Alarm z powiadomieniem na komórk

11. Data: 2004-12-28 07:18:45

Temat: Re: Alarm z powiadomieniem na komórk
Od: "slav" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tylko alarm z powiadamianiem właściciela jest skuteczny, albowiem:
> Wady powiadamiania firm tzw. "ochroniarskich":

Zgadzam się z twoimi uwagami, poza tym i tak podstawą jest dobre sąsiedztwo.
Niezależnie od tego pozytywny przykład działania firmy: u znajomych w
sklepie byli w ciągu 2 minut od zadziałania powiadomienia. Jeden złodziej
uciekł a drugi podawał torbę z łupami już ochroniarzowi, nieświadomy, że
jego kolega już zwiał.

Czy możesz podać jakieś informacje na temat stosowanego przez ciebie systemu
(firma, model)?

Pozdrawiam, Sławek

12. Data: 2004-12-28 07:44:57

Od: "jkmet" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

przeczytać instrukcję?

13. Data: 2004-12-28 09:11:50

Od: Andrzej Garapich <garapich malpa isez kropka pan kropka krakow kropka pl a t...@t...zmyłka> szukaj wiadomości tego autora

Mon, 27 Dec 2004 23:39:49 +0100, "Julita" <j...@w...pl> pisze:

>No dobrze, przyjedzie i co? Opowie Ci jak trzech osiłków wyniosło Ci pół
>chałupy?

Od sąsiada mam przepisowe 8 metrów (4 + 4). Złodzieje boją się
identyfikacji - jak zobaczą, że ktoś ich obserwuje, fotografuje
lub filmuje, raczej uciekną (to są w końcu dowody sądowe).
Wynoszenie pól chałupy trochę trwa - w tym czasie przyjedzie
policja, może nawet ja zdąże. A od wandali, co to rozbiją okno
i wezmą to, co jest pod ręką to mam ubezpieczenie i żadna
firma też nic nie poradzi.

>Nie wszyscy sa w takiej szczęścliwej sytuacji, że maą bardzo dobrych
>sąsiadów lub rodzine za płotem :-(

O właśnie. Może, gdybym mieszkał na odludziu - wybrałbym monitoring.
Ale sprowokował mnie Michał Jankowski, który jednoznacznie
i bez niuansów orzekł, że najlepszy jest z powiadamianiem
firmy "ochroniarskiej". No to soro on tak, to co? Mnie nie
wolno?

>Inna zniżka jest na alarm jako taki, inna na monitoring i interwencję w
>określonym czasie.

Przy mojej polisie (PZU) nie miało to znaczennia.

>Głupi nie jest. Wywoła ze dwa razy fałszywy alarm i poczeka co się będzie
>działo.

OK. Jak się zaczną fałszywe alarmy - będę się niepokoił (też gupi
nie jestem, prawda?). Być może zrobię niespodziankę złodziejom.
Na razie fałszywych alarmów na szczeście niet.

>Chyba jak ma teleobiektyw. Chciałabym zobaczyć jego twarz po próbie
>sfotografowania złodzieja.

Z okna swojego domu? Raczysz żartować.

>Reasumując, rozumiem, że czasem nie ma sensu zatrudniać firmy
>ochroniarskiej, ale skoro w Twoim wypadku tak jest lepiej, to nie znaczy że
>zawsze i wszędzie.

O własnie! Tu powinna się znaleźć moja uwaga o poście Michała
Jankowskiego. Ale pozdrawiam tak czy tak.

pozdrawiam serdecznie
Andrzej Garapich

--
Kto w młodości był socjalistą
ten na starość będzie świnią

14. Data: 2004-12-28 09:19:22

Od: "Stefan Siudalski" <s...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Czy może istnieje jakiś
> zestaw składający się z 2-3 czujników ruchu i "powiadamiacza"?

