Ach te spółdzielnie...

11. Data: 2007-04-02 08:36:12

Temat: Re: Ach te spółdzielnie...
Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna LT" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
news:euqac2$m2o$1@atlantis.news.tpi.pl...

> to zlaeży w jakim regionie Polski mieszkasz
> tu gdzie ja mieszkam to dużo...

W niezbyt bogatym, wręcz raczej z tych biedniejszych.
Świętokrzyskie.
Miroo (http://miroo.ovh.org)

12. Data: 2007-04-02 08:58:53

Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Sytuacja wygląda tak, że spółdzielnia podniosła ponad 100 % ceny za garaże.
> Wszyscy właściciele garaży to emeryci, ludzie starzy, którzy nie mają zbyt dużo
pieniędzy.
> Cena do tej pory wynosiła 21 zł /miesiąc za tzw. eksploatację
> obecnie od 1 kwietnia ma wynosić 46,04 zł, w tym eksploatacja 37,74 a 8,30 VAT.

Widać cena nie była przez wiele lat podnoszona i nie oddaje realnych kosztów
utrzymania.
Sądze że ktoś w spółdzielni wyliczył koszty utrzymania i wyszło sporo więcej niż
poprzednio płacili właściciele garazy ...

Co do ceny to 46zł według mnie to bardzo mało. Jak kupowałem mieszkanie (około 4 lata
temu) zaproponowano mi także garaż. Jednak
cena jaką miałem płacić była sporo wyższa od tej jaką wy macie płacić ...
Mnie nie było na to stać i nie mam garażu ...

Osobiście uważam że spóldzielcy którzy nie posiadają garaży w żaden sposób "dokładać"
się do garazy osób które takowe posiadają.

Garaż to niestety luksus , jak kogoś nie stac na utrzymanie to nalezy garaż sprzedać
:(

/// Kaszpir ///

13. Data: 2007-04-02 16:33:50

Od: Sierp <s...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Anna LT napisał(a):
> Właśnie pensje, czyli robią sobie podwyżki pensji
> i to tu się rozchodzi...tylko dlaczego kosztem starszych ludzi, których na
> to nie stać?

skad wiesz, ze robia sobie podwyzki?
zamiast zgadywac, na pismie popros o wyliczenia czy cos takiego
Nie wiem, czy dac musza, ale odpowiedziec na pismo musza na pewno

> a takie rzeczy robione są co kilkanaście lat. Stąd żadnych potrzeb nie ma.

wybacz, ale watpie, abys wiedziala o wszystkich potrzebach
remontowych spoldzielni..
To, ze osoba X placi tzw fundusz remontowy nie oznacza, ze jej
pieniadze ida na remont jej garazu. Na tym polega spoldzielnia.

Sierp

14. Data: 2007-04-02 16:34:47

Od: Sierp <s...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Anna LT napisał(a):
> W prawie spółdzielczym - właśnie o to pytałam, czy jest takie prawo
> ogólnopolskie - ustawa rozporządzenie ?
> Czy tylko każda Spółdzielnia ma swój Statut i regulaminy?

jest prawo spoldzielcze (google - znajdziesz bez problemu) a dodatkowo
spoldzielnia ma statut i regulamin, ktory oczywiscie nie moze
byc w sprzecznosci z prawem spoldzielczym

Sierp

15. Data: 2007-04-02 16:46:25

Od: "Boombastic" <b...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Sądze że ktoś w spółdzielni wyliczył koszty utrzymania i wyszło sporo
> więcej niż poprzednio płacili właściciele garazy ...

Wystarczy, ze np. gmina czy skarb pastwa zrobił aktualizacje opłat za
wieczyste użytkowanie (jeśli grunt jest w UW, a najczęsciej w spółdzielniach
jest) to od razu koszty użytkowania garaży wzrosły.

16. Data: 2007-04-02 19:08:49

Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 1 Apr 2007 13:22:41 +0200, "Anna LT" <l...@w...pl> wrote:

>W imieniu wyzyskiwanych (w moim i ich odczuciu) staruszków prosze o rady

Napisz pismo do spoldzielni, gdzie KULTURALNIE(*) prosisz o
przedstawienie obliczen na nowe stawki, wraz z dokladnym rozbiciem na
wszystkie koszty oraz podstawy tych kosztow (kopie faktur itp).
niech sie pod tym podpisze pare osob, to latwiej przejdzie.
jak dostaniesz odpowiedz, przeanalizuj po prostu obliczenia i koszty,
jesli cos wyglada podejrzanie to zweryikuj je niezaleznie.
pozniej mozesz w drugim pismie uscislic rzeczy, ktore na twoje oko sa
podejrzane, niech spoldzielnia je wyjasnia.

