Alergia?

1. Data: 2003-03-25 15:24:07

Temat: Alergia?
Od: "Skakanka" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie dziewczyn-alergiczek.
Czym sie u Was objawia alergia na kosmetyk?
Ja uczulilam sie na kosmetyk tylko kilka razy w zyciu i stad mam dylematy.

Bo objawia sie to u mnie tak ze skora robi mi sie strasznie sucha, szczypie
i luszczy sie, czasem jest zaczerwieniona. Ale nie bezposrednio po uzyciu
kosmetyku. Dopiero po wyeliminowaniu kosmetyku, ktory wywoluje alergie wiem,
co mnie uczulilo.

Teraz znowu mam ten problem - luszczy mi sie i szczypie skora pod oczami.
Mam nowy krem pod oczy ReLipdid Daxa
Czy to na pewno ten krem, czy moze jakas maseczka moze powodowac uczulenie
tylko pod oczami?
Wlasciwie to nie uczulenie tylko jakas nadwrazliwosc chyba.

Pomozcie! :)
Kaska

1. Data: 2003-03-25 15:39:19

Temat: Odp: Alergia?
Od: "Kasia" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Do opisu mojej alergii wybiorę np. krem jogurtowy Ziaji.
Posmarowałm się nim na twarzy i po kilku minutach poczułam silne pieczenie
(szczególnie na policzkach).
Twarz przybiera kolor czerwonkawy i swędzi coraz mocniej.
Szybko zmywam go z twarzy, a tam już pojawia się cała kolonia małych, cz
erwonych, swędzących jak cholera krostek.
Jeżeli nie łyknę wapna, zaczynam puchnąć.
Krostki szpecą przez dobrych kilka dni, dodatkowo pojawiają się czerwone,
łuszczące się placki.
Ustaje po kliku dniach (5 -6)
Pozdrawiam serdecznie,
Kasia

1. Data: 2003-03-25 19:28:58

Temat: Re: Alergia?
Od: "justyp" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> i luszczy sie, czasem jest zaczerwieniona. Ale nie bezposrednio po uzyciu
> kosmetyku. Dopiero po wyeliminowaniu kosmetyku, ktory wywoluje alergie

Typowy przykład alergii , niestety.

1. Data: 2003-03-25 20:09:46

Od: "Kaliope" <k...@n...podlesie.krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czym sie u Was objawia alergia na kosmetyk?

Hejeczka;-)

U mnie się to niestety objawia różnie. Niektóre kosmetyki natychmiast tzn.
zaraz po nałożeniu wywołują zaczerwienienie, skóra zaczyna się łuszczyć, mam
plamy na twarzy i mnie swędzi straszliwie. Niektóre mogę radośnie używać
tydzień czy dwa i dopiero potem zaczyna się problem... Alergie mam głównie
na kosmetyki pielęgnacyjne, jakoś kolorówka jest bardziej przyjazna.
A z maseczkami często jest tak, że zaraz po nałożeniu nic mi się nie dzieje,
a następnego ranka się budzę z twarzą upiora, hmm nie wiem od czego to
zależy, może maseczki mocniej działają??!!! Maseczka mogła spowodować
większą nadwrażliwość pod oczami, bo tam skóra jest delikatniejsza, ja tam
mam z niektórymi kremami, na całej buzi nie ma problemu, a pod oczami nie
mogę się smarować, bo od razu mi się coś dzieje.
Wyeliminuj na chwilę Daxa i odczekaj parę dni, potem spróbuj się posmarować,
wtedy zobaczysz czy to to. Tym bardziej, że używałaś innych kosmetyków z tej
serii i nie miałaś problemów;-( Sprawdź może skład, porównaj z innymi
kremami, może dołożyli tam jakiś super ulepszacz i to powoduje problem.
Niestety pozostaje Ci metoda prób i błędów;-(((( lub wyeliminowanie
wszystkich nowości jakie używałaś w ostatnim czasie.

Pozdrawiam i życzę powodzenia,

Kaliope

1. Data: 2003-03-26 09:28:23

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Skakanka wrote:

> Mam pytanie dziewczyn-alergiczek.
> Czym sie u Was objawia alergia na kosmetyk?

Bardzo różnie - alergia jest wredna i ma wiele twarzy ;-)
Szczytem szczęścia był pewien szampon, po którym
lało mi się z nosa i z oczu, a nawet duszności się zaczęły.

> [...]
> kosmetyku. Dopiero po wyeliminowaniu kosmetyku, ktory wywoluje alergie wiem,

Zgadza się - alergia potrafi pojawić się nawet po tygodniu używania
i tylko metodą eliminacjii można sprawdzić, co zaszkodziło. Podstawowa
zasada alergika - nowy kosmetyk wprawadzam tylko w towarzystwie starych,
sprawdzonych. Nigdy dwóch nowości na raz.

> [...]
> Mam nowy krem pod oczy ReLipdid Daxa
> Czy to na pewno ten krem, czy moze jakas maseczka moze powodowac uczulenie

Musisz to sprawdzić - odstaw krem, to zobaczysz. I też nie od razu.

