Re: Allegro i piksel_sklep

1. Data: 2013-08-24 13:08:07

Temat: Re: Allegro i piksel_sklep
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 24 Aug 2013, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

> Najpierw problem z niewystawieniem rachunku imiennego.
> Piksel proponuje mi przysłanie paragonu -- sugerując,
> iż ja powienienm zapłacić za przesyłkę tegoż.

Możesz przeszukać archiwa - IMO na pewno tak jest
w przypadku faktury (a tym samym i rachunku), w przypadku
paragonu trzeba by się przyjrzeć słowom w przepisie.
Umówiliście się, że paragon prześle wraz z towarem?

Nie, do reszty się NIE wtykam, ale owszem, rachunek
lub fakturę sprzedawca ma obowiązek *wystawić* oraz
IMO można domniemać że ma obowiązek *wydać*, ale
na pewno nie jest jego obowiązkiem ganianie
z tym rachunkiem za kupującym oraz wysyłanie
go na własny koszt - poza wyjątkiem, który
dotyczy telekomunikacji.

pzdr, Gotfryd

2. Data: 2013-08-24 13:29:19

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Gotfryd Smolik news" Pine.WNT.4.64.1308241301580.3548@quad

> Możesz przeszukać archiwa - IMO na pewno tak jest
> w przypadku faktury (a tym samym i rachunku), w przypadku
> paragonu trzeba by się przyjrzeć słowom w przepisie.
> Umówiliście się, że paragon prześle wraz z towarem?

Wyraźnie napisałem, że >>chcę rachunek na osobę
fizyczną<< -- i piksel_sklep tego nie kwestionuje.
Napisałem, co chcę mieć i podałem (rzecz jasna?)
dane osoby, na którą ów rachunek miał być wystawiony.

Piksle_sklep nie kwestionuje tego, że nie ja nie
zawiniłem, co nawet kwituje słowami:

W takim razie musimy przeprosić za niedopatrzenie.

Do tego momentu współpraca wygląda nieźle.

> [...]
> na pewno nie jest jego obowiązkiem ganianie
> z tym rachunkiem za kupującym oraz wysyłanie
> go na własny koszt - poza wyjątkiem, który

Czyli wystawia rachunek i zatrzymuje ten rachunek sobie?
Dobrze czujesz się?

Na szczęście piksle_sklep i ten problem rozstrzyga: ;)

Abyśmy mogli wystawić rachunek / fakture musimy mieć
u siebie oryginalny paragon który możemy prze fakturować

Skoro wg Ciebie nie musiał wysyłać paragonu a musi go
mieć, aby wystawić rachunek imienny i musi ten rachunek
imienny wystawić, w jakim celu pozbył się paragonu?

Co innego, gdyby musiał.

-=-

A może wg Ciebie sprzedawca nie musi nawet wydać mi zakupionego towaru?
Wystarczy, że przyjmie zapłatę? Mam nadzieję, że jednak nie reprezentujesz
takiego stanowiska, choć pewności nie mam.

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

3. Data: 2013-08-24 15:18:52

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Eneuel Leszek Ciszewski" kva5eg$4ij$...@s...aioe.org

> Piksle_sklep nie kwestionuje tego, że nie ja nie
> zawiniłem, co nawet kwituje słowami:

Za dużo nie. :)

4. Data: 2013-08-24 15:42:34

Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 24 Aug 2013, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

> "Gotfryd Smolik news" Pine.WNT.4.64.1308241301580.3548@quad

> Wyraźnie napisałem, że >>chcę rachunek na osobę
> fizyczną<< -- i piksel_sklep tego nie kwestionuje.

Ale to nie obowiązuje sprzedawcy.
Ja się pytam, czy SIĘ UMÓWILIŚCIE, a to oznacza, czy
sprzedawca OBIECAŁ że wyśle.
Masz takiego maila? Na aukcji tak było?
Jak nie obiecał, to jedziesz do niego i żądasz
kwitka albo wysyłasz umyślnego z pełnomocnictwem
do odebrania tego kwitka.

> [...]
> zawiniłem, co nawet kwituje słowami:
>

> W takim razie musimy przeprosić za niedopatrzenie.
>

> Do tego momentu współpraca wygląda nieźle.

No i tyle.
Ale oni nie mają obowiązku wysyłać Ci kwitka na
własny koszt, O ILE NIE OBIECALI.
Przepraszają, że z dobrej woli nie zrobili tego
przy okazji, mówi się trudno.