na "moja" (pismo podpisalo sporo mieszkancow) prosbe spoldzielnia juz
szykowala spis licznikow w budynku wraz z ich numerami, informacja za
co ktory odpowiada oraz odczytywanymi stanami rok do tylu i
rozliczeniami tych stanow (cena, tayfa itp) ;-)

(*) widzialem juz takie pismo, ze autor od razu byl pieniaczem...

pozdrawiam,
Cyb

17. Data: 2007-04-03 08:43:41

Od: " hela" <h...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> napisał(a):

Garaz własny : użytkowanie wieczyste 55 zł, podatek od nieruchomości 105 zł, prąd /
bo jest tam prąd/ to conajmniej koszt comiesiecznych opłat stałych. Z obserwacji
wnosze, że emeryci zużywaja sporo prądu w garażu. Sama muszę wymieniać rynnę,
malować drzwi, wymieniać papę na dachu, wkręcić żarówkę. Więc coś w rodzaju
"funduszu remontowego" tez należy naliczyć, w przeciwnym razie, kiedy rzeczywiście
obiekt będzie wymagał remontu, za garaże zapewne nielicznych użytkowników, zapłacą
spółdzielcy.
Ponadto, jeśli jest wytmiar jedno mieszkanie - jeden garaż, wszystko jest ok. /tak
jak z piwnicami/. Tu jeśli jest majątek wspólny, z którego czerpią korzyści
nieliczni, trudno nie wymagać, żeby prócz kosztów pokrywających utrzymanie, nie
doliczyć zysku. Bo niby dla czego nie? Jeśli dostep do majątku wspólnego jest
ograniczony, to chyba coś się za to należy. A jak byłyby to nie garaże a sklepy?.
Moja wspolnota /nie spółdzielnia/ posiada wózkarnie. Była dla wszystkich dostępna.
Teraz użytkuje ją jeden lokator i płaci 300 zł miesięcznie + media. Komórka nie
większa niż garaż.

Dolny Śląsk - cena miesięcznego parkingu pod chmurką w małym miasteczku /bezrobocie
22%/ - 100 zł +vat.

18. Data: 2007-04-03 08:50:44

Od: " hela" <h...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

I jeszcze jedno, garaz to luksus, na który musi Cię byc stać.
Może faktycznie podwyżka ma na celu wyelimonowanie z garaży emerytów. Jestem za.
Tylu mlodych ludzi co rano odśnieża, rozgrzewa swoje autka, by świtkiem do pracy, a
Honekery grzeja się w garażach, by raz w tygodniu w niedzielę do marketu :(.
Młody, aktywny zawodowo, może zapłacić więcej, zasilić spóldzielnie i podnieśc sobie
znacząco komfort codziennego funkcjonowania. Czy jest w tym coś zdrożnego?
Najsensowniejszy byłby przetarg na wynajem garaży.

19. Data: 2007-04-06 09:28:17

Od: " 666" <j...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Wyjechać starymi dużakami i maluchami z garaży pod chmurkę, a miejsca udostępnić
młodym mieszkańcom na ich Toyoty i
Ople, za 80 zł + VAT miesięcznie.
Emerytom to zawsze ma się coś należeć za półdarmo, za ich przynależnośc do ORMO,
PZPR, i Trybunę Ludu...
JaC

20. Data: 2007-04-10 16:58:52

Od: G...@S...Janoszka.pl (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 1 Apr 2007 13:38:47 +0200 I had a dream that Grzegorz W. Fedorynski
<g...@g...pl> wrote:
>Spółdzielnia nie jest firmą, która ma przynosić zysk. Widocznie do tej
>pory garaże były utrzymywane z eksploatacji budynków, a teraz ktoś to
>inaczej przeliczył.

Syn prezesa poszedł na studia, a przecież wynajem mieszkań jest taki drogi...
Mamy 200 garaży, cenę każdego podnosimy o 20 zł i już mamy 4000 zł dla synka
prezesa na mieszkanie w mieście, prawda?

--
Grzegorz Janoszka

plamy z antyperspiranta
szukam lustra z motywem spekan
Żarówki halogenowe LED
Nieruchomość wspólna - problem z rozliczeniem kosztów
piec gazowy CO z zamknięta komora spalania a długość komina