Ojciec przy porodzie myśli o rozwodzie

1. Data: 2008-03-14 18:02:01

Temat: Ojciec przy porodzie myśli o rozwodzie
Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Obecność ojca przy porodzie zwiększa ryzyko separacji i rozwodu - wynika z
ogłoszonych w środę w Rzymie rezultatów badań, jakie przeprowadziło włoskie
stowarzyszenie diagnoz prenatalnych i medycyny płodu Sidip.
Eksperci przeprowadzili sondaże wśród 310 par z całych Włoch, którym 10 lat temu
urodziło się dziecko. Jak wyjaśnił prezes stowarzyszenia Claudio Giorlandino
przebadano dwie grupy małżeństw: te, w których ojciec uczestniczył przy naturalnym
porodzie i te, w których nie brał w nim udziału.

Okazało się, że wskaźnik rozwodów i separacji w tej pierwszej grupie związków jest
wyższy.

Częstszy rozpad tych małżeństw specjaliści ze stowarzyszenia tłumaczą traumą, jakiej
niekiedy doświadczają mężczyźni, uczestniczący w narodzinach dziecka. W analizie
wyników podkreślono, że ojcowie bardzo często czują się zobligowani do udziału w
porodzie wbrew własnej woli, co potem ma wpływ na przyszłość małżeństwa.

"W ostatnich latach mężczyzna jest coraz bardziej nakłaniany, zwłaszcza w niektórych
środowiskach społeczno-kulturowych do uczestniczenia w wydarzeniu, które jeszcze do
niedawna było zastrzeżone wyłącznie dla świata kobiet" - powiedział Giorlandino.
Zadał następnie pytanie: "Czy to pragnienie jest na pewno spontaniczne?".

"Wydaje się, że jest to owoc panującej mody, chęci bycia nowoczesnym" - dodał prezes
stowarzyszenia. Jego słowa są szeroko dyskutowane we włoskich mediach."

--------
Dali dwa razy to samo: na ciekawostkach i na nauce...

Ojciec przy porodzie = rozwód
http://wiadomosci.onet.pl/1710316,69,ojciec_przy_por
odzie_rozwod,item.html
Następstwa obecności ojca przy porodzie
http://wiadomosci.onet.pl/1709582,16,nastepstwa_obec
nosci_ojca_przy_porodzie,item.html

2. Data: 2008-03-14 18:21:16

Temat: Re: Ojciec przy porodzie myśli o rozwodzie
Od: "Marchewka" <M...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Okazało się, że wskaźnik rozwodów i separacji w tej pierwszej grupie
> związków jest wyższy.

Szkoda, ze nie podali, jak bardzo jest wyzszy.
Iwona

3. Data: 2008-03-14 18:23:19

Od: pamana <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

jest wyższy.

> [...]
udziału w porodzie wbrew własnej woli, co potem ma wpływ na przyszłość małżeństwa.

zapewne specjalisci to faceci :-/
p.

4. Data: 2008-03-14 18:37:39

Od: "Aneta" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pamana" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
> jest wyższy.
>

> zapewne specjalisci to faceci :-/

To mój odstaje :) nie dosyć, ze był przy pierwszym to jeszcze przy drugim
tez chciał i był ....

5. Data: 2008-03-14 18:40:42

Od: "Marchewka" <M...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aneta" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
> To mój odstaje :) nie dosyć, ze był przy pierwszym to jeszcze przy drugim
> tez chciał i był ....

Nie wspominajac juz o moim - przy pierwszym, po wykluciu sie mlodej,
asystowal poloznej przy szyciu, a drugi sam odebral. W dosc nietypowych
warunkach przyrody, zreszta. :-)

--
Pozdrawiam!
Marchewka z Młodą Marchewką (24/12/03) & Małym Marchewkiem (20/03/07)

6. Data: 2008-03-14 18:50:31

Od: Elżbieta <"waruga_e "@go2.peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 14 Mar 2008 19:40:42 +0100, Marchewka napisał(a):

> Pozdrawiam!
> Małym Marchewkiem (20/03/07)

O raju, już prawie rok!!
--
Elżbieta (nie powiem ile jutro)

7. Data: 2008-03-14 18:54:09

Od: "Marchewka" <M...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elżbieta" <"waruga_e "@go2.peel> napisał w wiadomości
> O raju, już prawie rok!!

Tez nie moge uwierzyc.

> --
> Elżbieta (nie powiem ile jutro)

No, to najlepszego! :-)
Iwona

8. Data: 2008-03-14 18:57:19

Od: Paulinka <paulinka503@przecz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marchewka pisze:
> Użytkownik "Elżbieta" <"waruga_e "@go2.peel> napisał w wiadomości
>
> Tez nie moge uwierzyc.

Ja czekam teraz na 5 urodziny Miśka i zawsze mam w pamięci, że Marchewka
tego dnia też świętuje :)

--

Paulinka

9. Data: 2008-03-14 19:02:46

Od: Szerr <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 14 Mar 2008 19:37:39 +0100, Aneta napisał(a)
w:<news:fregl6$o0v$1@zeus.man.szczecin.pl>:

> To mój odstaje :) nie dosyć, ze był przy pierwszym to jeszcze przy drugim
> tez chciał i był ....

Ja byłem przy trzech - i żyję :-)

--
Quid leges sine moribus?

10. Data: 2008-03-14 20:29:24

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marchewka" <M...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Nie wspominajac juz o moim - przy pierwszym, po wykluciu sie mlodej,
> asystowal poloznej przy szyciu, a drugi sam odebral. W dosc nietypowych

A mi trzy razy nie pozwolili!!! Bueeee..... :,(((
;P

W jakim wieku "uswiadomienie" chłopca?
wygrywanie
Sześciolatki do szkoły, roczniki 2002-04
Czy jest ktos na tej grupie kto kocha Jezusa?
Grypa zoladkowa?