Akademia Medyczna w Gdansku

31. Data: 2000-08-07 18:05:32

Temat: OGOLNIE: Re: Akademia Medyczna w Gdansku
Od: "Jerzy Zamojski" <z...@p...man.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mariusz!
Sorry, ale nie rozumiem dlaczego w dyskusji interntowej zostalem "Panem"!
Daleko mi do Doktora Judyma, ale u nas, w przeciwienstwie do Torunia nie ma
doplat za ludzkie traktowanie!
I choc niektorzy mowia, ze Lublin to Ukraina, rowniez w pozostalych
szpitalach, a znam je dokladnie nikt nie traktuje pacjenta jak wroga!
Tu nie chodzi o pieniadze i pobieranie rekompensaty za wlasne kompleksy i
frustracje. Pacjent jest po prostu czlowiekiem. Kupujac bilet w kiosku tez
nie trafiamy na wymysly, a czasem kioskarka usmiechnie sie, zagada.
Wstydze sie za tych z
Kolegow, ktorzy w imie falszywej solidarnosci zawodowej, na forum publicum,
w internecie usiluja bronic nieslusznej sprawy!
Czy ktos zwolnil Panow z obowiazku zbadania chorego, rzetelnej informacji i
po prostu z czlowieczenstwa?
Bez komentarza!
PS. Mariusz!
A czemu nie wymieniles publicznie Doktora, ktory pomogl Ci w Wojewodzkim? :)
Wyglada, ze chcac tepic patologie, zapomniales, ze ktos, malo, ze wywiazal
sie z obowiazku, to przekroczyl przepisy, by zachowac sie po ludzku.
Pozdrawiam serdecznie, zas zaperzonym uczestnikom dyskusji proponuje, by
policzyli do dziesieciu, jesli bedzie malo to i z powrotem i sprobowali
wyluzowac!
Usmiechnijcie sie, zycie jest takie krotkie i dostarcza tylu klopotow! :)
Jerzy Zamojski.
Użytkownik "Mariusz Zielinski" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

32. Data: 2000-08-07 18:35:34

Temat: Re: Akademia Medyczna w Gdansku
Od: j...@h...torun.pl (Jaroslaw Laczkowski) szukaj wiadomości tego autora

Witaj Piotrze,

pozdrawiam Cie serdecznie i gratuluje wytrwalosci i opanowania.
A do pozostalych Panstwa: moze zrezygnowac z nazwy pl.sci.medycyna tam,
gdzie wioda prym dieta optymalna i inwektywy? Pozdrawiam wszystkich i zycze
slonecznej pogody, takze ducha.
Jaroslaw Laczkowski
mailto: j...@h...torun.pl
http://www.alzheimer.pl/alzheimer/klub/o_nas2/laczk.
html

--
Chcesz otrzymywac newsy poczta elektroniczna ? Sprawdz http://www.newsgate.pl

33. Data: 2000-08-07 20:16:26

Od: m...@p...gda.pl (Artur Zaworski) szukaj wiadomości tego autora

In pl.regionalne.trojmiasto Tomasz Bandurski <t...@a...gda.pl> wrote:

: siedziby. Konsultanci przez nich zatrudnieni zarabiaja w dzien wiecej niz
: lekarz przez miesiac z dyzurami (Dz.Balt. 30 czerwca 2000)

Ale my przeciez nie o tym rozmawiamy, nie to czytamy. _Wszedzie_ niestety tak
jest. Niejedna osobe nawet szlag trafia - tylko sami mamy na to wplyw - np.
poprzez glosowania.

: Teraz dlaczego nie poinformowano o innych mozliwosciach leczenia?
: Najprsciej byloby przyjac, ze lekarzowi po prostu sie nie chcialo. Troche
: pewnie w tym racji. Ja tez chetnie bym juz sie nie rozpisywal.

I to jest wlasnie fatalne.... patrz post jeden wyzej - co o tym mysle i jak
podchodze.

