5 kg prawdziwkow - pytanie

1. Data: 2006-09-07 12:52:22

Temat: 5 kg prawdziwkow - pytanie
Od: "yutek" <y...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam w/w ilosc grzybow :)

Czy jak je oczyszcze pokroje i przesmaze z cebula to moge je nastepnie
powkladac do sloikow i zapasteryzowac?

Czy w takiej formie nadadza sie do np. sosow w przyszlosci ??

Sadze ze tak ale wole sie upewnic bo jak zmarnuje te grzyby to mnie zbieracz
rozerwie na strzepy :)

Czy lepiej poprostu zamrozic?

Pozdrawiam
Yutek

2. Data: 2006-09-07 13:23:25

Temat: Re: 5 kg prawdziwkow - pytanie
Od: Kosek <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

"yutek" <y...@w...pl> wrote in news:edp4n2$11d$1@atlantis.news.tpi.pl:

> [...]
>
> Czy w takiej formie nadadza sie do np. sosow w przyszlosci ??
>
> Sadze ze tak ale wole sie upewnic bo jak zmarnuje te grzyby to mnie

Można mrozić, suszyć, smażyć, dusić i potem mrozić, jedynie proponowałbym
podduszenie bez cebuli jeżeli mają być mrożone, a cebulkę można dodać po
rozmrożeniu.

Kosek

3. Data: 2006-09-07 13:27:20

Od: "yutek" <y...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Można mrozić, suszyć, smażyć, dusić i potem mrozić, jedynie proponowałbym
> podduszenie bez cebuli jeżeli mają być mrożone, a cebulkę można dodać po
> rozmrożeniu.

OK to wiem ale czy jak zawekuje takie podduszone to z nimi sie nic nie
stanie do np. stycznia?

4. Data: 2006-09-07 13:28:43

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"yutek" <y...@w...pl> wrote in message
> [...]
>
> Czy w takiej formie nadadza sie do np. sosow w przyszlosci ??
>
> Sadze ze tak ale wole sie upewnic bo jak zmarnuje te grzyby to mnie

Wysuszyć - nawlec kapelusze i trzony na nitkę i powiesić nad żródłem ciepła.
Najlepiej suszyć na początku w niezbyt gorącym piekarniku, aby zginęły jajka
robalków, a później powiesić w przewiewnym miejscu niech wysuszą się do
reszty. Oglądać, bo czasem nawet zdrowo wyglądające grzyby mogą być porażone
np. pleśniami, a te mogą się przenieść na następne zdrowe...

5. Data: 2006-09-07 13:35:01

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"yutek" <y...@w...pl> wrote in message

> OK to wiem ale czy jak zawekuje takie podduszone to z nimi sie nic nie
> stanie do np. stycznia?

W pewnym sensie szkoda prawdziwków na duszenie - najcenniejszy grzyb do
suszenia. Dusi się podgrzybki, maślaki, marynuje podobnie. Rydze
najsmaczniejsze kiszone...

6. Data: 2006-09-07 14:04:18

Od: "yutek" <y...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wysuszą się do reszty. Oglądać, bo czasem nawet zdrowo wyglądające grzyby
> mogą być porażone np. pleśniami, a te mogą się przenieść na następne

Dziekuje za rady choc nie wszytkie sa dla mnie nowoscia.
Suszenie mam przerobione, zamrozonych tez mam sporo i poprostu nie wiem co
zrobic z reszta bo zamrozic ich nie dam rady - brak miejsca.

Yutek

7. Data: 2006-09-07 14:58:28

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"yutek" <y...@w...pl> wrote in message

> [...]
> Suszenie mam przerobione, zamrozonych tez mam sporo i poprostu nie wiem co
> zrobic z reszta bo zamrozic ich nie dam rady - brak miejsca.

Suszyć: na uszka do barszczu, na grzybek do żurku, na zupę grzybową z
łazankami, na gołąbki na sos grzybowy itd. Malo miejsca zajmują.

8. Data: 2006-09-07 15:29:37

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "yutek" <y...@w...pl> napisał w wiadomości

> OK to wiem ale czy jak zawekuje takie podduszone to z nimi sie nic nie
> stanie do np. stycznia?

Grzyby pasteryzuje się trzy razy, przez 3 kolejne dni w międzyczasie
trzymając w temperaturze pokojowej.
Joanna
http://www.jduszczynska.republika.pl/

9. Data: 2006-09-07 15:47:57

Od: "yutek" <y...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje Wszytkim odpowiadajacym :)

Sprobuje zapasteryzowac potrojnie.

10. Data: 2006-09-07 15:50:04

Od: "Dominika" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> "yutek" <y...@w...pl> wrote in message

> Suszyć: na uszka do barszczu, na grzybek do żurku, na zupę grzybową z
> łazankami, na gołąbki na sos grzybowy itd. Malo miejsca zajmują.
>Poddusić na maśle bez cebuli, nałożyć ciasno do słoików, zalać stopionym
>masłem i koniecznie pasteryzować. Mogą stać do póżnej wiosny. Sprawdzone.
>Pozdrawiam - Dominika.

spawdzony przepis na muffinki -poszukuje
Ryba bez panierki - "rozbebłane" cuś
gdzie znajde przepisy
sledziki:))
popelnilam dzis..[P]