> Czyli wystawia rachunek i zatrzymuje ten rachunek sobie?

Tak, oczywiście.

> Dobrze czujesz się?

Jasne.
Pisałem - przejrzyj archiwa.
To chyba Adam Przemysław Śmiejek miał okazję naciąć
się na nieprzemyślenie odpowiedzi sprzedawcy na
pytanie "wystawiacie faktury".
Tak, wystawili, mają na to 7 dni od sprzedaży, a on
nie spytał czy f-rę wystawią i wydadzą mu ZARAZ
(kupował przejazdem będąc na dworcu kolejowym).
Jest faktura, wystawiona zgodnie z żądaniem, można
po nią iść, nie ma sprawy.

> Na szczęście piksle_sklep i ten problem rozstrzyga: ;)

W którym miejscu?

> [...]
> mieć, aby wystawić rachunek imienny i musi ten rachunek
> imienny wystawić, w jakim celu pozbył się paragonu?

A.... to jest ZUPEŁNIE inne pytanie!
Co on zrobił z tym paragonem!
(nie, nie mam pojęcia)
Trudna sprawa, ale podejrzewam, że sprzedawcy kwitki
których klienci nie zabrali zwyczajnie wyrzucają.
Mają zresztą ku temu powód - chodzi o to, aby
uniknąć zarzutu, że na pozostawiony kwitek zaliczyli
kolejną sprzedaż (szczególnie jak klient nie patrzy
bo kasy nie widzi, byłoby to proste)

ŻEBY BYŁA JASNOŚĆ: nie ma dobrego rozwiązania.
Z jednej strony, miłoby by było jakby przepis jasno
i wyraźnie stanowił, że do wysłanego towaru trzeba
dołączyć kwit sprzedaży, paragon lub f-rę.
Z drugiej strony, zarzut niedostarczenia leży "poza
zasięgiem sprzedawcy". On nie ma jak udowodnić
ani tego, że WYSŁAŁ paragon ani że klient go ODEBRAŁ.

Moim zdaniem, tak zupełnie offtopicznie, błędem
sprzedawcy jest to, że wystawiał paragon chociaż
NIE MUSIAŁ.
"Sprzedaż na odległość" dokumentowana przelewem
bankowym zwalnia z obowiązku fiskalizacji.
Ale tu jest niuans: wielu klientów chce płacić
kartą...

> Co innego, gdyby musiał.

Nienienie.
JEŚLI ktoś wydaje fakturę do sprzedaży która została
zarejestrowana na kasie, MA OBOWIĄZEK *u siebie* trzymać
kopię tej faktury z dołączonym paragonem.
Jest na to osobny przepis.

Ten przepis wynika z VAT, nie ma związku z żadną inną
ustawą ani sposobem sprzedaży.
Działa również wtedy, jeśli sprzedawca jest zwolniony
(wystawia rachunki, nie faktury VAT).

pzdr, Gotfryd

5. Data: 2013-08-24 16:29:03

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Gotfryd Smolik news" Pine.WNT.4.64.1308241527470.3824@quad

> Tak, oczywiście.

> Jasne.

:)

Na wszelki wypadek przypomnę Ci, iż napisałem wyraźnie,
że chcę rachunek imienny. Sprzedawca mógł przed wysyłką
rozwiać ewentualne wątpliwości. Napisałem w polu o nazwie:

Wiadomość dla Sprzedającego

W jakimś celu takie pole zostało utworzone (przez Allegro, nie
przeze mnie) i tym celem nie jest ignorowanie zapisywanych tam
informacji.

-=-

Pomijam już fakt, iż sprzedając takie produkty (mogące służyć
rehabilitacji) należy spodziewać się tego, iż klienci będą
żądali rachunków tego typu/rodzaju.

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

6. Data: 2013-08-24 21:33:58

Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 24 Aug 2013, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

> Na wszelki wypadek przypomnę Ci, iż napisałem wyraźnie,
> że chcę rachunek imienny. Sprzedawca mógł przed wysyłką
> rozwiać ewentualne wątpliwości.

No, muszę przyznać że to byłby rzeczywiście element do
rozważenia, bo krótko mówiąc przedstawiłeś mu "zmienioną
ofertę" do akceptacji.
Ale jest jeden i to krytyczny problem:

> [...]
>
> W jakimś celu takie pole zostało utworzone (przez Allegro, nie
> przeze mnie) i tym celem nie jest ignorowanie zapisywanych tam

Widzisz, problem w tym, że to pole wypełniasz PO ZAWARCIU
UMOWY.