> Wlasciwie to nie uczulenie tylko jakas nadwrazliwosc chyba.

Nadwrażliwość może być jednym z przejawów uczulenia.

Krycha

1. Data: 2003-03-26 09:28:49

Od: "Kruszynka" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Skakanka" <s...@w...pl> wrote in message
> Czym sie u Was objawia alergia na kosmetyk?
> Ja uczulilam sie na kosmetyk tylko kilka razy w zyciu i stad mam dylematy.

Ja mialam dwojako objawiajace sie symptomy alergii.
a) na kremy, dawno, dawno temu, bodajze "kwiaty polskie",a le to bylo
jeszcze we wczesnym liceum, wiec cos moglo sie zmienic. Twarz byla czarwona
i niemozebnie mnie piekla, palila. Ach, skutecznie mnie to zniechecilo na
dlugi czas do stosowania kremow w ogole. I to byl blad.
b) na niektore podklady objawia mi sie teraz i zawsze tak samo. Twarz mnie
swedzi, wyskakuja mi pale, ropne krostki, zwlaszcza na policzkach, brodzie i
czole. Jest ich duzo i sa malutkie, ale swedza. Jestem widocznie uczulona na
jakis skladnik, bo uczulily mnie Max Factor (strach bylo z domu wyjsc!),
Vichy, Rimmel, no i Kolastyna. Tamte po trzy- czterokrotnym uzyciu,
Kolastyna po 3 miesiacach a Rimmel po czterech, czyli juz lepiej. Teraz mam
Vipere, na razie jest ok, ale nic nie wiadomo. Na Maybelline nie jestem
uczulona. Tak samo Soraya (te antybakteryjne). Dwa podklady zuzyte w calosci
i nic (Maybelline), a Sorayi zuzylam duzo wiecej, na pewno kolo 6, 7
opakowan.
Pomaga picie wapna no i odstawienie danego specyfiku.

Kruszyna
--
"Primum non stresere..."

1. Data: 2003-03-26 20:41:13

Od: Aneta Baran <a...@c...anetek.net> szukaj wiadomości tego autora

Skakanka <s...@w...pl> wrote:

> Czym sie u Was objawia alergia na kosmetyk?
O, bardzo różnie. Natychmiastową wysypką w miejscu zastosowania, nieco
późniejszą wysypką w przeróżnych dziwnych miejscach (np. na ramionach czy też
pod kolanami), pieczeniem oczu, kichaniem, łzawieniem...

> [...]
> kosmetyku. Dopiero po wyeliminowaniu kosmetyku, ktory wywoluje alergie wiem,
Tak też u mnie bywa -- dlatego nie należy wprowadzać więcej niż jednego
nowego kosmetyku naraz, wtedy łatwiej przyuważyć winowajcę.

> Teraz znowu mam ten problem - luszczy mi sie i szczypie skora pod oczami.
> Mam nowy krem pod oczy ReLipdid Daxa
Odstaw go w takim razie i poczekaj, aż objawy ustąpią.

Anetek
.' .. `. Aneta Baran *---* Work: ++41 22 76 74598 A...@c...ch
:`.__.': http://2510053385/~aneta/ *----* Home: a...@a...net
`....' * Anything is good and useful if it is made of chocolate. *

1. Data: 2003-03-27 09:23:20

Od: "Skakanka" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki wszystkim.
Mam winowajce - uczulily mnie kapsulki z retinolem Daxa.
Ktos reflektuje? Z Krakowa?

Kaska

1. Data: 2003-03-31 11:27:18

Od: "Piernix" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Skakanka" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> tylko pod oczami?
> Wlasciwie to nie uczulenie tylko jakas nadwrazliwosc chyba.

Odstaw wszystkie kremy, toniki, mydła... jeżeli masz wysuszoną skórę i w
dodatku cię szczypie radzę kurację ziołową. Zrób wywar z rumianku - on
działa kojąco na skórę. Najlepiej myć twarz letnim wywarem, albo poprostu
przemywać ją wacikiem nasądzonym rumiankiem. Dodatkowo na noc polecam
przetrzeć twarz wywarem z szałwi, pomoże ci wrócić do zdrowej skóry. Szałwia
dezynfekuje. Kiedy stwierdzisz, że skóra wygląda lepiej to powoli możesz
powracać do stosowania kremów. Radzę jednak uzywać tych z małą ilością
substancji zapachowych, bez parabenów - poniewaz one działają degradująco na
alergiczną skórę. Mydełka dla dzieci pozwolą ci powrócić stopniowo do mydeł
dla cery normalnej.

cieplutko pozdrawiam

Piernix

1. Data: 2003-03-31 13:27:09

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piernix wrote:
(...)

> Mydełka dla dzieci pozwolą ci powrócić stopniowo do mydeł
> dla cery normalnej.

Nie doradzaj alergikom żadnych mydełek :-) Mam alergię
na te Kajtki, za to niektórych "normalnych" mogę używać.
Niektórym nawet woda może zaskodzić :-(

Krycha

Dior
neo i Agnieszki