7

1. Data: 2022-08-02 16:09:19

Temat: 7
Od: dantes <d...@q...com> szukaj wiadomości tego autora

Siedem sposobów na dobry sen. Triki od lekarza (*)

1. Zamień tabletki na garść cierpkich wiśni, bowiem zawierają one duże
ilości naturalnej melatoniny. Lekarz radzi, by owoce spożyć godzinę przed
snem. Zamiennikiem może być świeży sok z wiśni.
2. Zamień szlafmycę na dwie miarki soli Epsom w ciepłej wodzie. Już 20
minut moczenia pozwoli, jak twierdzi lekarz, złagodzić ból w krzyżu oraz
zmniejszyć stres i napięcie mięśni. By porządnie się rozluźnić, warto też
zostawić telefon w innym pokoju.
3. Zamień Netflix na książkę. - Pochłanianie zbyt dużej ilości
niebieskiego światła z ekranu telewizora po zmroku wzmaga mój nocny
niepokój i utrudnia zasypianie - tłumaczy lekarz na własnym przykładzie.
4. Zamień suplement witaminy D na poranne promienie słoneczne. Choć
dawka witamin zalecana przez lekarzy jest oczywiście dobra dla zdrowia, nie
można zapomnieć, że poranne słońce najlepiej pomaga ustabilizować rytm
dobowy.
5. Zamień poranną kawę na wodę z elektrolitami bądź świeżą cytryną. -
Ważne jest, aby woda była pierwszą rzeczą, która uderza w mój żołądek z
rana - mówi ekspert dla "SCMP".
6. Zamień batonik pełen cukru na białko. Przekąskę o pustych kaloriach
powinno się wyeliminować, a w jej miejsce spróbować garści migdałów lub
koktajlu proteinowego.
7. Zamień espresso na dawkę natury. Spacer wśród zieleni może okazać
się zbawienny.
8. https://www.youtube.com/watch?v=UHgBHDSjzdA

A jakie wy macie sprawdzone sposoby na dobry sen?

--
(*)
https://www.o2.pl/kobieta/jak-lepiej-spac-siedem-tri

2. Data: 2022-08-02 17:26:49

Temat: Re: 7
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

dantes <d...@q...com> wrote:

> [...]
> się zbawienny.
> 8. https://www.youtube.com/watch?v=UHgBHDSjzdA
>

> A jakie wy macie sprawdzone sposoby na dobry sen?

1. Wstanie wcześnie rano (odkąd nie pracuję zawodowo, udaje mi się to,
niestety, tylko sporadycznie, ale działa na sto procent - wtedy ledwo
dociągam do 22ej, podczas gdy normalnie jestem nocnym markiem.
Uwaga: gdy tylko poczuję silną senność i wtedy bez zwłoki się ułożę do snu,
zasypiam i śpię jak zabita, ALE gdy siłą woli lub internetu przetrzymam
moment ataku senności, no to do widzenia panna Gienia i senność mija, mogę
siedzieć do późnej nocy, bo i tak nie usnę od razu, nawet gdy się grzecznie
położę i zgaszę wszystkie źródła światła itd.
2. Intensywna min. dwugodzinna (a najlepiej dłuższa) praca w ogrodzie do
samego zmroku: zawsze działa - idealnie odstresowuje i daje porządne,
zdrowe zmęczenie. DZIAŁA NAJLEPIEJ.
3. Zażyć pół godzinki przed snem 25-30 kropli kropli ziołowych bez recepty
Neocardina (nie stale, tylko gdy akurat dzień był nerwowy i pomimo prób
wyciszenia się wciąż czujemy ,,ciśnienie", podenerwowanie lub pobudzenie.
4. Wszystko powyższe z osobna ZAWSZE MINUS TV I TELEFON.

--
XL
Polish Lvov forever!

3. Data: 2022-08-02 22:53:47

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

dantes <d...@q...com> wrote:

> [...]
> się zbawienny.
> 8. https://www.youtube.com/watch?v=UHgBHDSjzdA
>

> A jakie wy macie sprawdzone sposoby na dobry sen?

Ułożyć się do odpoczynku na polu kwitnącego łubinu pastewnego (in. łubinu
żółtego) czy innego rzepaku. W upalny dzień można się nie obudzić...
No i świeże siano! Przed laty Dziadek wiózł nas (mnie, brata i dwóch
naszych braci wujecznych) na świeżo zebranym suchym sianie wozem
drabiniastym. Zapadnięci w siano posnęliśmy tak mocnym snem, że po dotarciu
do gospodarstwa trudno nas było dobudzić. O mnie zapomniano i o mały włos
nie dosięgły mnie dziadkowe dwuzębne ostre widły, którymi zdejmował siano z
wozu...
A też i młode, niedojrzałe makówki. Najedliśmy się z nich miękkich, białych
makowych ziarenek z bratem i posnęliśmy po południu na kanapie, a Babcia
nas tylko przykryła kołdrą i tak spaliśmy do rana niemal bez ruchu, jak te
aniołki :)
Kiedyś mak na własny użytek uprawiano w Polsce niemal w każdym wiejskim
gospodarstwie, dziś to zabronione. Babcia jesienią wytrząsała z suchych
makówek ziarenka, a na Świeta piekła z nich pyszne makowce. Smak tego maku
niezapomniany. To, co dziś jest sprzedawane w sklepach ludziom jako mak, to
jakieś stare, zjełczałe, zwietrzałe zmiotki...
--
XL
Polish Lvov forever!

Medycy ?