Re: Aborcja a choroby psychiczne

Data: 2009-08-30 12:36:34
Temat: Re: Aborcja a choroby psychiczne
Od: vonBraun <i...@g...pl>

Natek wrote:

> [...]

/.../

> Zbyt ogólne twierdzenie.

Można je sprowadzić do konkretu pisząc: Jeśli mężczyzna i kobieta,
akceptują worzec kulturowy ubierajcy ich w rózne role w obrębie rodziny
to będą mieli więcej powodów aby kooperować niż by się rozstawać.

Ale - jak pośrednio sugerujesz dalej - kooperacja ta będzie raczej
wymuszona, każąc trwać związkom, które nie powinny funkcjonować.

> I na szczęście.
> Czy nie był to od zawsze wielki zarzut mężczyzn pod adresem kobiet:
> że potrzebujemy was tylko dla zapewniania bytu?
> Te związki, które trwają, mają szansę być lepsze, gdy trwają
> 'z przekonania'.

Jest tu jednak wspomniany efekt śnieżnej kuli - efekt stopniowego, coraz
bardziej nasilającego się wypadania biologicznych ojców z procesu
wychowawczego, jako uboczna konsekwencja tego o czym piszesz/piszemy.
Jeśli dotyczy to 50% ojców w niektórych obszarach kulturowych, to
trudno, posługując się statystyczną koncepcją normy uznać to za
'patologię ojców'.

Za 20-30 lat stworzy się więc nowa norma i nikt nie będzie się martwił
czy to 'dobrze' czy 'źle' - bo kogo obchodzi zeszłoroczny śnieg.

Ciekawe tylko kto następny wypadnie z procesu wychowawczego - może matka?
Ale tego już nie dożyję.

pozdrawiam
vonBraun