Alergia...

1. Data: 2004-04-10 03:07:05

Temat: Re: Alergia...
Od: "Trapez" <t...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rafał" <k...@t...w.pl.chyba.pl> napisał w wiadomości
news:c5fajk$dqi$1@news.onet.pl...

> Witam.
>
> Mam problem... Jeszcze kilka lat temu nie miałem, pojawiło się z rok temu?
> Jestem uczulona na pyłki traw, niektóre drzewa, no i na sierść kotów i

Polecam książkę G.P.Małachowa "Oczyszczanie organizmu"
Wyleczyłem się z alergii i kataru siennego, które dręczyły mnie ponad 20
lat.

Trapez
www.trapezonet.republika.pl

2. Data: 2004-04-10 12:30:20

Od: "Trapez" <t...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwona" <i...@W...pl> napisał w wiadomości

> Czy może ktoś miał/ma podobne objawy?

Ja tak w okolicach dwudziestego roku życia miewałem nawracający katar, po
przejściu którego nos i okolice wyglądał jakby ktoś mi tam poszorował
papierem sciernym, albo oblał jakąś żrącą substancją.

3. Data: 2004-04-13 00:04:11

Temat: Alergia...
Od: Rafał <k...@t...w.pl.chyba.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Mam problem... Jeszcze kilka lat temu nie miałem, pojawiło się z rok temu?
Jestem uczulona na pyłki traw, niektóre drzewa, no i na sierść kotów i
psów, oraz niestety na pewien skłądnik kurzu. W domu mam kota (i to od
kilku lat), jednak znoszę go zupełnie nieźle.
Czasami bywam jednak w miejscach, gdzie unoszą się toy kurzu, lub
przebywa jakieś zwierzę (kot,pies), z którym nie miałem, albo mam bardzo
rzadki kontakt i wtedy zaczyna się... Horror... Jeżeli atakuje mnie
katar, to da się to jeszcze jakoś, przeżyć, jednak atak kaszlu,
praktycznie non-stop, trwający aż do opuszczenia miejsca przebywania ze
składnikiem alergicznym i jeszcze przez kilka godzin po, jest po prostu
okropny. Na początku czuję, jakby mi coś osiadało w gardle, w tchawicy,
potem jest tego coraz więcej, aż muszę odkaszlnąć... Cykl się powtarza
co kilka minut, a nawet kilkadziesiąt sekund...
Niestety nie wiem, w jaki sposób zaradzić takim atakom, lub je
złagodzić. Czy branie Zyrteca lub Allerteca, jak w przypadku pyłków traw
i drzew, może pomóc?
Drugie pytanie - jeszcze nie tak dawno, spotykałem się z opinią, że im
starszy, tym mneij alergia będzie dokuczała (biorę pod koniec zimy, na
wiosnę szczepionkę Perosal T-13), jednak jest trochę inaczej. Czy to
jest normalne?

Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc
Rafał

4. Data: 2004-04-13 11:06:49

Od: "Kuba Ginalski" <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> starszy, tym mneij alergia będzie dokuczała (biorę pod koniec zimy, na
> wiosnę szczepionkę Perosal T-13), jednak jest trochę inaczej. Czy to

polecam udac sie do lekarza specjalisty i odczulic sie na to wszystko.
ja obecnie jestem w 2 roku przyjmowania szczepienia przeciwko pylom brzozy,
topoli i czegostam jeszcze.
Jesli chodzi o alergie - to im starszy jestes tym wieksze jest ryzyko
zachorowalnosci na astme. Wiec alergie musisz uleczyc i to bezzwlocznie
pozdrawiam
kuba

5. Data: 2004-04-13 11:39:02

Od: "Iwona" <i...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> psów, oraz niestety na pewien skłądnik kurzu. W domu mam kota (i to od
> kilku lat), jednak znoszę go zupełnie nieźle.

No właśnie, ta alergia...Mam dwa koty, ale przyzwyczaiłam się do ich
obecności i zapachu (dwa m-ce to trwało). Nie reaguję już na nie.
Od prawie 10lat (po leczeniu sarkoidozy) dokucza mi alergia (katar sienny)
na pyłki brzozy, bylicy, mlecza i innych. Przestałam brać leki, bo mi
kompletnie nie pomagały.

Najbardziej dziwi mnie reakcja po niektórych posiłkach. Jakiś czas temu nie
wiązałam ich z pokarmami, ale jednak...
Cytrusy, orzechy, piwo, ryby i ciągle dochodzą nowe. Po 10-15godzinach od
zjedzenia któregoś z uczulających mnie produktów pojawia się wodnisty katar
trwający 24 godz. Przy czym towarzyszy temu lekkie opuchnięcie twarzy,
łzawienie oczu, przeraźliwy ból g. i d. szczęki (zęby), swędzenie
podniebienia.
Wszystko tak, jak przy pyłkowicy i dlatego długo nie mogłam zorientować się,
że przyczyną są pokarmy.
Wysypka, która pojawia się to na plecach, to na ramionach, najczęściej na
przedramionach nie wiem czego dokładnie jest przyczyną.

Po 24godz. katar samoistnie ustępuje, tylko przez dwa kolejne dni dochodzę
do siebie. Leczę nos (i okolice), który wygląda jakby z niego skórę
zdzierano, uzupełniam płyny, magnez i potas (odczuwam wypłukanie z
organizmu). Ogólnie czuję się rozbita, jak na kacu.

Wybieram się niedługo do alergologa i będę chciała zrobić testy pokarmowe
(nie miałam tych dotychczas), jestem ciekawa co mi pokażą.

Czy może ktoś miał/ma podobne objawy?
Proszę o odpowiedź.

Pzdr.
iwona

6. Data: 2004-04-15 14:55:31

Od: Rafał <k...@t...w.pl.chyba.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Rafał napisał:
> Niestety nie wiem, w jaki sposób zaradzić takim atakom, lub je
> złagodzić. Czy branie Zyrteca lub Allerteca, jak w przypadku pyłków traw
> i drzew, może pomóc?

Tamtego wieczoru "zaryzykowałem" i wziłąem Allertec, dokupiłem jeszcze z
kilk sztuk tego specyfiku na wszelki wypadek, bo zbliża się pora
przekwitania...
Natomaist chciałbym prosić jeszcze o wyjaśnienie:
- Trapez napisał o książce: G.P.Małachowa "Oczyszczanie organizmu" - jak
to działa? Co to za sposób?
- Kuba napisał o lekarzu specjaliście i odczuleniu - ale czy można się
odczulać na pyłki traw etc - w jaki sposób? Gdzie takiego specjalistę
można dorwać w stolicy i bliskich okolicach?

Pozdrawiam i dzięki :)
Rafał

7. Data: 2004-04-15 17:30:27

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 15 Apr 2004, [ISO-8859-2] Rafał wrote:

> odczulać na pyłki traw etc - w jaki sposób? Gdzie takiego specjalistę
> można dorwać w stolicy i bliskich okolicach?

mozna, lezy to w zakresie kompetencji kazdego alergologa

P.
--
Piotr Kasztelowicz <P...@r...am.torun.pl>
http://renata.am.torun.pl