02-27 05:55:23

Temat: Re: Re[2]: jakie jecie teraz sałatki?
Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nerissa" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
news:923585567.20070227015352@gazeta.pl...

> Postrzępiona sałata lodowa, feta, cukinia, winogrona,
> koperek.

czy cukinie dajesz surowa, czy np. podmsazona na patelni?

52. Data: 2007-02-27 07:09:16

Temat: Re: jakie jecie teraz sałatki?
Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

KSZYCHOOO wrote:

> moglbym prosic o przepis ;)

Przepis na tę sałatkę podała kiedyś cherokee. W oryginale brokuły należy
zblanszować, ale ja je lekko podgotowuje na parze. Do brokułów dodaje
pokrojoną w kostkę fetę, a czasami jak zostanie mi troche groszku to też
wrzucam, bo dobrze sie komponuje.
Sos: w równych ilościach wymieszać śmietanę, majonez, jogurt. Dodać
bardzo drobno posiekany ząbek czosnku (można 2 jak ktoś lubi), sól,
pieprz, cukier, sok z cytryny do smaku. Sos wstawiam na co najmniej pół
godziny do lodówki, by składniki się przegryzły. Sosem polać sałatkę.
Używam tego sosu również do mięs z grilla i jako dipu do warzyw.

Pozdrawiam
Bea

53. Data: 2007-02-27 09:18:42

Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "czeremcha " <c...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> Było parę wersji marchewki, ale takiej nie: utarta marchew plus trochę
> cynamonu plus posiekane orzechy arachidowe. Ewentualnie /jeśli marchew
> wyjątkowo bez smaku/ trochę soku z cytryny albo pomarańczy.
>
> Ania

Tarta marchewka + ananas w kawałkach...może z puszki byc....proste efektowne
i smakowite:)))

Marek

54. Data: 2007-02-27 09:57:26

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nixe napisał(a):

> Gosia, czy to było gdzieś w Trójmieście?
> Jeśli tak, to czy mogłabyś podać namiary na knajpkę.
> Szukam czegoś nowego do sprawdzenia :)

Niestety, w Kadzidłowie, obok Parku Dzikich Zwierzat. Jedzenie poezja

--

Gosia
http://www.vivalavida.pl/urkaburka/

55. Data: 2007-02-27 13:23:02

Temat: Re[4]: jakie jecie teraz sałatki?
Od: n...@g...pl (Nerissa) szukaj wiadomości tego autora

Witaj siliana,

> czy cukinie dajesz surowa, czy np. podmsazona na patelni?

surową :)

--
Pozdrowienia,
Nerissa

56. Data: 2007-02-27 19:28:37

Od: "asiczka" <a...@n...mx> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gosia Plitmik" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> Chodzą za mna pomidory, nie wiem, czy to wina Starszych Panów, czy też
> paskudnej pory roku;-)W każdym razie obecne pomidory są niejadalne, ogórek
> jeszcze może byc, ale pomidory sam plastik. Za kapustą nie przepadam.
> Podpowiedzcie jakie sałatki robicie teraz?

Na zimową pore dobra jest specjalna mrozonka z warzyw .Po ugotowaniu dodac
lyzke majonezu i juz.Nie wyglada rewelacyjnie po dodaniu tego ,ale smakuje
swietnie.

57. Data: 2007-02-27 19:55:33

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "asiczka" <a...@n...mx> napisał w wiadomości

> [...]
> lyzke majonezu i juz.Nie wyglada rewelacyjnie po dodaniu tego ,ale smakuje

Widziałem mrożonkę na zupę z dodatkiem pomidorów - faktycznie smaczna
zupa była. Ale często kupowałem dwie mrożonki - zupę z brukselką i drugą - z
samą brukselką. Wtedy brałem na garnek tę mieszanke wielowarzywną i połowę
brukselki, zasypywałem ryżem, po ugotowaniu podbijałem śmietaną i siekana
pietruszka oraz koperek - te mrożone z zamrażarki.

58. Data: 2007-02-27 20:52:32

Od: "@nn" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek W. napisał(a):
> Tarta marchewka + ananas w kawałkach...może z puszki byc....proste
efektowne
> i smakowite:)))

Jest to nie tyle sałatka/surówka, co dodatek do obiadu, ale na tyle
fajny, że i tak podam ;)
Potrzeba: marchew, odrobinę oleju, niewiele więcej masła, Delikat do
mięs Knura, pikantny sos chili (np. Vifon).

Marchew obrać, umyć, pokroić na niezbyt grube frytki. Na patelni
rozgrzać olej i rozpuścić masło, wrzucić marchew, chwilę smażyć (od
czasu do czasu mieszając)pod przykryciem - na tyle długo, zeby marchew
była jeszcze lekko twardawa. Posypać przyprawą, dodać sosu chili tyle
ile się lubi i smażyć jeszcze chwilę, aż marchewka zacznie się lekko
przypalać. Jak dla mnie smakuje niesamowicie. Najbardziej mi pasuje do
ryżu i pseudochińszczyzny albo do kurczaka/mięsa mielonego po
pseudomeksykańsku, ale z ziemniakami i pieczenią też jadłam i żyję ;)
Ania

--
*****e-mail: www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ ******gg:1737648******
******* www.madej.master.pl ***** http://aniapelc.blox.pl/html *********

59. Data: 2007-02-27 20:55:35

Od: " Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

X-No-Archive:yes
W wiadomości <news:es0va6$fio$1@news.onet.pl>
Gosia Plitmik <p...@o...pl> pisze:

> Niestety, w Kadzidłowie, obok Parku Dzikich Zwierzat. Jedzenie poezja.

Dobrze wiedzieć.
Na Mazurach bywam raz w roku w wakacje, więc już mam pomysł na spędzenie
fajnego dnia z dzieciarami.
No i ta zupka mnie "uwiodła" ;-)

--
Nixe

60. Data: 2007-02-27 21:11:57

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

@nn napisał(a):

> [...]
> ryżu i pseudochińszczyzny albo do kurczaka/mięsa mielonego po
> pseudomeksykańsku, ale z ziemniakami i pieczenią też jadłam i żyję ;)
Super, jutro próbuję

--

Gosia
http://www.vivalavida.pl/urkaburka/