Angielski w 1 klasie

1. Data: 2005-11-29 08:35:28

Temat: Angielski w 1 klasie
Od: "avila" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

W jaki sposób wasze dzieci uczone są angielskiego w szkole 1 klasie
podstawówki. W klasie mojej córki na lekcji słuchają scenki z kasety,
poznają nowe słówka, do domu mają zadawane kolorowanki, a na sprawdzianach
po każdym bloku (już były 2), wymagana jest pisownia angielskich wyrazów.

Nie wiem jak nauczyć dziecko, które dopiero rozpoczęło naukę pisowni w
języku polskim, pisania wyrazów po angielsku. Dodam, że oprócz typowych dla
tego wieku wyrazów typu liczebniki (już do 20), kolorów, występują też dużo
trudniejsze wyrazy jak np.gąsienica, konik polny czy motyl i jest ich
naprawdę dużo.

Wiem, że nie zmienię metody nauczania przez tę nauczycielkę, ale może
poradzicie mi jak nauczyć 7 latkę pisowni angielskich słówek

Pozdrawiam

Avila

2. Data: 2005-11-29 09:42:46

Temat: Re: Angielski w 1 klasie
Od: Borek <m...@d...chembuddy.these.com.parts> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 29 Nov 2005 09:35:28 +0100, avila <a...@p...onet.pl> wrote:

> Wiem, ?e nie zmieni? metody nauczania przez t? nauczycielk?, ale mo?e
> poradzicie mi jak nauczyae 7 latk? pisowni angielskich s?ówek

Wyłącznie pamięciowo. Czyli wszystkie możliwe metody zapamiętywania,
mnemotechnika itd.

Anglicy sami mają z tym poważne kłopoty (znaczy się z tym,
jak nauczać). Podobno najlepsze wyniki dają metody fonetyczne
(co by to nie znaczyło, nie znam szczegółów) - tak uczone są
dzieci w Szkocji i tam wyniki nauczania są lepsze (Szkocja ma
sporą niezależność, w szkolnictwie również, dlatego uczą inaczej
niż Anglicy). Problem w tym, że takie metody fonetyczne mogą się
sprawdzać u dzieci znających fonetykę języka od urodzenia, jak
ktoś się dopiero uczy angielskiego nie ma raczej szans.

Pozdrawiam,
Marcin Borkowski
--
http://www.bpp.com.pl - programy do terapii pedagogicznej
http://www.bpp.com.pl/?left=dysleksja&right=dysleksj

3. Data: 2005-11-29 13:51:06

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

"avila" <a...@p...onet.pl> napisał

> Wiem, że nie zmienię metody nauczania przez tę nauczycielkę, ale może
> poradzicie mi jak nauczyć 7 latkę pisowni angielskich słówek

Na pamięć.
Poza tym proponuję też dużo czytać z dzieckiem po angielsku tak, by
utrwaliło sobie wzrokowo dany wyraz z jego wymową. Moja córka (też pierwsza
klasa) potrafi już intuicyjnie przeczytać niektóre wyrazy, których wcześniej
nie znała. Właśnie na zasadzie analogii - że np. "sh" czyta się jak "sz", że
"c" to "k" lub "c", że skoro "name" to "nejm", to "game" pewnie będzie
"gejm". Taka nauka czytania bardzo pomaga w pisaniu.

Swoją drogą to bezsens, by od dzieci, które nie mają utrwalonej pisowni
polskiej wymagano takich rzeczy.

PozdrawiaM

4. Data: 2005-11-29 14:27:39

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Nixe" <n...@f...peel> wrote in message

> Swoją drogą to bezsens, by od dzieci, które nie mają utrwalonej pisowni
> polskiej wymagano takich rzeczy.

a ja mysle, ze dobrze. ucza sie jezyka jak native speakers.

iwon(k)a

5. Data: 2005-11-29 17:16:35

Od: Borek <m...@d...chembuddy.these.com.parts> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 29 Nov 2005 15:27:39 +0100, Iwon(k)a <i...@p...onet.pl>
wrote:

> a ja mysle, ze dobrze. ucza sie jezyka jak native speakers.

Nie masz racji o tyle, że native speaker język zna, ma się tylko
nauczyć zapisu. A dziecko uczące się angielskiego w pierwszej
klasie nie dość, że uczy się zapisywać polski - co wcale nie jest
trywialne, bo w polskim mało co zapisuje się tak, jak się wymawia -
to jeszcze musi się uczyć drugiego języka, z kompletnie innymi zasadami
przekładania tego co słychać, na to co widać (w dodatku w angielskim te
zasady w praktyce nie istnieją, bo więcej jest wyjątków, niż reguł).
Jak mu się nie pop*.* i się nauczy, to dobrze, a jak nie - to co,
głąb, czy metodologia do kitu?

