ASTMA - HELP

1. Data: 2004-03-24 11:23:38

Temat: ASTMA - HELP
Od: "Jerzman" <j...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Mam pytanie do osob, ktore dobrze radza sobie z Astma, albo sie z niej
wyleczyli.
Moja mama (lat 53) ma od 5 lat mocna astme. Wczesniej nie miala zadnych jej
objawow. Od 5 lat w ciagu roku laduje 3-4 razy do szpitala gdzie
doprowadzaja jej do wmiare normalnego stanu ale po kilku miesiacach jest to
samo.
Lecza ja sterydami co niszczy jej reszte organizmu, puchna jej nogi boli
watroba, zoladek. Ci ktorzy mieli taka astme moga sobie to pewnie
wyobrazic.!
Chialbym jej jakos pomoc bo ale nie wiem jak. Mama leczy sie panstwowo i tak
naprawde lekarze maja ja gdzies.
Ja sie zastanawiam skad wziela sie ta astma, moze na tle jakies alergi, bo
mowi ze jak nie wezmie sterydow to jej leci woda z nosa i duzo psika.
Czy moglby mi ktos pomoc znalezc inny sposob niz aplikacja sterydow na
wyleczenie jej, lub chociaz zmniejszenie tych objawow by mogla jakos
funkcjonowac.
Dzieki za ewentualne porady
Pozdrawiam Lukasz z Poznania

2. Data: 2004-03-24 13:37:49

Temat: Re: ASTMA - HELP
Od: "news.gazeta.pl" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzman" <j...@a...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Czy moglby mi ktos pomoc znalezc inny sposob niz aplikacja sterydow na
> wyleczenie jej, lub chociaz zmniejszenie tych objawow by mogla jakos

Astmy się nie wyleczy. Można leczyć tylko objawy czyli duszność.
Standarodowe postępowaniem w pogotowiu to sterydy + leki rozszerzajace
oskrzela.
Na zachodzie pogotowie z tego co wiem stosuje adrenaline podskórnie.
Działanie jej jest podobne. Znosi duszność ale to nie leczenie przyczynowe.

Niestety z astmą trzeba żyć.

3. Data: 2004-03-24 17:12:17

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 24 Mar 2004, Jerzman wrote:

> Chialbym jej jakos pomoc bo ale nie wiem jak. Mama leczy sie panstwowo i tak
> naprawde lekarze maja ja gdzies.

mysle, ze po takiej uwadze to nie znajdzie sie odwazny lekarz aby
podjac sie jakiejs wiazacej pomocy :))) przez Internet bo za chwile
mozesz tak napisac o kazdym znas a poza tym
nie zaczyna sie prosb o
pomoc a takze o wyjasnienie problemu od tego typu sentencji.

Tak na prawde o samej chorobie matki napisales nie wiele -
jedynie co mozna wywnioskowac to, ze czesto musi byc leczona szpitalnie
co wskazuje na ciezki przebieg choroby. To jak sadze jest najwiekszym
problemem. W takich syuacjach czesto - pomimo znanych dzialan ubocznych -
trzeba siegac po sterydy. Wazne takze pytanie czy Twoja mama pali
lub czy palila kiedys i w jakim wieku zaczela sie choroba?

Leczenie sterydami zarowno w astmie jak i przewleklej obturacyjnej
chorobie plucnej (dotyczy to sterydow wziewnych a takze w okreslonych
sytuacjach podawanych doustnie lub dozylnie) jest uznana na calym
swiecie i w okreslonych konsensusach (astma = gina a copd = gold)
swiatowych.

Co do szczegolow - nie wiem, moze powinienes najpierw popytac
jednak leczacych ja lekarzy?