Jak dla mnie niestety EOT - po prostu nie mam czasu dokladnie odpowiadac w
rozsadnym terminie na listy - lub z gory przepraszam za opoznienia.

Pozdrawiam,
-M.
--
rznvy: z...@c...tqn.cy uggc://jjj.ct.tqn.cy/~zntvp
Pmlzmr wrfg mlpvr, wrfyv avr hfgnjvpman zbmyvjbfpvn cbcryavnavn oyrqbj.

34. Data: 2000-08-07 21:46:31

Temat: Odp: Akademia Medyczna w Gdansku
Od: "Marek W" <z...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Mariusz Zielinski <l...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8mlocj$659$...@k...task.gda.pl...

> zdanie
>
> Znaczy wiele ... oczywiscie masz racje - nie place im tylko ... ciekawe
co
> znaczy ta rubryczka w dokumencie o ilosci pieniedzy ktore przelewa zaklad
> pracy ... nie to na pewno nie jest na "kase chorych" ... z reszta skad ja
> moge wiedziec ... lekarze sa madrzejsi ... a co do trafiania na lekarza
> co powiesz na cala izbe przyjec procz mlodego pielegniarza, ktory mial dla
> mnie chile czasu ...

zanim cokolwiek powiem to zapytam kim ty jestes ze podwazasz kompetencje
lekarzy i jak dobrze znasz sie na medycynie aby kwestionowac ich
postepowanie
poza tym jak ci sie tak podoba to mozesz sie przeciez leczyc u pielegniarzy

35. Data: 2000-08-07 23:50:15

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 7 Aug 2000, Mariusz Zielinski wrote:

> pracy ... nie to na pewno nie jest na "kase chorych" ... z reszta skad ja to
> moge wiedziec ... lekarze sa madrzejsi ... a co do trafiania na lekarza ...

wiec jako swiadomy obywatel warto abys sie zainteresowal ile przelewa
i (ha, ha) czy w ogole przelewa.

P.K.
----

36. Data: 2000-08-07 23:52:24

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 7 Aug 2000 o...@p...gda.pl wrote:

> "milych" spotkaniach z panstwowa sluzba zdrowia, niestety placic i tak musze.

nie prawda - nie musisz. Zaklad pracy nie ma prawa przelewac pieniedzy
gdziekolwiek bez zgody pracownika. Wiec sie nie ubezpieczaj i juz

P.K.
----

37. Data: 2000-08-07 23:59:41

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

38. Data: 2000-08-08 00:23:46

Temat: Re: OGOLNIE: Re: Akademia Medyczna w Gdansku
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 7 Aug 2000, Jerzy Zamojski wrote:

> Kolegow, ktorzy w imie falszywej solidarnosci zawodowej, na forum publicum,
> w internecie usiluja bronic nieslusznej sprawy!

Tu nie chodzi o obrone slusznej czy nieslusznej sprawy tylko stwierdzenie
faktu, ze lekarz tez jest czlowiekiem. Jeden bedzie bardziej mily
i usmiechniety czy rozmowny, drugi mniej - choc bedzie spelnial standardy
moze minimum ale bedzie swojej lekarskiej profesji. Zalozenie gipsu
i podjecie takiej decyzji w ramach ostrego dyzuru w Izbie Przyjec
szpitala przy zlamaniu obojczyka nie jest zapewne bledem w sztuce
tym bardziej, ze nie musi byc to zaopatrzenie docelowe. Potem
pacjent moze sie zwrocic do specjalisty ortopedy, ktory bedzie
mu odpowiadal albo ktorego poleci mu jego lekarz domowy aby
sprobowal innej metody leczenia.

Innymi slowy pragne wiec tylko zaznaczyc, ze nie mozna przyjac
- a tak pisano - ze karygodnym postepowaniem lekarza bylo to,
ze nie byl rozmowny i ze wybral najtansza z mozliwych metode postepowania.
Natomiast zgodze sie, ze lekarz mogl powiedziec o innych metodach
leczenia i tu gdyby wykazal troche wiecej wyczucia nie zaiskrzyloby.
Osobiscie duzo rozmawiam z pacjentami - ale to tez roznie jest
osbierane, bo inni pacjenci wtedy denerwuja sie, ze dluzej czekaja
w kolejce, wiec kij ma dwa konce.