TAk, przeczytaj ofertę npRogera na stronie
http://www.roger.pl/html_pl/security/dialer/ddesc.ht
ml
te dwa ostatnie dialery moga pełnić rolę mini centralki
SJS

15. Data: 2004-12-28 12:13:56

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Julita" <j...@w...pl> writes:

> No dobrze, przyjedzie i co? Opowie Ci jak trzech osiłków wyniosło Ci pół
> chałupy?
> Nie wszyscy sa w takiej szczęścliwej sytuacji, że maą bardzo dobrych
> sąsiadów lub rodzine za płotem :-(

Przede wszystkim - tylko firma ochroniarska daje gwarancji reakcji
_zawsze_. Wlasciciel mieszkania moze byc akurat na 4-godzinnym
spektaklu operowym i co? Albo spi na wczasach i komorke wylaczyl. Albo
jest poza zasiegiem. A nawet jak odbierze wiadomosc, to zadzwoni do
sasiadow, a sasiadow nie bedzie i co? A nawet jak beda to powiedza, ze
sie boja wyjsc po nocy. A jak sam zadzwoni na policje, to policja go
oleje i co jej zrobi? - w przeciwienstwie do agencji, ktora ma
obowiazek przyjechac i siedziec na miejscu, az ja wlasciciel zwolni...

Ja po prostu widzialem, co sie dzieje, jak wlasciciel mieszkania bedac
w odleglosci 2 godzin jazdy od domu dostaje - spozniony 3 godziny -
SMS od instalacji alarmowej...

Ale kazdy niech sobie chroni mieszkanie jak chce i uwaza za sluszne.

MJ

16. Data: 2004-12-28 13:05:04

Od: "[edymon]" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2004-12-28 10:11 +0200, Użytkownik Andrzej Garapich napisał :
[ciach]

> [...]
> identyfikacji - jak zobaczą, że ktoś ich obserwuje, fotografuje
> lub filmuje, raczej uciekną (to są w końcu dowody sądowe).

Tak, tak, na pewno sasiad przyleci i powie:-( Moj znajomy budowal kiedys
pol roku stacje benzynowa gdzies w jakims egzotycznym miejscu w
Kazachstanie. Jak wrocil do Polski dzien przed Wigilia to w
opieczetowanym mieszkaniu zastal tylko stolik. Sasiedzi nawet nie
mrugneli okiem.
Edytka [edymon]

Fajny mam nosek?;-)
www.edytka.host.sk

17. Data: 2004-12-28 13:34:30

Od: Andrzej Garapich <garapich malpa isez kropka pan kropka krakow kropka pl a t...@t...zmyłka> szukaj wiadomości tego autora

Tue, 28 Dec 2004 14:05:04 +0100, "[edymon]"
<m...@a...pl> pisze:

>[ciach]
>
>Tak, tak, na pewno sasiad przyleci i powie:-(

Dotychczas miałem dwa fałszywe alarmy. I zawsze przylatywał,
był, chodził z latarką po ogrodzie, sprawdzał kto jest w domu
(ma klucze). Raz nie zamknąłem okna, a raz była mysz lub coś
podobnego w garażu (alarm raportuje, z której czujki był sygnał).
No i raz się włączył alarm jak byliśmy w domu z powodu spadku
napięcia, ale to opisywałem na liście.

> [...]
>Kazachstanie. Jak wrocil do Polski dzien przed Wigilia to w
>opieczetowanym mieszkaniu zastal tylko stolik. Sasiedzi nawet nie

No cóż... bywa i tak.
Ja wiem, że podstawa to uczynni sąsiedzi - ja im pilnuje, a oni mnie.
Jak widzę obcy samochód stojący na ich podjeździe - zawsze się pytam,
o co chodzi. Podczas budowy oni z kolei przeganiali nieproszonych
gości (bo mieli dom rok wcześniej skończony).

Ja doskonale rozumiem, że dobrosąsiedzkie stosunki są PODSTAWĄ
poczucia bezpieczeństwa (ale oprócz tego konieczne są także:
alarm z powiadamianiem, pies, ubezpieczenie).

pozdrawiam serdecznie
Andrzej Garapich

--
Kto w młodości był socjalistą