Jakby uznać że po potwierdzeniu kliknięcia na "kup"
(lub wygraniu aukcji) można jeszcze zmieniać warunki,
to równie dobrze sprzedawca mógłby zażądać dopłaty
15% do ceny zakupu albo powiedzieć że sprzeda dopiero
jak (argument ad absurdum z archiwaliów grupy)
odtańczysz kankana.

Po prostu PO ZAWARCIU UMOWY można wyrażać życzenia
i wskazówki, ale nie można wyrażać już OBOWIĄZUJĄCYCH
warunków.
Za późno.
Jakbyś miał jego WCZEŚNIEJSZE potwierdzenie że
wyśle rachunek lub taką obietnicę złożyłby na
stronie z przedmiotem lub "o mnie", to owszem,
można by się domagać żeby wysłał na własny koszt.

Inna sprawa, że "zwyczajowo" jest przyjęte honorowanie
dyspozycji przesłania dokumentu zakupu wraz z towarem
i być może ta droga dawałaby "słuszność sądową"
(56 KC), ale na tę wersję przydałyby się jakieś
przeszłe wyroki do oceny "co sąd na to" :)
Przekonany nie jestem, ustawowego obowiązku nie ma.

> Pomijam już fakt, iż sprzedając takie produkty (mogące służyć
> rehabilitacji) należy spodziewać się tego, iż klienci będą
> żądali rachunków tego typu/rodzaju.

Cóż, nie obowiązuje już przedwojenny Kodeks handlowy,
w którym były eksplicite wymienione "dobre zwyczaje
kupieckie".
Jak wyżej, pozostawałaby wersja powołania się na "zwyczaj".

pzdr, Gotfryd

7. Data: 2013-08-25 02:48:35

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Gotfryd Smolik news" Pine.WNT.4.64.1308242125380.2980@quad

> Widzisz, problem w tym, że to pole wypełniasz PO ZAWARCIU UMOWY.

Sprzedający uznał moją rację co do tego żądania. :)

P do E:

A czy ta informacja była podana po wygranej aukcji??
Bo raczej rzadko się zdarza abyśmy coś przeoczyli

E do P:

Była. :) Dostarczam dowód w załączniku. :)
Poletko -- Wiadomość dla Sprzedającego.

P do E:

W takim razie musimy przeprosić za niedopatrzenie.
Abyśmy mogli wystawić rachunek / fakture musimy mieć
u siebie oryginalny paragon który możemy prze fakturować

-=-

Problemem nie jest już rozstrzyganie typu -- kto winny
jest braku tego rachunku. Problemem jest wysłanie mi
śmiercionośnego bubla, czyli czegoś, czego na pewno
nie zamówiłem.

Skup się ta nieco wyżej opisanym problemie, sklep
uznał moją rację w zakresie braku rachunku.

Wysil się i napisz coś w rodzaju:

zgodnie z kodeksem i bez sprzeczności z ustawą,
sklep może zabić swego klienta, gdy niedziela
następująca bezpośrednio po sobocie jest dniem
ciemnym od kreski

Czy jakoś podobnie. ;)

-=-

Sklep uznał moje żądanie co do konieczności wystawienia rachunku imiennego.

-=-

Mądry Polak po szkodzie? (po śmierci spowodowanej przetopionym bublem)

Jak to poeta renesansu napisał?

Polak przed szkodą i po szkodzie głupi
http://staropolska.pl/renesans/jan_kochanowski/piesn
i/piesni_31.html

Poduszki tej używa się, nakładając ją na ludzkie ciało.
W trakcie zwyczajnego (zgodnego z instrukcjami używania) użycia
doszło do przegrzania poduszki, czego efektem było przetopienie
,,obudowy'' jej grzałki takie, iż mogło dojść do porażenia mnie
elektrycznością. :)

Teraz pokombinuj prawniku. :)

Jak uznać, iż próba pozbawienia mnie życia -- jest zgodna z prawem?