P.
--
Piotr Kasztelowicz <P...@r...am.torun.pl>
http://renata.am.torun.pl

4. Data: 2004-03-24 18:14:40

Od: Josef Morko <j...@g...net> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 24 Mar 2004 12:23:38 +0100, "Jerzman" <j...@a...net.pl>
wrote:

> [...]
>Czy moglby mi ktos pomoc znalezc inny sposob niz aplikacja sterydow na
>wyleczenie jej, lub chociaz zmniejszenie tych objawow by mogla jakos

Czesc!

Mysle, ze wazna sprawa byloby u mamy stwierdzenie przyczyn, ktore
moglyby chorobe wywolac badz zaostrzyc. Oczywiscie (jak wspominal juz
Piotr), jezeli pali, obowiazkowo zostawic, to samo tyczy sie
domownikow. Nastepne pytanie - czy mama jest czynna zawodowo, a jezeli
tak, to czy w pracy jest narazona na kontakt z substancjami mogacymi
wywolywac astme. To same pytanie co do domu - czy moze przy jego
budowie byly uzywane materialy budowlane (farby, uszczelniacze), ktore
cos takiego moga wywolac.

W kazdym wypadku astmy oskrzelowej powinno sie poradzic dobrego
laryngologa - powinien on stwierdzic, czy przegroda nosowa nie jest
krzywa, a takze, czy nie istnieja ogniska zapalne w gornych drogach
oddechowych jak przewlekle zapalenie migdalkow albo zatok. Jezeli tak
- do operacyjnego leczenia - przegrode nosa wyprostowac, migdalki
usunac, w kosci miedzy nosem a zatoka wydlubac otwor, przez ktory moze
odplywac ropa.

Wazne jest tez odpowiednie ustawienie leczenia - niektore
leki,zwlaszcza nasercowe moga spowodowac zaostrzenie astmy. (chociaz w
to watpie, ze cos takiego dostaje, ale nigdy nie wiadomo).

Jezeli chodzi o samo leczenie farmakologiczne, to istnieja fajne leki
do inhalacji w postaci proszku np. Spiriva), nie sa dobre przy
napadzie astmy, natomiast skuteczne w jej zapobieganiu. Dobrze
dzialaja tez preparaty teofiliny w tabletkach. Aha, a od czasu do
czasu przydaloby sie moze leczenie uzdrowiskowe!

Jezeli puchna jej nogi, to moze ma przy okazji niewydolnosc krazenia -
trzeba by zbadac serce i ewentualnie podac leki odciazajace.

Ale to wszystko sa tylko ogolne rozwazania a nie konkretne porady, bo
te mozna podac tylko widzac pacjenta. Moze jednak cos sie z tego
przyda?

Pozdrowienia!

Waldek

5. Data: 2004-03-24 20:08:42

Od: "Ewa" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Czy moglby mi ktos pomoc znalezc inny sposob niz aplikacja sterydow na
> wyleczenie jej, lub chociaz zmniejszenie tych objawow by mogla jakos

Jestem w podobnym wieku co mama Łukasza. Na astmę choruję już od 1985 roku.
Najpierw byłam leczona doraźnie, potem sterydami, antybiotykami itp. Teraz
od 1994 roku jestem pod opieką pulmonologa. Z astmą można zyć i wcale nie
oznacza to cierpienia. Jest co prawda raz lepiej raz gorzej. Bywałam często
w szpitalu na oddziale pulmonologicznym. Przeszłam mnóstwo badań z
bronchoskopią włącznie i zapewniam, że można to robić bezpłatnie.Jestam
teraz dobrze ustawiona, mam mniej ataków, a były nawet zagrażające zyciu.
Proponuję mamie łukasza, aby zgłosiła się do lekarza pumonologa w swojej
okolicy miejsca zamieszkania ( wiem,że w Poznaniu są bardzo dobrzy lekarze
tej specjalności, lecz nie potrafię podać dokładnych namiarów), nawet gdyby
to miałaby być pierwsza wizyta prywatna. Myślę, że warto, bo astma jest to
bardzo ciężką i nie leczona śmiertelną choroba, natomiast odpowiednio
leczona powoduje że życie staje się piękniejsze. Pozdrawiam wszystkich
astmatyków, a mamie Łukasza życzę powodzenia w leczeniu.
Co do jakiś pytań i wątpliwiści zapraszam na prywatną stronę. Ewa

