W jakim wieku "uswiadomienie" chłopca?

1. Data: 2008-03-14 16:47:02

Temat: W jakim wieku "uswiadomienie" chłopca?
Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W jakim wieku rodzice powinni porozmawiać z synem na tematy związane z
dojrzewaniem, seksem itd?
Nie chcemy, aby tematy te poruszać zbyt wcześnie ani też aby stało się to,
gdy syn już wszystko sie dowie sam od kolegów ;-)
Czy 13 lat to odpowiedni wiek?
Jacek

2. Data: 2008-03-14 17:46:19

Temat: Re: W jakim wieku "uswiadomienie" chłopca?
Od: "JoAsienka" <wloja@poczta..onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewwnego dnia, niejaki(a): Jacek napisał(a):

> [...]
> stało
> się to, gdy syn już wszystko sie dowie sam od kolegów ;-)

Hm, mysle, ze to juz troche za pozno. Pamietam z czasow, jak mialam
lat 15, to moi koledzy dwunastoletni juz niezla wiedze mieli... Ja
mam osmiolatka i od kilku lat po troszeczku mu rozne rzeczy mowie,
zeby troche sie dowiadywal.

--
JoAsienka.
Pozdrawiam.

3. Data: 2008-03-14 18:10:13

Od: "KROP" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Nie chcemy, aby tematy te poruszać zbyt wcześnie ani też aby stało się to,
> gdy syn już wszystko sie dowie sam od kolegów ;-)
teraz to już chyba po sprawie, nie mówie ze wasz syn juz wszystko wie, ale
pewnie głowne sprawy zna,a skoro nie rozmawialiście z nim wczesniej to sam
nie bedzie pytał.
Zresztą chociaz moj syn (prawie 13l) nie ma zachmowań i potrafi zadac
zaskakujace pytanie, to jakoś nie zdecydowałabym się na rozmowe na zasadzie
"usiadź a ja Ci popowiadam o seksie." sprawy dojrzewania przedstawiałam np
komentujac rysunek człowieka jaki robili na plastyce(zmiana proporcji ciała
i inne przy okazji,) albo po stwierdzeniu o szkolnej kolezance-"ona juz nosi
biustonosz", itp itd
zaczynając od pierwszego pytania dziecka "dlaczego ona nie ma siusiaka?!"

4. Data: 2008-03-14 18:43:16

Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Może trochę źle sformułowałem pytanie.
Nie chodzi o pierwszą rozmowę typu "skąd się biorą dzieci" ani o "dlaczego
ja mam siusiaka a koleżanka nie". To już mamy dawno przerobione, bo nigdy
nie unikaliśmy pytań dziecka na takie tematy.
Chodzi o to, że młody zaczyna się powoli interesować sprawami
damsko-męskimi, a na ten temat jak dotąd mowy nie było
Jacek

5. Data: 2008-03-14 19:12:49

Od: "KROP" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Chodzi o to, że młody zaczyna się powoli interesować sprawami
> damsko-męskimi, a na ten temat jak dotąd mowy nie było
No to nie bardzo rozumiem o co pytasz... Moim zdaniem nie należy
"uswiadamiac" dziecka tylko przy nadarzajacej sie okazji nawiazać do tematu.
Jesli zaczyna sie interesować-czyli coś mówi pyta niekoniecznie dokładnie na
ten temat to trzeba wykorzystać. A okazji (pretekstów) we wspólczesnym zyciu
jest naprawde dużo-wystarczy włączyć telewizor ;)

6. Data: 2008-03-14 20:02:27

Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

no właśnie ten telewizor.
Oglądamy wiadomości. Znaczka +15, czy coś w tym rodzaju brak a prezenter/ka
mówi o molestowaniu seksualnym, gwałcie itp. Młody zadaje pytanie: "o co
chodzi z tym gwałtem?" a rodzice maja zagwozdkę, co powiedzieć.
Jacek

7. Data: 2008-03-14 20:12:25

Od: "KROP" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

8. Data: 2008-03-15 17:26:14

Od: " 666" <u...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Powiedz prawdę: o pieniądze.
Przykładowo tania wydekoltowana modelka w miniówie przychodzi po północy do pokoju
hotelowego najbogatszego boksera
świata.
JaC

-----

9. Data: 2008-03-16 16:24:40

Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Leppera nie słuchałeś?
Jacek

10. Data: 2008-03-17 14:36:11

Od: "Basia Z." <bjz_(usun_toto)@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" :

> [...]
> mówi o molestowaniu seksualnym, gwałcie itp. Młody zadaje pytanie: "o co
> chodzi z tym gwałtem?" a rodzice maja zagwozdkę, co powiedzieć.

Ja bym powiedziała prawdę: - gwałt to zmuszanie drugiego czlowieka do
niechcianego przez niego współzycia seksualnego.
I wiele przy okazji można wyjaśnić - jak bardzo ta sfera uczuć dla każdego jest
ważna i jak wielką gwałt jest krzywdą.

Nie pamiętam kiedy o tym rozmawiałam ze swoimi synami ale mniej więcej w wieku
około 9-10 lat. Po prostu normalnie odpowiadałam na każde ich pytanie.

Pozdrowienia

Basia
(mam nadzieję że nie dyskutuję z trollem)

wygrywanie
Sześciolatki do szkoły, roczniki 2002-04
Czy jest ktos na tej grupie kto kocha Jezusa?
Grypa zoladkowa?
Alergia roztocza