Izolacja akustyczna - POMOCY bo nie spie :(

1. Data: 2007-12-29 15:12:44

Temat: Izolacja akustyczna - POMOCY bo nie spie :(
Od: "topek " <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
mam taki problem, ze pod mieszkaniem w ktorym mieszkam (1 pietro) a wlasciwie
pod sypialnia sprzataczki maja swoj kantorek z wiaderkami, szczotkami itd.
Zaczynaja o 4:30 lub 5:00 rano i mnie budza :( Mojej zonie to nie przeszkadza.
Ja nIestety mam BARDZO CZUJNY sen i nawet dobre (silikonowe) wkladki do uszu
nieraz nie pomagaja. Postanowilem ze wytlumie i zaizoluje akustycznie podloge,
zeby czesc tych halasow byla mniej slyszalna.
Podloga w tej chwili wyglada nastepujaco:
Krokwie z drewna (wysokie na 30-40cm), pomiedzy nimi cos w rodzaju zwiru
wsypane (stare budownictwo w Monachium) a na krokwie "na chama" poprzybijane
deski. Wszystko.
Myslalem zeby uzyc takiej gabki piramidki ale jest cholernie droga
(pomieszczenie ma 12m^2).
Znajomy architekt mowi, zeby poupychac nierowno (i za bardzo nie sciskac)
welne mineralna pomiedzy krokwie i powinno byc lepiej. A co sadza szanowni
grupowicze? Jak zrobic dobra izolacje i nie wydac majatku?
Myslalem, zeby moze na polowie wzkosci krokwi wsadzic jakies plyty z mdfu czy
wiorowe, zeby dodatkowo wyciszyc?
POMOCY bo sfiksuje :(

topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

2. Data: 2007-12-29 15:38:45

Temat: Re: Izolacja akustyczna - POMOCY bo nie spie :(
Od: Marek Kutyla <S...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tego oto dnia 2007-12-29 16:12, Niejaki/a topek bedac w stanie euforii
nagryzmolil/a co nastepuje:

> Znajomy architekt mowi, zeby poupychac nierowno (i za bardzo nie sciskac)
> welne mineralna pomiedzy krokwie i powinno byc lepiej.

Wlasnie mialem Ci to doradzic ;-)

--
3M-cie sie czego chcecie !
Marek Kutyla vel zarki -- popraw ADRES w odpowiedzi --

Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.sieci: http://sierp.net/faq

3. Data: 2007-12-29 16:40:45

Temat: A moze jest mniej inwazyjna metoda?
Od: "topek " <t...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
chyba sie troche zagalopowalem z tym zrywaniem podlogi (wynajete mieszkanie).
Moze jest jakas mniej inwazyjna metoda? Np jakies plyty na obecne deski, filc,
wykladzina specjalna (spokojnie moze mi podloge podniesc o pare cm)
:(

topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

4. Data: 2007-12-29 17:27:07

Temat: Re: A moze jest mniej inwazyjna metoda?
Od: Marek Kutyla <S...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tego oto dnia 2007-12-29 17:40, Niejaki/a topek bedac w stanie euforii
nagryzmolil/a co nastepuje:

> [...]
> wykladzina specjalna (spokojnie moze mi podloge podniesc o pare cm)

Wykladzina na pewno troche pomoze, choc nie tak jak welna - kiedys
mieszkalem w bloku i mialem wykladziny na podlodze - byla roznica w
slyszalnosci u mnie i u sasiadow. Ale nie wyciszy tak jak welna.
Inny pomysl to styropian (twardy) i na to jakies plyty no i moze
wykladzina jeszcze na to ?

5. Data: 2007-12-29 23:06:31

Od: "T.Zon" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Marek Kutyla" <S...@j...pl> napisal w wiadomosci
> [...]

Dzwieki najlepiej tlumia sie przy przechodzeniu przez rozne materialy.
Zobacz tez zatyczki 3M ale nie silikonowe tylko poliuretanowe zdaje sie ze
maja lepsze parametry .

> slyszalnosci u mnie i u sasiadow. Ale nie wyciszy tak jak welna.
> Inny pomysl to styropian (twardy) i na to jakies plyty no i moze
> wykladzina jeszcze na to ?