6. Data: 2004-03-24 20:12:19

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 24 Mar 2004, Josef Morko wrote:

> do inhalacji w postaci proszku np. Spiriva), nie sa dobre przy

zgadza sie ale strasznie niestety drogi :(
tak wiec jesli stosujemy leki z tej grupy to pozostaje
Atrovent w kroplach - ale tu zgadzam sie uwaga bardzo sluszna,
ze stosowanie lekow w nebulizatorze a nie w tradycyjnych inhalatorow
jest u chorych z ciezka astma szczegolnie korzystne, poniewaz chorzy
z duzymi zaburzeniami wentylacji leku z tradycyjnego inhalatora
skutecznie nie zainhaluja.

Niestety leczenie ciezkiej postaci astmy czy COPD z niewydolnoscia
oddechowa to nie jest prosta rzecz i nie tylko lekarz ale takze
rodzina pacjenta musi wykazac duza cierpliwosc oraz stanowic
dla chorego grupe wsparcia.

P.

7. Data: 2004-03-24 20:19:52

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

8. Data: 2004-03-25 11:52:06

Temat: Re: ASTMA - HELP - dłuuugie :-(
Od: "Jadarek" <dkral@_BEZ_TEGO_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Astmy się nie wyleczy. Można leczyć tylko objawy czyli duszność.

Nie ma chorób nieuleczalnych, niedostateczną jest tylko nasza wiedza. Julian
Aleksandrowicz

"Optymalni" marzec 2001 nr 3(19) wkładka CŻO Jastrzębia Góra

LEKARZE O ASTMIE OSKRZELOWEJ

Poniżej publikujemy dwie opinie na temat astmy oskrzelowej, wyrażone
przez przedstawiciela medycyny konwencjonalnej i lekarza optymalnego.

Przyjęta przez Światową Organizację Zdrowia definicja astmy określa ją jako
przewlekłą chorobę zapalną, w której odgrywają rolę liczne komórki, takie
jak: monocyty, eozynofile i limfocyty. Choroba ta dotyczy układu oddechowego
i cechuje ją obturacja dróg oddechowych, stan zapalny dróg oddechowych oraz
nadreaktywność oskrzeli na różne bodźce. Zwężenie dróg oddechowych
występujące w astmie spowodowane jest skurczem mięśni gładkich oskrzeli,
obrzękiem śluzówki tych dróg oddechowych, wzmożonym wydzielaniem śluzu,
uszkodzeniem nabłonka oskrzelowego. Objawami astmy są nawracające ataki
świszczącego oddechu, duszności i kaszlu. Objawy te nasilają się w nocy lub
nad ranem i wiążą się z zaburzeniami przepływu powietrza. Wyróżnia się astmę
alergiczną, która jest lepiej poznana i astmę niealergiczną. Podkreśla się
znaczenie autonomicznego układu nerwowego dla powstania astmy. Układ ten
powoduje nasilenie objawu kaszlowego. Nadmierna wrażliwość oskrzeli na różne
niespecyficzne bodźce prowadzące do zwężenia światła oskrzeli jest
uniwersalną cechą astmy. Do tej nadmiernej reaktywności oskrzeli prowadzi
zapalenie oraz zaburzenie funkcji mechanizmów nerwowych w zetknięciu z
alergenem, substancją drażniącą, czy też pod wpływem infekcji wirusowej.
W rozpoznaniu astmy istotne znaczenie mają cechy kaszlu, jest on nawracający
i nasilający się nocą lub nad ranem, nasilający się pod wpływem wilgotnego
powietrza, wysiłku fizycznego, zakażenia dróg oddechowych, często brak
objawów osłuchowych (świstów i furczeń). Leczenie antybiotykami nie przynosi
poprawy, pomaga zastosowanie kortykosterydów.
Do podstawowych badań diagnostycznych zalicza się rentgen klatki piersiowej,
spirometrię, inhalacyjne testy prowokacyjne, próbę wysiłkową. Do powikłań
astmy oskrzelowej należą: odma opłucnowa, śródpiersiowa i podskórna,
niedodma obejmująca płat lub całe płuco, rzadziej dochodzi do wystąpienia
rozstrzeni oskrzeli i serca płucnego. Leczenie polega na praktycznie stałym
przyjmowaniu leków, które umożliwiają choremu w miarę normalną egzystencję
z możliwością wystąpienia rozmaitych działań ubocznych, związanych ze
stosowanymi lekami. Między innymi stosuje się leki Beta-adrenergiczne, które
rozkurczają mięśnówkę gładką oskrzeli i hamują wydzielanie mediatorów. Leki
te podaje się przy użyciu inhalatorów. Podaje się również Teofilinę
rozkurczającą mięśniówkę gładką oskrzeli, działa ona szczególnie dobrze przy
atakach w nocy. Popularne kortykosterydy działają hamując napływ
granulocytów do miejsca reakcji alergicznej, hamują one późną fazę reakcji
alergicznej. Są skuteczne, ale nie należy zapominać o ich licznych
działaniach ubocznych. Ostatnio zyskują popularność kromoglikany o dużej
skuteczności działania.