Sensowniejsza kolejność by była chyba taka, żeby dziecko najpierw
uczyło się po angielsku mówić, a do zapisu przechodziło dopiero wtedy,
kiedy już mu się utrwali polska pisownia. Tylko że wtedy nauczyciele
nie mieli by za co stawiać stopni, nie mogliby robić klasówek ani
sprawdzać zeszytów - jakaś porażka :)

Best,
Borek
--
http://www.chembuddy.com
http://www.chembuddy.com/?left=EBAS&right=equation-b

6. Data: 2005-11-29 18:19:26

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:dmhogr$tns$1@news.onet.pl>
Iwon(k)a <i...@p...onet.pl> pisze:

> a ja mysle, ze dobrze. ucza sie jezyka jak native speakers.

Chyba nie zrozumiałaś.
Nie można wymagać od dzieci nie potrafiących jeszcze dobrze pisać po polsku
(stawiać literek, łączyć ich w wyrazy), by pisały w obcym języku.
To się trochę kłóci z ideą nauczania w I klasie. Bo z jednej strony nauka
pisania rozłożona na cały rok (na lekcjach NZ), a z drugiej strony
wymaganie, by dziecko od początku samo pisało wyrazy (na lekcji
angielskiego).

--
PozdrawiaM

7. Data: 2005-11-29 19:16:13

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Nixe" <n...@f...peel> wrote in message news:dmi63f$sp9$1@news.mm.pl...
> [...]
> Nie można wymagać od dzieci nie potrafiących jeszcze dobrze pisać po
> polsku (stawiać literek, łączyć ich w wyrazy), by pisały w obcym języku.

ale dlaczego? myslisz, ze dzieci w kraju angielskim umieja juz pisac zanim
ida do szkoly?

> [...]
> pisania rozłożona na cały rok (na lekcjach NZ), a z drugiej strony
> wymaganie, by dziecko od początku samo pisało wyrazy (na lekcji

zapewne pisze tak samo "duzo" jak i na jezyku polskim.

iwon(k)a

8. Data: 2005-11-29 19:19:25

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Borek" <m...@d...chembuddy.these.com.parts> wrote in message

> [...]
> zasady w praktyce nie istnieją, bo więcej jest wyjątków, niż reguł).
> Jak mu się nie pop*.* i się nauczy, to dobrze, a jak nie - to co,

moja corka w trakcie pierwszej klasy wlasnie uczyla sie
jezyka angielskiego. i uczyla sie pisac wlasnie. szlo to
rownolegle z zaawansoweniem pisania jazyka poskiego.
pozniej wyjechalismy do USA tu pisala juz tylko po angielsku.
myslisz, ze umiala juz jezyk polski wystarczajaco duzo zeby uczyc sie teraz
jak native angielskiego? nie. umiala na takim samym poziomie oba.

> [...]
> kiedy już mu się utrwali polska pisownia. Tylko że wtedy nauczyciele
> nie mieli by za co stawiać stopni, nie mogliby robić klasówek ani

uwazam, ze lepiej dziecko od razu uczyc i tego i tego.

iwon(k)a

9. Data: 2005-11-29 19:49:45

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:dmi9e0$ojr$1@news.onet.pl>
Iwon(k)a <i...@p...onet.pl> pisze:

> ale dlaczego?

Dlatego, że skoro się dopiero uczą pisać, to nieporozumieniem jest wymaganie
od nich umiejętności, których jeszcze nie nabyły.

> myslisz, ze dzieci w kraju angielskim umieja juz pisac
> zanim ida do szkoly?

A każe im się w takiej sytuacji pisać polskie wyrazy?

> zapewne pisze tak samo "duzo" jak i na jezyku polskim.

Tego nie wiem (z pierwszego maila wynikało jednak, że sporo i są to trudne
wyrazy).
U nas się w ogóle nie pisze na jęz. angielskim.
Na lekcjach pozaszkolnych też dzieci nie piszą.
Rysują, słuchają i mówią.

--
PozdrawiaM

10. Data: 2005-11-29 20:05:04

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Nixe" <n...@f...peel> wrote in message news:dmibcq$127d$1@news.mm.pl...

> Dlatego, że skoro się dopiero uczą pisać, to nieporozumieniem jest
> wymaganie od nich umiejętności, których jeszcze nie nabyły.

i chyba ucza sie wlasni ena tym samym poziomie. myslisz, ze dzieci w
amerykanskich szkolach ucza sie pisac inaczej niz te dzieci na kursie?

> A każe im się w takiej sytuacji pisać polskie wyrazy?

a ucza sie jezyka poskiego?

> [...]
> wyrazy).
> U nas się w ogóle nie pisze na jęz. angielskim.
> Na lekcjach pozaszkolnych też dzieci nie piszą.

jak opisywalam, moja corka uczyla sie tez pisac. bardzo proste wyrazy.
tak tez jest w szkolach amerykanskich. dzieci ucza sie pisac
bardzo podstawowe wyrazy. corka dostawala zwykle po 3-4 wyrazy
tygodniowo, ktore miala nauczyc sie spelowac i zapisywac.
pozniej ich z tego odpytywano. (zaczynala swoja amerykanska edukacje w
2 klasie)

iwon(k)a

walka z nauczycielem...?
Pięciolatki obowiązkowo do przedszkola.