A może wariacja na temat placki ziemniaczane :)

1. Data: 2003-07-13 12:25:56

Temat: A może wariacja na temat placki ziemniaczane :)
Od: "Zbychu" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej.
Wczoraj potarlem kg ziemniakow mlodych (polowe na malych oczkach, polowe na
wiekszych -zeby ograniczyc ilosc wody :) . Do tego wrzucielm jedna duza
zolta , drobno pokrojona papryke, 5 zabkow czosnku, 2 starte cebule , okolo
15 dkg mielonki drobno pokrajnej, pelno przypraw - pieprz, sol, bazylia,
oregano, galka muszkatolowa, curry , dodalem jajko i make i wyszly superowe
placki :):) oczywiscie po usmazeniu na oleju . polecam
Pozdrowka
Zbychu

1. Data: 2003-07-13 20:18:04

Temat: Re: A może wariacja na temat placki ziemniaczane :)
Od: Artur Nowacki <a...@l...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Zbychu napisał , Dnia 2003-07-13 14:25:

> [...]
> oregano, galka muszkatolowa, curry , dodalem jajko i make i wyszly superowe
> placki :):) oczywiscie po usmazeniu na oleju . polecam
\

To dorzucając swoje trzy grosze powiem, że ja proponuje placki
ziemniaczane zmieszane w proporcjach pół na pół ze startą tak jak
ziemnieki cukinią, czyli np (chodzi mi o mase) miska ziemniaków i miska
cukini.

Palce lizać, są wtedy takie delikatne, tylko niestety bardzo piją olej z
patelni....

--
"Kobiety są jak przekład: piękne nie są wierne, wierne nie są piękne."
(Bernard Shaw)

1. Data: 2003-07-13 20:41:11

Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> oregano, galka muszkatolowa, curry , dodalem jajko i make i wyszly superowe
> placki :):) oczywiscie po usmazeniu na oleju . polecam

Witam! Propomuję Wam trochę inne placki ziemniaczane, które robi się u mnie w
domu. Ziemniaki ścieram na grubej tarce, lekko odciskam nadmiar soku i dodaję
tylko trochę soli. Szybko wykładam na mocno rozgrzany olej na całej patelni
cienką warstwę. Smażę z obu stron na chrupiąco. Placki mają inny smak niż
tradycyjne. Polecam! Można je jeść same lub ze śmietaną , cukrem, sosem
surówką.

1. Data: 2003-07-14 06:55:46

Od: "Marcin" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ziemniaczane zmieszane w proporcjach pół na pół ze startą tak jak
> ziemnieki cukinią, czyli np (chodzi mi o mase) miska ziemniaków i miska

Można także z samej cukinii bez ziemniaków - nie piją wtedy tłuszczu

1. Data: 2003-07-14 07:08:30

Temat: Odp: A może wariacja na temat placki ziemniaczane :)
Od: "Dasida" <z...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

A u mnie
Tradycyjne tarcie ziemniakow
1 jajko i duzo pestek slonecznika albo orzechow

1. Data: 2003-07-14 07:34:07

Od: "Artur Nowacki @ Work" <a...@l...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marcin napisał:

> Można także z samej cukinii bez ziemniaków - nie piją wtedy tłuszczu

Mnie cos kusi na to żeby spróbować bakę ziemniaczaną z dodatkiem cukini
- ma ktoś takie doświadczenia???

--
"Ruch jest przyczyną wszelkiego życia." (Leonardo Da Vinci)

1. Data: 2003-07-15 16:42:43

Od: "Ania" <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zbychu <m...@i...pl> napisał(a):

> [...]
> oregano, galka muszkatolowa, curry , dodalem jajko i make i wyszly superowe
> placki :):) oczywiscie po usmazeniu na oleju . polecam

Jeśli chodzi o placki ziemniaczane to ja przyznaję się bez bicia nie umiem i
coraz rzadziej mam ochotę je robić. Ale mam pytanko: otóż mój monż twierdzi
że placki ziemniaczane powinny być "złociste i chrupiące" natomiast moje
chrupiące może czasami są (zwłaszcza jak się przypalą) ale z tym kolorem to
coś mi nie wychodzi, moje są szaro - buro - zgniło - zielone, w związku z
tym - czy ma ktoś może przepis na "złociste i chrupiące" placki
ziemniaczane??? Jeśli tak to barrrrrdzo proszę.
Pozdrwowionka
Ania

1. Data: 2003-07-15 17:02:49

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ania" <a...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> tym - czy ma ktoś może przepis na "złociste i chrupiące" placki
> ziemniaczane??? Jeśli tak to barrrrrdzo proszę.

Nie można czekać ze smażeniem bo ziemniaki faktycznie - jak zetrzesz
ziemniaki to od razu smaż na dość gorącym oleju.

Sowa

1. Data: 2003-07-15 17:20:57

Od: "Edyta Jaczewska" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tym - czy ma ktoś może przepis na "złociste i chrupiące" placki
> ziemniaczane??? Jeśli tak to barrrrrdzo proszę.

W moim rodzinnym domu placki smazylo sie kladac mase ziemniaczana bardzo
cienka warstwa - byly wtedy cale chrupiace i nie mialy w srodku tego
"miekkiego".
Mysle, ze wlasnie w tym rzecz, czy bedziesz rozsmarowywala cieniutkie
placuszki czy kładła wiecej masy, grubsza warstwa.

Pozdrawiam,
Edycja

1. Data: 2003-07-15 17:35:25

Od: Sabinka <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 15 Jul 2003 16:42:43 +0000 (UTC), "Ania"
<a...@N...gazeta.pl> wrote:

>Jeśli chodzi o placki ziemniaczane to ja przyznaję się bez bicia nie umiem i
>coraz rzadziej mam ochotę je robić. Ale mam pytanko: otóż mój monż twierdzi
>że placki ziemniaczane powinny być "złociste i chrupiące"

Czy takie jak w McDonaldzie? ;)
Nie jadlam ale tak wygladaja. I smakuja podobno jak frytki a nie jak
placki ziemniaczane jak mnie ktos tu poinformowal ;)

>natomiast moje
>chrupiące może czasami są (zwłaszcza jak się przypalą) ale z tym kolorem to
>coś mi nie wychodzi, moje są szaro - buro - zgniło - zielone, '''

Ale placki ziemniaczane chyba tak po prostu maja wygladac :)
Z tego co wiem bardziej szarobure sa z mniej mlodych ziemniakow (czyt.
starych).

>w związku z
>tym - czy ma ktoś może przepis na "złociste i chrupiące" placki
>ziemniaczane???

Probowalas czesc ziemniakow potrzec na grubej tarce? Wtedy troche
ladniejsze i smaczniejsze (imo) sa. No i z mlodych.
Kiedys jadlam pyszne placki ziemniaczane z porem - byly chrupiace
pamietam. Szkoda ze przepisu nie wzielam.

--
Pozdrawiam, Sabina

smietanowiec, albo cos podobnego?
Kraków