dr n. med. Aleksander Grigorjew

Astma oskrzelowa jest nadal częstą przyczyną nagłych zgonów mimo rozwoju
współczesnej medycyny. Choroba ta związana jest z napadowym zmniejszeniem
drożności dróg oddechowych spowodowanym obrzękiem śluzówki, zwiększonym
wydzielaniem śluzu oraz skurczem mięśni ścian oskrzeli tzn. przewagą układu
parasympatycznego (PS) w układzie odddechowym.
Medycyna konwencjonalna poszukuje przyczyn w reakcjach alergicznych,
powikłaniach chorób innych układów, w ciężkiej nerwicy. Rodzinne
występowanie choroby (ten sam sposób żywienia), to, że wszyscy mamy kontakt
z alergenami, a chorują tylko niektórzy, że tylko część chorych na nerwicę
ma dolegliwości astmatyczne (odmienny sposób żywienia) sugeruje, że źródeł
astmy należy poszukiwać w sposobie odżywiania. Dowodem na to jest
ustępowanie choroby po rozpoczęciu żywienia optymalnego. W leczeniu astmy
medycyna stosuje wiele specyfików chemicznych m. in. leki pobudzające
receptory układu sympatycznego (S), kortykosterydy, aminofilinę,
antycholinergiki, kromoglikan. Taka terapia farmakologiczna niesie za sobą
szereg powikłań np. nadciśnienie tętnicze, cukrzycę, otyłość, miażdżycę,
chorobę wrzodową żołądka, arytmię serca, napady drgawkowe, a czasami
niektóre leki, jak np. kromoglikan mogą powodować zaostrzenie choroby.
Medycyna konwencjonalna uznaje astmę oskrzelową za chorobę nieuleczalną.
Jedynym możliwym sposobem wyleczenia tego groźnego schorzenia jest żywienie
optymalne, jako metoda usuwająca przyczynę a nie tylko objawy. Korzystny
wpływ żywienia optymalnego wymaga wspomagania prądami selektywnymi, które
powodują miejscowe (w układzie oddechowym) pobudzenie układu sympatycznego
(S) i poszerzenie światła oskrzeli. Najlepsze efekty uzyskujemy w przypadku
pewnego rozpoznania astmy oskrzelowej. Niestety często zdarzają się mylne
diagnozy u pacjentów chorujących m. in. na przewlekłą obturacyjną chorobę
płuc (czasami te schorzenia współistnieją), astmę sercową, zatorowość
płucną, a czasami nawet rozedmę płuc. W przypadku tych chorób ze względu na
dominujące uszkodzenie struktury płuc efekty występują później i nie są tak
spektakularne. Charakter tego schorzenia wymaga podjęcia leczenia w
stacjonarnym ośrodku żywienia optymalnego. Konieczne jest od początku
prawidłowe żywienie optymalne z indywidualnym ustaleniem dobowej ilości
białka, tłuszczu i węglowodanów dla każdego chorego, regularnie stosowane
zabiegi prądami selektywnymi, a przede wszystkim sprecyzowanie diagnozy
przez doświadczonego lekarza optymalnego.
Te warunki łącznie z profesjonalnym nauczaniem żywienia (od 2 do 3 godzin
dziennie wykładów dietetyczek), jako jedyne w Polsce spełnia Centrum
Żywienia Optymalnego w Jastrzębiej Górze. Dodatkowym atutem tego miejsca
jest mikroklimat sprzyjający leczeniu chorób układu oddechowego. Dlatego
spośród ok. 60 osób chorych na astmę (dorosłych i dzieci) przebywających
w Jastrzębiej Górze w ostatnich miesiącach, u 100% obserwowaliśmy istotną
poprawę, a u ok. 70% całkowite wyleczenie (brak duszności po odstawieniu
leków). Odnotowano również bardzo spektakularne efekty np. kilkunastoletnia
astma wyleczona w 4 dni. Takimi efektami nie może się pochwalić żadna znana
mi metoda leczenia astmy oskrzelowej.

