A propos grypy żołądkowej...

1. Data: 2008-03-15 15:06:55

Temat: A propos grypy żołądkowej...
Od: "eMonika" <mcb[malpa][@]pompy.N0SPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ku przestrodze...
To nie jest tak, że z odwodnieniem do szpitala trafiają małe i słabe dzieci.
Nasz silny jak tur 6 i pół latek po 3 dniach wymiotów na przemian i łącznie
z goraczką 39C (którą zbijały dopiero dawki większe niż dla dorosłego)
został skierowany do szpitala, gdzie słabiutki sączy już kolejną kroplówkę.
Na szczęscie juz jutro ma wyjść (bo od przyjęcia nie ma już objawów i jest
duza poprawa).
Na cały oddział (18 sal po 1- 4 dzieci) jest 1 lekarka i 2 pielęgniarki -
opiera się system na rodzicach.
Nadal nie wiem jak wcisnąć wymiotującemu wszystko dziecku ohydny
gastrolit/orsalit/ors200 w ilości 6 saszetek! aby nei dopuścić do
odwodnienia.

Pozdrawiam,

:-) Monika

2. Data: 2008-03-15 15:07:44

Temat: Re: A propos grypy żołądkowej...
Od: "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "eMonika" <mcb[malpa][@]pompy.N0SPAM.pl> napisał
| Nadal nie wiem jak wcisnąć wymiotującemu wszystko dziecku ohydny
| gastrolit/orsalit/ors200 w ilości 6 saszetek! aby nei dopuścić do
| odwodnienia.

podawaj mu rozgazowaną coca-colę

--
Kasia + Weronika (7-latka)
gg 181718

3. Data: 2008-03-15 15:54:27

Od: "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> podawaj mu rozgazowaną coca-colę

może być zamiast gastrolitu, rozcieńczony wodą sok z pomarańczy (1:1) z
dodatkiem szczypty soli kuchennej (nie pamiętam dokładnie proporcji ale
chyba było szczypta soli na 1litr płynu)
sok pomarańczowy zalecany przy wymiotach, biegunkach ze względu na potas

Pozdrawiam

Monika

4. Data: 2008-03-15 20:51:03

Od: Forr <f...@i...pomin.pl> szukaj wiadomości tego autora

MONI|<A <moni| napisał(a):

> [...]
> chyba było szczypta soli na 1litr płynu)
> sok pomarańczowy zalecany przy wymiotach, biegunkach ze względu na potas

pomidorowy
pomidorowy czyli prawie jak pomaranczowy, ale wiadomo jak to jest z
'prawie' ;)
jesli wogole, bo generalnie nie zaleca sie sokow przy takich objawach

pozdr

5. Data: 2008-03-17 07:09:31

Od: "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> jesli wogole, bo generalnie nie zaleca sie sokow przy takich objawach

różne opinie są na ten temat, dlatego warto to skonsultować ze swoim
lekarzem

Pozdrawiam

Monika

6. Data: 2008-04-15 08:36:05

Od: "dorra" <d...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "eMonika" <mcb[malpa][@]pompy.N0SPAM.pl> napisał w wiadomości
> Nadal nie wiem jak wcisnąć wymiotującemu wszystko dziecku ohydny
> gastrolit/orsalit/ors200 w ilości 6 saszetek! aby nei dopuścić do
> odwodnienia.

Z zegarkiem w ręku gastrolit wystarczy lub woda z solą lub odgazowana cola
co 10 minut po 2-3 łyżeczki maksymalnie, taką ilość zdąży wchłonąć organizm
zanim zwymiotuje.
Mieliśmy 1x szpital i 2x ostry przebieg grypy i w tym systemie udało nam się
uniknąć szpitala. Dziecko po szpitalu jest mądrzejsze i nie odmawia
przyjmowania płynów, rodzic mądrzejszy bo je podaje nie ulega dziecku - to
już z autopsji.

Ojciec przy porodzie myśli o rozwodzie
W jakim wieku "uswiadomienie" chłopca?
wygrywanie
Sześciolatki do szkoły, roczniki 2002-04
Czy jest ktos na tej grupie kto kocha Jezusa?