Re: Adam, Ewa i boski zakaz.

From: LeoTar Gnostyk <l...@l...net>
Newsgroups: pl.sci.psychologia,pl.soc.religia
Subject: Re: Adam, Ewa i boski zakaz.
Date: Wed, 5 Jul 2017 05:39:56 +0200

Trybun pisze:

> Ogólna koncepcja jak najbardziej możliwa. Wątpliwości biorą się
> tylko z tego że ta rzeczywistość wokół nas nie wygląda na taką jakby
> ktoś z nią eksperymentował. Za mocno to wszystko regularne,
> uporządkowane itd. jak na projekt w fazie eksperymentu.

A to, że miliardy ludzi podejmują niezależne decyzje, które w bardzo
różny sposób oddziałują (i tworzą) Rzeczywistość to co? Decyzje pokojowe
mieszają się z decyzjami agresywnymi, które wymuszają poszerzanie
ludzkiej Świadomości, która jest zarazem Świadomością S(T)wórcy. Te
agresywne decyzje wymuszają pokonywanie kolejnych barier, zakazów
zbliżając do przełomu, którym będzie powstanie (albo rozpowszechnienie
się) Człowieka Świadomego, który pokona wszystkie zakazy i będzie miał
dostęp do wszechwiedzy potrzebnej mu do bezstratnego funkcjonowania.
Mylisz się, że eksperyment jest uporządkowany; on jest poddany tylko
pewnym nakazom/zakazom, ale te nakazy/zakazy są modyfikowane lub
całkowicie znoszone w miarę jak zmienia się stan Świadomości
S(T)wórcy/Człowieka.

> W strukturach jakie człowiek sam stworzył odpowiedzi na kluczowe
> pytania na pewno nie znajdziemy. To śmieszne - ale te zakazy, te
> tematy tabu, itd tak właściwie nie dają człowiekowi żadnych
> korzyści, a tylko hamują go samodoskonaleniu.

I masz rację i też jej nie masz. Zakazy są bodźcem do ich pokonywania.
Do tego by pokonać jakiś zakaz potrzebna jest wiedza, która dany zakaz
obali. Ponieważ (S(T)wórca był na Początku całkowicie pusty, nie miał
żadnej wiedzy nawet o sobie samym więc musiał w jakiś sposób rozpocząć
proces poznawania samego siebie. Stworzył więc materię, która na niego
zaczęła oddziaływać dostarczając pierwszych wrażeń, czyli informacji.
Kolejne interakcje samo-uświadamiającego się Umysłu z Materią
dostarczały mu coraz to nowej porcji informacji (wiedzy) o nim samym.
Tworzył a następnie to co stworzył modyfikowało go samego. A celem jest
pełna samoświadomość S(T)wórcy w Jego doskonałej emanacji czyli w
Człowieku Świadomym.

> No nie wiem co byś musiał zrobić aby uwierzyli, wszak konkurencja
> jest ostra, i raczej nie ma żadnych zahamowań..

Jak zwykle bywa, wygra projekt najlepszy. :-)

LeoTar Gnostyk