A jednak smalczyk!

191. Data: 2012-03-01 11:22:01

Temat: Re: A jednak smalczyk!
Od: "gosmo" <t...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:jiji3t$20b$1@usenet.news.interia.pl...
> Aminokwas. Występujacy naturalnie we krwi. Znów jakaś pseudonaukowa
> histeryczka.
> A z masła powstaje akroleina. Na pewno bardziej szkodliwa - i rakotwórcza!

Z tego co tu widzę http://en.wikipedia.org/wiki/Smoke_point, to ta akrolina
powstaje niezależnie od tego czy spalamy masło, czy margarynę, czy... olej
palmowy. Punkt dymienia dla masła zaczyna się bardzo nisko, bo przy 120-149,
ale... akrolina powstaje dopiero przy 280-ciu stopniach!
http://en.wikipedia.org/wiki/Acrolein

Tak mi się więc wydaje, że, akrolinę z masła najtrudniej uzyskać, a w
przypadku olejów z wysokim punktem dymienia, można nie zwrócić uwagi (nie
zauważyć) momentu w ktorym akrolina powstaje ;)

Także, życzę smacznego spożywania masła.

192. Data: 2012-03-01 11:26:58

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia dzisiejszego niebożę czeremcha wylazło do ludzi i marudzi:

> Ale to indeks _glikemiczny_, a nie _kaloryczny_!!!
>
> W dodatku - trzeba by znaleźć tabelkę publikowaną nie na stronach dla
> odchudzających się, a dla cukrzyków na przykład.

Moja wina, moja wina. Zlinkowałam pierwszą z brzegu zindeksowaną przez
gugla.
Aale intencję miałam raczej w zasygnalizowaniu pojęcia, że trzustka może
szaleć i po chlebusiu naszym powszednim, i ziemniaczkach, a nawet i po
takiej przecież zdrowej marcheweńce (gotowanej)

Qra

193. Data: 2012-03-01 11:28:48

Od: "gosmo" <t...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Powyżej 150 stopni C.
> http://www.sigma-not.pl/publikacja-51047-akroleina-n
a-patelni-przeglad-gas
> tronomiczny-2010-4.html

Daj mi stwierdzenie a w sieci na 100% znajdę potwierdzenie tego co mówisz
niezależnie od tego, czy masz rację czy nie ;) Akrolina powstaje przy 280
stopniach z gliceryny (http://en.wikipedia.org/wiki/Acrolein), a gliceryna w
wyniku uzyskania punktu dymienia (http://en.wikipedia.org/wiki/Smoke_point).
I to zarówno z oleju słonecznikowego jak i z masła. ;)
Przy okazji dowiedziałem się, dlaczego używać oliwy z oliwek (sansa/pomace)
do smażenia a nie extra vergine/virgin.

No i smacznego, ja też używam masła ;)

194. Data: 2012-03-01 11:41:27

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-02-27 22:39, Ikselka pisze:

> Bardzo te rozmowy ignorantów, którzy pieprzą głupoty o tym, jak to
> my, Polacy, powinniśmy trawę jeść i owoce morza, jak Włosi :->

Nie ma czegoś takiego, że "my Polacy powinniśmy jeść" to, czy tamto.
Jedni wsuwają smalce ze słoniną, inni owoce morza, a są jeszcze tacy,
którzy pośrodku, narzucanie jednakowej diety "wszystkim Polakom" byłoby
absurdalne. Lubisz smalec i tłustość wieprzową, w porządku, Twoja
sprawa, Twoja kuchnia, ja nie - i też w porządku.
Beznadziejne zaczyna być, gdy ktoś próbuje narzucać swoje upodobania
innym i wydziwiać nad tym, co jest mu obce :)
--
B.

195. Data: 2012-03-01 12:34:26

Od: KRZYZAK <k...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 1 Mar 2012 09:59:49 +0100, Qrczak napisał(a):

> Bo to leży właśnie w ludzkiej naturze. Smak słodki bowiem oznacza, iż jest
> to pożywienie wysokoenergetyczne, niezepsute i nietrujące.

