Re: 7

Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: 7
From: XL <i...@g...pl>
Date: 02 Aug 2022 20:53:47 GMT

dantes <d...@q...com> wrote:

> Siedem sposobów na dobry sen. Triki od lekarza (*)
>
> 1. Zamień tabletki na garść cierpkich wiśni, bowiem zawierają one duże
> ilości naturalnej melatoniny. Lekarz radzi, by owoce spożyć godzinę przed
> snem. Zamiennikiem może być świeży sok z wiśni.
> 2. Zamień szlafmycę na dwie miarki soli Epsom w ciepłej wodzie. Już 20
> minut moczenia pozwoli, jak twierdzi lekarz, złagodzić ból w krzyżu oraz
> zmniejszyć stres i napięcie mięśni. By porządnie się rozluźnić, warto też
> zostawić telefon w innym pokoju.
> 3. Zamień Netflix na książkę. - Pochłanianie zbyt dużej ilości
> [...]

Ułożyć się do odpoczynku na polu kwitnącego łubinu pastewnego (in. łubinu
żółtego) czy innego rzepaku. W upalny dzień można się nie obudzić...
No i świeże siano! Przed laty Dziadek wiózł nas (mnie, brata i dwóch
naszych braci wujecznych) na świeżo zebranym suchym sianie wozem
drabiniastym. Zapadnięci w siano posnęliśmy tak mocnym snem, że po dotarciu
do gospodarstwa trudno nas było dobudzić. O mnie zapomniano i o mały włos
nie dosięgły mnie dziadkowe dwuzębne ostre widły, którymi zdejmował siano z
wozu...
A też i młode, niedojrzałe makówki. Najedliśmy się z nich miękkich, białych
makowych ziarenek z bratem i posnęliśmy po południu na kanapie, a Babcia
nas tylko przykryła kołdrą i tak spaliśmy do rana niemal bez ruchu, jak te
aniołki :)
Kiedyś mak na własny użytek uprawiano w Polsce niemal w każdym wiejskim
gospodarstwie, dziś to zabronione. Babcia jesienią wytrząsała z suchych
makówek ziarenka, a na Świeta piekła z nich pyszne makowce. Smak tego maku
niezapomniany. To, co dziś jest sprzedawane w sklepach ludziom jako mak, to
jakieś stare, zjełczałe, zwietrzałe zmiotki...
--
XL
Polish Lvov forever!