lek. med. Mariusz Głowacki

----

Uffffff.... bijcie ! Ale nie mogłem siem powstrzymać...

"Jadarek" - Dariusz Kral

9. Data: 2004-03-25 20:29:13

Od: "Ewa" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jadarek" <dkral@_BEZ_TEGO_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> Nie ma chorób nieuleczalnych, niedostateczną jest tylko nasza wiedza.
Julian
> Aleksandrowicz
>

> "Optymalni" marzec 2001 nr 3(19) wkładka CŻO Jastrzębia Góra

Faktycznie dłuuuuuugie!!!
Zgadzam się, astmy się nie wyleczy, ale można z nią żyć i przy obecnych
lekach życie jest normalne, albo prawie normalne. Trzeba mieć tylko dobrego
lekarza, który potrafi dobrze ustawić leczenie. Życzę wszystkim astmatykom
takiego lekarza. Ja mam i żyje mi się dobrze, a nie od ataku do ataku, od
kroplówek do kroplówek itp. Istnieją oczywiście zaostrzenia, ale,, patrz
wyżej" Pozdrawiam wszystkich ,,świstrzących" i ,,gwiżdżących" ,,Dysząca" (
ale już rzadziej) Ewa

10. Data: 2004-10-24 19:33:54

Od: "Joanna W." <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Astma to ciezkie schorzenie i czesto nawet farmakologia sie poddaje.
Jako lagodzenie objawow i poprawe samopoczucia moge polecic doskonale
urzadzenie AirPower5 bedace filtrem i jednoczesnie jonizatorem powietrza. Jest
to w tej chwili jedno z najnowoczesniejszych urzadzen tego typu i calkowicie
bezozonowych. Posiada rekomendacje Amerykanskiego Stowarzyszenia Alergikow.
Znacznie poprawia jakosc powietrza, oczyszcza i wytwarza od 1.000.000 do
2.000.000 jonow ujemnych na cm3 powietrza (w zaleznosci od ustawienia
natezenia), ktore maja ogromne znaczenie dla zdrowia i samopoczucia czlowieka.
Jesli jestes zainteresowany - daj znac, znam kontakt do dystrybutora na Polske.
Maja zreszta wiele nowych i uzytecznych produktow dla zdrowia, opartych na sile
magnetycznej i falach podczerwieni.
J.

zespół cuschingoidalny?
boląca pięta