Ale musza najpierw poprobowac, zeby miec ped. Moj starszy syn prawie do 7
roku zycia nie probowal slodyczy. Jak zaczal probowac, to zaczely sie
problemy z zebami. Wczesniej nie bylo nawet najmniejszej plamki na
mleczakach.

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

196. Data: 2012-03-01 12:37:49

Od: KRZYZAK <k...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 01 Mar 2012 01:22:19 +0100, Aicha napisał(a):

> Ale spotkałam się też z opinią, że ten indeks to ściema.

Nie tyle indeks, co jego wplyw na metabolizm i sklonnosc do otluszczania
sie.
Co nie oznacza ze napewno nie ma. Po prostu nie ma zadnych wiarygodnych
badan, ktore by to potwierdzaly. Sa tylko wydumane madrosci ludowe.

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

197. Data: 2012-03-01 12:49:38

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-03-01 13:34, KRZYZAK pisze:

> Ale musza najpierw poprobowac, zeby miec ped. Moj starszy syn prawie do 7
> roku zycia nie probowal slodyczy.

Niekoniecznie każdy ma pęd po skosztowaniu, nigdy nie lubiłam słodyczy,
ani jako dziecko, ani dorosła. Lubię piec ciasta itd, ale jeść niezbyt,
zdecydowanie wolę smaki pikantne. Czekolady mogły leżeć tygodniami,
znikały gdy zostały rozczęstowane, córka podobnie nie przepada za
słodyczami. Natomiast wszelkie octowe marynaty były i są moim najlepszym
przysmakiem. I tatar :)
--
B.

198. Data: 2012-03-01 13:04:28

Od: KRZYZAK <k...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 01 Mar 2012 13:49:38 +0100, Bbjk napisał(a):

> Natomiast wszelkie octowe marynaty były i są moim najlepszym
> przysmakiem. I tatar :)

O tak!
Ja tez ze slodyczy najbardziej lubie sledzie.
Przy okazji podziel sie przepisem osobiscie wypraktykowanym, przez ktory
moi goscie zawsze sie sledzi domagaja. Nawet ci nierybni.

Uzywam sledzi z tacki (w oleju). Marynata to 1 szklanka octu spirytusowego
(albo 2 jablkowego) 2 szklanki wody, 7-8 lyzek stolowych cukru, 4 liscie
laurowe, 5 ziaren ziela angielskiego, 10 ziaren pieprzu.
Po zagotowaniu i wystudzeniu zalewam sledzie na max 2 godziny przed
podaniem (wazne). Mocza sie 1-1,5 godziny.
Pozniej dokladnie odsaczam, dodaje drobno pokrojona w kostke cebule
(nieblanszowana) i zalewam dobrym olejem.
Maja fajna strukture smaku - sa z wierzchu sciete marynata i slodko-kwasne,
srodek pozostaje slony, rybny i sledziowy.
Polecam:)

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

199. Data: 2012-03-01 13:05:59

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

9

> Dodaj jeszcze nadciśnionko :)

Akurat mam niedo.
--

XL

200. Data: 2012-03-01 13:08:02

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 01 Mar 2012 07:29:08 +0100, Bbjk napisał(a):

> Miło pozostać zdrowym, sprawnym, dynamicznym i szczupłym mając 60, czy
> 70, 80 lat, (...)
> Oczywiście zaprogramowanie genetyczne jest ważne, ale możemy się
> wspomóc, każdy wg własnego rozumu i uznania :)

Wzorem mojego wiekowego dziadka powinnam zatem palić 4 paczki podłych
papierosów dziennie i co rano setuchnę sobie aplikować ;-)
--

XL

Farsz
Jedzonko dla najmłodszych
Suszone grzyby - objętość
Ku rozwadze, porada Ikselki jakby co - bo to przeciez guru kuchni.
AD:Embird Tutorials