Moze lekarz mial gorszy dzien, moze nie wpadl na to - trudno.
Ale nie mozna oskarzac go o karygodne bledy wymieniajac jego
nazwisko publicznie za to, ze wybral najtansza - choc prawidlowa
metode leczenia. Pacjent mogl nie wyrazic ostatecznie zgody
na opatrunek gipsowy lub spytac czy nie moglby (nawet za doplata)
byc leczony inaczej. itp itd - nie ma o czym gadac. Tez juz jestem
zmeczony siedzac na dyzurze (kolejny raz) - mam jeszcze troche
pracy wiec zrobilem sobie przerwe na napisanie tego listu.

Cala dyskusja nie jest wcale pozbawiona sensu i mozna byloby
podyskutowac ale uwazam, ze niepotrzebnie bylo wymienione
nazwisko lekarza, bo na to akurat nie zasluzyl.

Sw. Augustyn powiedzial Omnes autem diligendi sunt, sed cum
omnibus prodesse non posis - zatem - jak powiada dalej
jest uczciwa rzecza pomagac tym, ktorzy pro locorum, vel temporum
ver quarumlibet rerum oportunitatibus
constrictus tibi quasiquadam sorte iunguntur.
Tak wiec w kontaktach miedzy lekarzami a pacjentami wiele
zalezy od wzajemnego zrozumienia a nie tylko woli lekarza,
poniewaz sa to relacje dwustronne

Pozdrowienia

P.K.
----

39. Data: 2000-08-08 04:49:13

Od: d...@a...com.nospam (Magdalena) szukaj wiadomości tego autora

"Tomasz Bandurski" t...@a...gda.pl napisal:

>To bardzo czesta skarga chorych na calym swiecie - niezaleznie od stany
>ochrony zdrowia. Sam tak sie czuje gdy jestem chory. Taka jest natura
>ludzka. Sam Pan to zauwazyl piszac nizej o Polakach- nie dotyczy to tylko
>Polakow.

Nie zamierzam stawac po niczyjej stronie, bo w kazdy ma troche racji. Jednak
mysle, ze lekarz, pielegniarka i wszyscy pracujacy w sluzbie zdrowia powinni
poswiecic troche _uwagi_ pacjentowi. To jest zawod, w ktorym bardzo duzo zalezy
od kontaktu z drugim czlowiekiem. Nikt nie lubi byc pacjentem, czesto jest to
bardzo nieprzyjemne (ze wzgledu na stan zdrowia, a nie ze wzgledu na lekarza,
bynajmniej). To nie zawod, gdzie mozna wypelniac papierki caly dzien i nie
odezwawszy sie do nikogo pojsc do domu. Pacjent czesto jest trudny, ale w sumie
to nic dziwnego. Lekarz, zwlaszcza w izbie przyjec, spotyka sie z ludzmi,
ktorym najczesciej stala sie krzywda. Taki czlowiek wymaga uwagi. Petent w
biurze wymaga uwagi, a co dopiero pacjent. Ja tu widze mala roznice.

Ale ten post pisze przede wszystkim dlatego, zeby zaprzeczyc temu, co napisales
wyzej. Mieszkam w Stanach, w miescie, ktore ma 16 tys. mieszkancow. Dwie
znajome mi osoby mialy tu zawal. Widzialam troche rzeczy i slyszalam mnostwo
historii. Moge powiedziec jedno: opieka medyczna jest tu fascynujaca. Tak,
przede wszystkim podejscie do pacjenta. Ktos moze rzucic argument, ze lekarz
zarabia tu mnostwo pieniedzy. To prawda. Ale jak komus pomagaja, to jeszcze nie
wiedza czy ten ktos w ogole ma ubezpieczenie. Kontakt z ludzmi, ktorzy pracuja
tu w sluzbie zdrowia jest bardzo mily. Na pewno nikt nie moze sie skarzyc, ze
nie poswiecono mu wytarczajaco duzo uwagi, a juz zapomnij o skargach, ze ktos
zostal zlekcewazony. Nie moge reczyc za kazdego lekarza w Stanach, ale ogolnie
jest to raczej nie do pomyslenia (i nie sadze, zeby ktos czul sie
zlekcewazony).