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

8. Data: 2013-08-25 15:53:55

Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pozwolę się z Tobą niezgodzić w kwestii braku obowiązku wysłania tej
faktury przez sprzedawcę, przy sprzedaży na odległość. Uważam, że masz
rację, że czasem ma, a czasem nie ma obowiązku wystawić tę fakturę, ale
jeśli już uznamy, że ma obowiązek ją wydać, to z braku odmiennego
uzgodnienia do określenia, kto ponosi koszty wydania tej faktury będzie
miał zastosowanie art. 547 kc. "Jeżeli ani z umowy, ani z zarządzeń
określających cenę nie wynika, kogo obciążają koszty wydania i odebrania
rzeczy, sprzedawca ponosi koszty wydania, w szczególności koszty zmierzenia
lub zważenia, opakowania, ubezpieczenia za czas przewozu i koszty
przesłania rzeczy, a koszty odebrania ponosi kupujący. Jeżeli rzecz ma być
przesłana do miejsca, które nie jest miejscem spełnienia świadczenia,
koszty ubezpieczenia i przesłania ponosi kupujący. Koszty nie wymienione w
paragrafach poprzedzających ponoszą obie strony po połowie."

W tej sytuacji pozostaje kwestią do dyskusji, czy koszt wydania faktury
jest "kosztem wydania towaru", czy "innym niewymienionym w ustawie". Jeśli
kosztem wydania towaru - a moim zdaniem tak jest - to ponosi je sprzedawca.
Jeśli ustalimy, że innym, to ponoszą je obydwaj po połowie. Ale w żadnym
wypadku nie sam kupujący.

W omawianej przez nas kwestii zajął urzędowe stanowisko Dyrektor Izby
Skarbowej w Warszawie w Interpretacji indywidualnej (sygn.:
IPPB1/415-1213/08/AŻ). (...) Obowiązek wystawienia rachunku w trybie art.
87 § 1 Ordynacji podatkowej powstaje jedynie wtedy, gdy zgłosi takie
żądanie kupujący lub usługobiorca. W myśl art. 87 § 4 ww. ustawy żądanie
takie pod adresem sprzedawcy (usługobiorcy) rodzi obowiązek wystawienia
rachunku, jeżeli zostało zgłoszone do 3 miesięcy od dnia wydania towaru lub
wykonania usługi. Podatnik nie ma bowiem obowiązku wystawienia rachunku,
jeżeli żądanie takie zostało zgłoszone po upływie 3 miesięcy od dnia
wydania towaru lub wykonania usługi. Unormowanie to nie powoduje jednak, że
podatnik nie może wystawić rachunku, jeżeli nabywca zwróci się o to po
upływie terminu 3 miesięcy od dnia wydania towaru lub wykonania usługi.
Stosownie do art. 87 § 3 Ordynacji podatkowej, jeżeli wystawienia rachunku
zażądano jeszcze przed wykonaniem usługi lub wydaniem towaru, podatnik
obowiązany jest go wystawić nie później niż w terminie 7 dni od dnia
wykonania usługi lub wydania towaru. Natomiast gdy żądanie wystawienia
rachunku zostało zgłoszone po wykonaniu usługi lub wydaniu towaru,
wystawienie rachunku następuje w terminie 7 dni od dnia zgłoszenia żądania.
(...)

Skoro zatem sprzedający ma obowiązek wydania dowodu sprzedaży a transakcja
jest zawierana na odległość, to wówczas w mojej ocenie kwestia obowiązku
wydania określonego prawem dowodu sprzedaży nie wymaga umowy wzajemnej -
jak twierdzisz. Wystarczy oświadczenie woli kupującego żądającego tego
dowodu w określonej formie. Sprzedający ma wówczas obowiązek wydania i
dostarczenia z towarem dowodu sprzedaży, a jeśli go nie dopełnił, to na
własny koszt powinien go wysłać.

9. Data: 2013-08-25 16:04:30

Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Robert Tomasik wrote:
> [...]
> obowiązek wydania i dostarczenia z towarem dowodu sprzedaży, a jeśli go
> nie dopełnił, to na własny koszt powinien go wysłać.

mylisz pojęcia wystawienia i wydania.

10. Data: 2013-08-25 16:12:44

Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> mylisz pojęcia wystawienia i wydania.

No właśnie moim zdaniem nie. Gdyby przyjąć, że to są dwie odrębne
czynności, to teoretycznie sprzedawca mógłby wypisać na zapleczu fakturę
(wystawić) i nie dać Ci jej twierdząc, że nie chce mu sie jej wydać.

Re: Allegro i piksel_sklep
HALDEN ZIMMERMANN
Sposób na łatanie dziur w budżecie...
PayPal Payment Cheap Nike Air Max 2013 Shoes wholesale www.Buy-Good-Goods.com