4 psychiatrów ;-)

31. Data: 2003-06-06 13:46:31

Temat: Re: 4 psychiatrów ;-)
Od: "Elizabeth" <w...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "vlad" <v...@p...com> napisał w wiadomości
news:3EDFA82D.4010101@polbox.com...

> Liz, to ty sie wstydz. To co piszesz JEST na poziomie magla . Twoi
> Tajemniczy_Informatorzy_Ktorych_Nie_Zdradzasz to nie to samo co Glebokie
> Gardlo w Watergate. To magiel.

Vlad!
Przesyłam Ci najświeższe wiadomości z magla:
Szanowni Panstwo,

W załaczeniu przesylamy list otwarty, z prosba o jego naglosnienie,
wyslany w dniu wczorajszym na rece Prezesa Rady Ministrow Leszka Millera
(podobny list zostal przeslany na rece Marszalkow Sejmu i Senatu), w
ktorym Federacja na rzecz Kobiet i Planowania Rodziny zwraca uwage na
koniecznosc opracowania miedzyresortowego Krajowego Programu Prewencji
Ciąz wsrod Nastolatek. Wraz z listem przeslany zostal material
informacyjny na temat Ciaz nastolatek, zawierajacy rekomendacje Federacji
na rzecz Kobiet i Planowania Rodziny skierowane do władz polskich.

Wiecej informacji: Wanda Nowicka

Przewodniczaca Federacji na rzecz Kobiet i Planowania Rodziny

Tel/fax 0 22 635 93 95, 887 81 40

e-mail: f...@w...pdi.net;

Notatka informacyjna nt. publikacji Ciąże nastolatek, dostępna na stronie
Federacji www.federa.org.pl. Publikacja dostępna w siedzibie Federacji.

Warszawa, 05.06.2003

Szanowny Pan
Leszek Miller
Prezes Rady Ministrów

LIST OTWARTY

Szanowny Panie Premierze!

Pragniemy zwrócić uwagę na bardzo ważny problem społeczny, jakim jest
zjawisko ciąż nastolatek. Mając na uwadze, że w naszym kraju siedem
procent ogólnej liczby porodów dotyczy nastolatek, zaś dane oficjalne
pokazują iż dziewczynki w wieku dwunastu, trzynastu lat rodzą w Polsce
dzieci, uważamy, za niezbędne podjęcie kroków w celu opracowania i
wdrożenia strategii działań na rzecz ograniczenia tego niepokojącego i
rodzącego wiele poważnych konsekwencji społecznych zjawiska.

Federacja na rzecz Kobiet i Planowania Rodziny zwraca się z apelem o jak
najszybsze wszczęcie prac nad międzyresortowym Krajowym Programem
Prewencji Ciąż wśród Nastolatek.

W strategii tej powinny zostać uwzględnione poniższe rekomendacje
Federacji, zawarte w załączonej publikacji Federacji pt. Ciąże
nastolatek. Przyczyny, skutki, statystyki.

Rekomendacje Federacji na rzecz Kobiet i Planowania Rodziny, skierowane do
rządu polskiego:

Krajowy program prewencji ciąż wśród nastolatek powinien uwzględnić:

. wprowadzenie do programów nauczania z zakresu edukacji
seksualnej rzetelnej merytorycznie wiedzy, zgodnej z najnowszymi
osiągnięciami nauki, przekazywanej w sposób wolny od uprzedzeń i
stereotypów, zgodnej z międzynarodowymi standardami praw człowieka,

. zapewnienie dostępności usług i poradnictwa z zakresu zdrowia
seksualnego, przyjaznych młodym ludziom, na poziomie podstawowej służby
zdrowia (zgodnie z rezolucją Parlamentu Europejskiego dotyczącą zdrowia i
praw reprodukcyjnych i seksualnych),

. usługi te powinny zawierać poradnictwo dla nastolatek w ciąży,
ze szczególnym zwróceniem uwagi na fakt zagrożenia ich zdrowia poprzez
ciążę w tak młodym wieku,

. zapewnienie dostępnej cenowo antykoncepcji, odpowiedniej dla
młodych dziewcząt,

. wprowadzenie monitoringu zjawiska nastoletnich ciąż, który
stałby się podstawą długofalowej polityki, dążącej w sposób kompleksowy i
systemowy do zmniejszenia liczby ciąż wśród nastolatek,

. program pomocy społecznej, w którym nastolatka z dzieckiem
będzie traktowana jako odrębny podmiot społeczny

Mając nadzieję, że polski rząd wykaże autentyczne zainteresowanie tym
problemem społecznym, zwracamy się z prośbą o odpowiedź, czy władze
polskie zamierzają podjąć w swych pracach powyżej wymienione kwestie.
Jednocześnie Federacja zgłasza chęć współpracy przy tworzeniu i realizacji
Krajowego Programu Prewencji Ciąż wśród Nastolatek.

