wygrywanie

1. Data: 2008-03-13 14:16:25

Temat: wygrywanie
Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak nauczyć czetrolatka, że nie zawsze się wygrywa i nawet jeśli sie
przegra to nie koniec świata oraz że samo granie, rywalizacja i
staranie się jest ważne a nie tylko wygrywanie i wszędzie bycie
pierwszym bo damy mu fory lub bo oszukuje.
Z rówieśnikami jest to samo - jak nie wygra lub nie jest pierwszy to
wyje i wymusza na nich pierwszeństwo.
Delikwent chce grać tylko w to w co wygrywa no i zaczyna oszukiwać.
Wiadomo czasami dajemy my wygrać w grach, sportach gdzie chodzi o
sprawność gdzie z dorosłym nie ma szans - to przeciez zabawa ma być
ale staramy się pokazać że jak druga strona wygra też jest fajnie -
niestety to trudno mu pojąć.

Jak nauczyć że satysfakcję daje wygrana będąca efektem starań a nie
oszukiwania (żeby nie nauczył się iść na łatwiznę)?
Kiedy gra z maszynami (komputer) nie ma takiego problemu bo nikt z nim
nie wygrywa - pobije swój rekord lub nie i tyle.

A może to przyjdzie mu z czasem?

Miał tak ktoś?

pozdrawiam

Magda (MadziaMa z konta Cyb)

2. Data: 2008-03-13 14:37:44

Temat: Re: wygrywanie
Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Cyb"

> A może to przyjdzie mu z czasem?

I to jest właściwa odpowiedź.

> Miał tak ktoś?

No. Podobno (prawie) wszyscy rodzice czterolatków. ;)
Taki etap, serio. Było na grupie z miesiąc temu podobne pytanie.

EwaSzy

3. Data: 2008-03-13 14:49:17

Od: "Tomasz Dryjanski" <T...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Cyb" <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> wrote in message
> [...]
> pierwszym bo damy mu fory lub bo oszukuje.
> Z rówieśnikami jest to samo - jak nie wygra lub nie jest pierwszy to

Czasem pomaga umowa na początku gry, że jeśli ktoś przegra, to nie będzie
się denerwować.

T. D.

4. Data: 2008-03-13 14:59:56

Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 13 Mar 2008 15:37:44 +0100, "Harun al Rashid"
<a...@o...pl> wrote:

>Użytkownik "Cyb"

>I to jest właściwa odpowiedź.

>No. Podobno (prawie) wszyscy rodzice czterolatków. ;)

Uff - bardzo pocieszające, bo ostatnio ręce i nogi opadają.

>Taki etap, serio. Było na grupie z miesiąc temu podobne pytanie.

Musiało mi umknąć bo nie czytałam:-)

pozdrawiam

Magda

5. Data: 2008-03-13 15:02:56

Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> szukaj wiadomości tego autora

<a...@o...pl> wrote:

>Użytkownik "Cyb"

>I to jest właściwa odpowiedź.

>No. Podobno (prawie) wszyscy rodzice czterolatków. ;)
>Taki etap, serio. Było na grupie z miesiąc temu podobne pytanie.

Już znalazłam tyt. ' przegrywanie' dla odmiany :-)

Magda

6. Data: 2008-03-13 15:44:39

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Cyb" <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> napisał w
wiadomości news:0ggit3hduof0rebcnm7odnkeofq5kcni2i@4ax.com...

> Już znalazłam tyt. ' przegrywanie' dla odmiany :-)

Prawda, że szalenie mylący tytuł? ;-)

Qra

7. Data: 2008-03-13 18:05:28

Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 13 Mar 2008 16:44:39 +0100, "Qrczak" <q...@g...pl>
wrote:

>Użytkownik "Cyb" <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> napisał w
>wiadomości news:0ggit3hduof0rebcnm7odnkeofq5kcni2i@4ax.com...

>Prawda, że szalenie mylący tytuł? ;-)

oj owszem, cud żem się połapała :-)

Magda

8. Data: 2008-04-02 11:06:24

Od: "thassos" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moze podacie oryginalny tytuł, bo ten co podałałes - (' przegrywanie' ) nie
moge znaleźć?

th

9. Data: 2008-04-03 18:24:18

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "thassos" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
> Moze podacie oryginalny tytuł, bo ten co podałałes - (' przegrywanie' ) nie
> moge znaleźć?

"Przegrywanie" autor: Paulinka, data rozpoczęcia wątku: 9.01.2008. Dalej se sam
guglaj :-P

Qra, i naucz się odpisywać POD postem

Sześciolatki do szkoły, roczniki 2002-04
Czy jest ktos na tej grupie kto kocha Jezusa?
Grypa zoladkowa?
Alergia roztocza
[GwK] samochodzik zdalnie sterowany - PILNE