Re: 5tyś zł za urodzenie dziecka - czy to dobry pomysł?

From: DM <i...@b...pl.eu.org>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: 5tyś zł za urodzenie dziecka - czy to dobry pomysł?
Date: Sun, 16 Jan 2005 11:27:15 +0100

Witam.

Dnia Sun, 16 Jan 2005 01:52:21 +0100, marian_x napisał(a):

> Witam.
> W stolicy będą płacić 5000zł za urodzenie dziecka.
>
> (Apeluję o odrzucenie awersji prawicowych na czas oceny tego pomysłu. Nie jeden
> dobry projekt prawicy był zbesztany z tego powodu i nie jeden dobry pomysł
> lewicy tak samo - nie zniżajmy się do tego poziomu.)

Nie mogłem się powstrzymać i dorzucam prawicowy punkt widzenia
( z dokładnością do definicji słowa prawica ). Może ktoś poda opinie
lewicy i wtedy będziemy mieli pełną dyskusję bez narzucania sobie być
może zbędnych ograniczeń ;)

Jest to zły pomysł. Rząd nie powinien wpływać na to czy i ile ludzie
mają dzieci. Jest to sprawa zbyt ważna, skomplikowana i delikatna by
można było pozwolić władzy w tej dziedzinie życia mieszać.

W wypowiedziach prawicowych poilityków można też spotkać taki
argument, ale moim zdaniem zalatuje on zbyt mocno faszyzmem:
Dla większości rozsądnych ludzi te 5000zł (czy jak się okazuje
1500zł) nie będzie miało żadnego znaczenia przy podjęciu decyzji ( i
zapewne słuszsznie ). Kogo może to skusić: zapewne rodziny
patologiczne, którym 1500zł zawsze się przyda niekoniecznie na
utrzymanie dziecka. W ten sposób zachęcamy różnych meneli do
rozmnażania się - ludzi którzy najlepiej by było gdyby pozostali
bezdzietni.

--
DM