Z szacunkiem,

Wanda Nowicka

Przewodnicząca

Federacji na rzecz Kobiet i Planowania Rodziny

Do wiadomości:

- Pełnomocnik Rządu ds. Równego Statusu Kobiet i Mężczyzn

- Parlamentarna Grupa Kobiet

- Ośrodek Informacji Środowisk Kobiecych

- media

Elizabeth

32. Data: 2003-06-06 21:34:49

Od: "Elizabeth" <w...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "vlad" <v...@p...com> napisał w wiadomości
> Mam i wlasnie wkurza sie ona za moimi plecami , ze podejmuje
> niepotrzebna dyskusje, z ktorej nic nie wyniknie i dodatkowo blokuje jej
> dostep do kompa .
Dokładnie, Twoja żona ma rację. Bez względu na to co tutaj napiszesz, ja i
tak zrobię swoje. Genitalia tego konowała z Rudy Śląskiej już wiszą na
szpitalnej tablicy ogłoszeń. Dzyń, dzyń, wsłuchaj się w ten dźwięk

> Wojujacej feministki nie wystrasze niczym . Przynajmniej nie mam pomyslu
> na straszak.
Czy dlatego uważasz mnie za wojującą feministkę bo stanęłam w obronie
zgwałconego dziecka?

A grupowicze?
> ;-P
Grupowicze też się nie kwapią:)

> Liz, to ty sie wstydz. To co piszesz JEST na poziomie magla .
Nie wiem czy zauważyłeś, ale magiel kiedys pełnił bardzo pożyteczną
funkcję, obecnie nie pełni już roli forum dla feministek. Lepiej czujemy
sie na salonach:)

Twoi
> Tajemniczy_Informatorzy_Ktorych_Nie_Zdradzasz to nie to samo co Glebokie
> Gardlo w Watergate.
Jeżeli chodzi o głębokie gardło to mam inne skojarzenia.

> Calkowicie zgadzam sie z tym co napisal ponizej w watku Exder. To jest
> istota opisanej w GW sprawy.
Exderowi odpiszę jutro.

> Jest jeszcze jedna sprawa-. Twoja postawa to przyklad szantazu tzw.
> "opinii spolecznej"wobec grupy zawodowej jaka sa lekarze. Taka postawa
> sprowadzajaca sie do opinii: zapieprzaj i nie ogladaj sie na zarobki i
> warunki pracy bo taki sobie wybrales zawod , przyprawiona wycieraniem
> sobie buzi etyka lekarska i nauka "na koszt podatnika" - mierzi.
I dziękuj Bozi każdego ranka, że masz pracę!!!

> No, jakbysmy dyskutowali w realu to chyba bys mnie pobila. :-))
Mam nadzieję, że będziemy mogli skonfrontować opinie w realu.

> POzdrofka,
> Vlad

Elizabeth

33. Data: 2003-06-06 21:54:03

Temat: Do vlad-a
Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elizabeth" <w...@p...com> napisał w wiadomości

> [...]
> szpitalnej tablicy ogłoszeń. Dzyń, dzyń, wsłuchaj się w ten dźwięk

> I dziękuj Bozi każdego ranka, że masz pracę!!!

Teraz już wiesz, że dalsza dyskusja nie ma sensu?
Doprawdy szkoda słów.
Żenada.

Ewa

34. Data: 2003-06-06 23:33:52

Temat: Re: Do vlad-a
Od: vlad <v...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Elisabeth wrote:
cut
Ewa W wrote:

> Teraz ju? wiesz, ?e dalsza dyskusja nie ma sensu?
> Doprawdy szkoda s?ów.
> ?enada.

