A co tam w Węgrzech?

1. Data: 2022-07-26 19:41:50

Temat: A co tam w Węgrzech?
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

https://noizz.pl/spoleczenstwo/w-ukrainie-czy-na-ukr
ainie-rada-jezyka-polskiego-wydala-opinie/qpxylj4

Co ciekawe, Węgrzy i Słowacy nie czują się dotknięci polskim przyimkiem
,,NA". Ukraińskie przewrażliwienie wynikające wg mnie ze stricte
UKRAIŃSKIEGO POCZUCIA WROGOŚCI I NIŻSZOŚCI WOBEC POLSKI im się nie udziela.

ZAWSZE będę mówić ,,NA UKRAINIE". Nikt nie jest w stanie kazać mi mówić
inaczej, bo NIE MA INACZEJ i won.

--
XL
Polish Lvov forever!

2. Data: 2022-07-27 07:54:15

Temat: Re: A co tam w Węgrzech?
Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 26.07.2022 o 19:41, XL pisze:
> [...]
>

> ZAWSZE będę mówić ,,NA UKRAINIE". Nikt nie jest w stanie kazać mi mówić

Na logikę powinno być "W" a nie "NA".  Coś się dzieje W danym kraju a
nie NA kraju..  Jednak jakby na to patrzeć to też mnie trochę razi ta
nowomowa. Pamiętam jak w swoim czasie nastała moda na tytułowanie
Czeczeńców "Czeczenami", Czeczeniec, zwłaszcza w kontekście walki (a
zwłaszcza w tym kontekście) z Rosją brzmiał dla tych manipulatorów zbyt
wulgarnie dla Polaków.

Statystyki kowidowe jedyne prawdziwe.
Tajna ,,pandemia".
,,Wyszczepieni" z kowidem.