Styropian to kiepski pomysl - praktycznie nic nie wygluszy.
Jesli nie ma mozliwosci zerwania desek i dania welny mineralnej to
proponuje:

- plyty izolacyjne pod panele takie zielone - trzeba poszukac takich
miekkich podobnych do welny ew dac twarda welne 3 cm.
- guma - sa jakies specjalne ale chyba bym wzial to co jest dostepne.
- panele zeby bylo po czym chodzic.
- i ew na koniec gesta wykladzina.

Niezlym pomyslem jest tez tzw suchy jastrych (tylko pytanie o wytrzymalosc
stropu i pozniejsze sciaganie tego. Generalnie jesli to tylko halas
powietrzny to wystarczy cos gestego jesli dzwieki uderzeniowe to potrzebna
jest masa typu welna i na to podwojna plyta gipsowa.

Mozna zaczac od gumy i wykladziny w jednym z pokoi i sprawdzic jak sie to
sprawuje.

Ja mam niestety problem z nowoczesnym budownictwem i sasiadami na gorze -
maja wszedzie terakote i lubia ciagac krzesla po podlodze - halas ponad 25
dB zatyczki nie pomagaja. Systemy podwieszane wymagaja duzo miejsca :-(

pozdro
Zonzi

6. Data: 2007-12-29 23:41:36

Od: "Mariusz Wolek" <m...@p...onet.nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "topek " <t...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> Witam,
> chyba sie troche zagalopowalem z tym zrywaniem podlogi (wynajete
> mieszkanie).
> Moze jest jakas mniej inwazyjna metoda?

Tak - spacyfikowac sprzataczki ;) A serio - porozmawiaj z nimi.

MaW

7. Data: 2007-12-30 01:17:56

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"topek " fl5o5c$8sk$...@i...gazeta.pl

> Znajomy architekt mowi, zeby poupychac nierowno (i za bardzo nie sciskac)
> welne mineralna

Wełna mineralna (produkowana z kamieni) może BARDZO skutecznie tłumić
hałasy, ale są różne wełny mineralne o różnych parametrach. Musisz więc
zastosować odpowiednią wełnę (nie każda jest dźwiękochłonna) o odpowiedniej
charakterystyce (różne wełny, nawet tego samego producenta różnie chłoną
różne częstotliwości).

--
.`'.-. ._. .-.

8. Data: 2007-12-30 10:21:50

Od: "topek " <t...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak - spacyfikowac sprzataczki ;) A serio - porozmawiaj z nimi.
Probowalem. Nie chcialy mi otworzyc drzwi :(

topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

9. Data: 2007-12-30 12:33:01

Od: Marek Kutyla <S...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tego oto dnia 2007-12-30 00:06, Niejaki/a T.Zon bedac w stanie euforii
nagryzmolil/a co nastepuje:

> Styropian to kiepski pomysl - praktycznie nic nie wygluszy.

Masz racje. To co napisalel nizej jest lepsze. Jakos mi nie wpadlo to do
glowy, choc sam dawalem takie wlasnie plyty u siebie w domu.
Wazne! Zeby nie dac sie namowic w sklepie na pianke bo to nic nie da,
ale nei wiem jak jest tam gdzie mieszka watkodawca.

10. Data: 2007-12-30 12:34:45

Od: Marek Kutyla <S...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tego oto dnia 2007-12-30 11:21, Niejaki/a topek bedac w stanie euforii
nagryzmolil/a co nastepuje:

> Probowalem. Nie chcialy mi otworzyc drzwi :(

To moze w takim razie porozmawiaj z kims dla kogo one sprzataja? Moze
jest tam jakis administrator budynku/gospodarz lub wlasciciel domu?
Skoro nie chca sie same dogadac to moze powinny dostac rozkaz z gory?

--
3M-cie sie czego chcecie !
Marek Kutyla vel zarki -- popraw ADRES w odpowiedzi --

Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.sieci: http://sierp.net/faq

Co zrobić ze starym żelazkiem ?
Kupno działki pod Dom jednorodzinny - od czego zaczac?
Bosch - pytanie
[ot] agito.pl - prośba o poradę
Kabina prysznicowa z funkcją sauny