To nie jest dyskusja. To rzucanie grochem o sciane. Rzucam i patrze pod
jakim katem sie odbija.
Nawet to zabawne.
Postawa polegajaca na odrzucaniu argumentow drugiej strony swiadczy o
nieodjrzalosci, nie wspominajac juz o tekstach typu: "Genitalia tego
konowa?a z Rudy ?l?skiej ju? wisz? na
szpitalnej tablicy og?osze?. Dzy?, dzy?, ws?uchaj si? w ten d 1/4 wi?k"
Czy ty Ela masz wiecej niz 16 lat?
Vlad

35. Data: 2003-06-07 03:54:35

Od: "Elizabeth" <w...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "vlad" <v...@p...com> napisał w wiadomości
> Jest jeszcze jedna sprawa-. Twoja postawa to przyklad szantazu tzw.
> "opinii spolecznej"wobec grupy zawodowej jaka sa lekarze.
Najpierw pomawiałeś mnie o pomówienia, a teraz o szantaż. Mania
prześladowcza? Słyszysz te kroki? Te wszechogarniające głosy? Pętla się
zaciska!!!!
Elizabeth
PS.
Polecam Ci psychiatrów z Koszalina. Oni się specjalizują w chwilowej
niepoczytalności.
Myślę, że powinno się Ciebie odizolować od pacjentek! Stanowisz dla nich
zagrożenie!
Na tym dyskusję z Tobą kończę KF.

36. Data: 2003-06-07 13:03:21

Od: "Marek" <M...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

I tu jest oto przyczyna zamieszania w :
a)nieprawidlowym a wręcz nagannym lecz jakże częstym i spolecznie wydającym
się prawidlowym skierowaniu sprawy przez policję.
b)prawidlowym postępowaniu lecz nieprawidlowym sposobie tlumaczenia się
lekarza
c)nieprawidlowym postępowaniu i nietlumaczeniu się policji
Bo :
1)co inego to pomoc pokrzywdzonej osobie
2)co innego to orzeczenie dla przyszych celów prokuratorsko sądowych
To pierwsze to powinien każdy lekarz (o ile może), to drugie ( formalnie
wykonywane przez prokuratora poprzez lekarzy medycyny sadowej, bieglych
sadowych) lekarz medycyny sądowej a ponieważ to też lekarz to może
jednocześnie zaltwić to pierwsze.

Domagajmy się ustalenia procedur , algorytmów postępowania z ofiarami
przemocy w formie aktu prawnego obowiązującego wszystkie slużby a nie
skaczmy SE nawzajem do oczu .BO SE NATYM TYLKO BANDZIORY SKORZYSTAJĄ a
badaniu wykonanemu byle gdzie pod publiczkę cwana papuga latwo zarzuci
jakąś nieprawidlowość.
Marek

37. Data: 2003-07-10 17:06:49

Od: "Marek" <M...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek" <M...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
| skaczmy SE nawzajem do oczu .BO SE NATYM TYLKO BANDZIORY SKORZYSTAJĄ a
| badaniu wykonanemu byle gdzie pod publiczkę cwana papuga latwo zarzuci
| |

38. Data: 2003-07-10 18:33:38

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> wydającym

Regulacja jest, tylko ze wyplywa z 2 ustaw:
1. kazdy lekarz ma obowiazek udzielic choremu pomocy.
2. biegly sadowy ma obowiazek zbadania i wydania opinii tylko i wylacznie na
pisemne zlecenie sadu, prokuratury lub policji, ewent. innych organow
scigania. Zadanie np od policji zbadania i wydania orzeczenia przez
jakiegokolwiek lekarza bez zlecenia pisemnego ( i istniejacej umowy pomiedzy
policja a konkretnym podmiotem sluzby zdrowia !!! ) sa nieuzasadnione.
I niestety stricte prawnie ten lekarz mial racje odmawiajac, gdyz nie bylo
umowy policji z jego szpitalem na tego rodzaju badania i wydanie orzeczenia
( pomijam, ze z tego wyplywa - za darmo - i nie dla lekarza,ale szpitala ).
Druga rzecza jest etyka - oczywiscie biorac charakter przypadku powinien byl
zbadac i wg diagnozy zastosowac leczenie lub udzielic wskazowek. BEZ WYDANIA
ORZECZENIA.

Tu trzeba dodac jeszcze jedna rzecz: obowiazki lekarza dyzurujacego na
oddziale( dyzur tepy i dyzur ostry ), w pogotowiu, izbie przyjec. Sa
procedury narzucone odgornie do ktorych kazdy pracujacy lekarz ma obowiazek
sie stosowac. Czasami sa one bezmyslne z punktu widzenia laika, ale niestety
prawdziwe.

casus
biegly sadowy

Re: lekarz - psychiatra