PS. Co do odzywek na temat pacjenta "moglby sie pan umyc" itp. Tutaj sobie tego
nie wyobrazam. Za to mozna stracic prace. Hmm, przypomnial mi sie ginekolog, do
ktorego poszla w liceum moja kolezanka i ktory powiedzial jej, zeby do
nastepnego razu stracila dziewictwo, bo mu przeszkadza w badaniu...

Magdalena

40. Data: 2000-08-08 06:38:20

Od: "Iwcia P-L (Foczka)" <i...@m...gdynia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> nie prawda - nie musisz. Zaklad pracy nie ma prawa przelewac pieniedzy
> gdziekolwiek bez zgody pracownika. Wiec sie nie ubezpieczaj i juz
>
> P.K.
> ----

Z choinki sie urwales? Juz widze jak przestaje placic, a w momencie kiedy
zus upora sie chocby czesciowo z tym calym burdelem (a upora sie napewno w
odniersieniu do malych firm) smutny pan puka do mych drzwi....
Na gburowatych lekarzy placi kazdy i placic musi, a najprawdopodobniej
bedziemy musieli placici jeszcze wiecej niz dotychczas, bo gdzies te
pieniadze "znikaja". Podatek jest dziwny i niesprawiedliwy, bo uszczuplic go
nijak nie mozna. Za to odliczac mozna rozne rzeczy od tej czesci podatku,
ktora oplacamy policjantow i nauczycieli.
Proponuje poedukowac sie troche i przeczytac ustawy zusowskie od tej
drugiej, platnika strony, moze przestanie Pan sadzic takie "rewelacje" ktore
tylko wqurzaja...

BTW, wracajac do poczatkow dyskusji - o "niekomunikatywnym" lekarzu. Nie
wiem dlaczego czesci lekarzom umyka scisly zwiazek miedzy Soma a Psyche. Nie
ucza tego na Akademii?
Wczoraj w nocy bylo u mnie w domu pogotowie, bo slubny dostal takiego
koncertowego ataku astmy (o ktorej zreszta lekarz na rejonie powiedzial ze
jej nie ma) ze zaczal siniec... przyjechal lekarz ani troche nie
przypominajacy tego z omawianej AM. Wyjasnil, przedstawil jak moze sie
rozwinac sytuacja i co z tym robic, poczekal chwile zeby sie upewnic czy nie
trzeba od razu do szpitala. Z cala pewbnoscia byl zmeczony, i mial prawo byc
wqurzony ze malo zarabia a ja tu go po nocy wyciagam, za co pewnioe dostanie
marnych pare groszy. Mogl bez slowa wladowac zastrzyk, bo wszak wedle
niektorych z was "tylko to miesci sie w standardzie". Tymczasem jakos
niestandardowo sie usmiechnal kiedy juz bylo dobrze... jezeli wedlug Was,
lekarzy jest to "przymilanie sie pacjentowi" (ciekawe skad sie wzial taki
akurat termin? nie jest on czasem pochodna kopert?), to serdecznie zycze,
zeby nie przymilal wam sie ani policjant, ani urzedniczka, ani nauczycielka
waszego dziecka. Ciekawe czy da sie tak zyc...

Pozdrowienia dla dzisiejszo-nocnej zalogi Pogotowia w Gdyni lacznie z Pania
Dyspozytor

Iwona P-L

problem z paznokciem
gronkowiec zlocisty