Angina a Augmentin?????

11. Data: 2007-09-06 14:43:54

Temat: Re: Angina a Augmentin?????
Od: "Monika_W" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

.

Użytkownik "Juanitos" <j...@r...pl> napisał w wiadomości
news:fbmi57$8e6$1@news.onet.pl...

> Groźny jest jedynie tzw. stan ropny anginy, a taki może być tylko w
> obecności migdałków, wszystko inne jest błahe. Pozbycie się migdałków
> całkowicie wyklucza ropną anginę, po to się je usuwa.

Paciorkowca w gardle ma każdy człowiek i jakoś żyje, stosowanie
niewłaściwego
> antybiotyku może natomiast spowodować mutację tego stworzenia i to dopiero
> jest problem. a jaki jest akurat właściwy ?

Hmmm, to coś nowego. Każdy człowiek ma paciorkowca-Streptococcus pyogenes w
gardle? ?? ja na pewno nie mam. Skąd takie wiadomości? Na zeszłorocznej
Szkole Bakteriologii Klinicznej mówiono, że tylko tego paciorkowca należy
leczyć-mam na mysli materiał pobrany z gardła i na pewno nikt nie mówił,
że jest to flora fizjologiczna.

Pozdrawiam

12. Data: 2007-09-06 20:21:38

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 4 Sep 2007, LL wrote:

> polega na tym czy przepisał własciwy-bo mowiaqc szczerze to przy tych
> strajkach i innych trudnosciach to wszystko mozliwe.

sądze, że właściwy. Angina w odniesieniu do ostrego ropnego zapalenia
migdałków jest w zasadzie pojęciem potocznym (zapożyczonym z języka
niemieckiego). Generalenie choroba ta nazywa się ropnym (lub
bakteryjnym) ostrym zapaleniem migdałków podniebiennych, na ulotce
może też być napisane, że lek stosuje się w infekcjach dróg oddechowych
(ogólnie).

P.>
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

13. Data: 2007-09-06 20:23:01

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 4 Sep 2007, LL wrote:

> jezyku z tyłu i dodatkowo jęzor mam troche spuchniety z prawej strony
> myslałem ze angina to raczej nie cos co mozna podpasowac pod zapalenie
> migdałków lub ich wcześniejszych okolic:)

czyli masz zapalenie pierścienia chłonnego, który wytworzył się
po usunięciu migdałków. Załóżmy, że jest to mniej więcej to samo,
co angina.

P.

14. Data: 2007-09-06 20:27:41

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 4 Sep 2007, Juanitos wrote:

> zapalenie gardła. Na to nie potrzeba antybiotyków... musi samo
> przejdzie... tylko nie idź do znachora bo jeszcze Ci każe płukać solą
> :-)))) taka u Irokezów nad Wisłą jest moda...

Chory był zbadany przez lekarza, który jak rozumiem rozpoznał
anginę (mimo usunięcia migdałków - jest to możliwe bo po usunięciu
migdałów na tylnej ścianie gardła tworzyć się mogą grudki tkanki
chłonnej, która zastępuje usunięte migdałki) i zalecił
amkoksycylinę z kwasem klawulonowym. Ty jak rozumiem
podważasz decyzję lekarza, który badał chorego ale
zapomniałeś o jednej zasadniczej sprawie - po prostu zanim radzisz
pacjentowi co zastosować i stawiać rozpoznanie to najpierw trzeba
chorego osobiście zbadać. A Ty stawiasz rozpoznanie na odległość ...
fatalna sprawa ... to jest przekroczenie kodeksu etyki lekarskiej ...

P.

15. Data: 2007-09-06 20:29:26

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 4 Sep 2007, Juanitos wrote:

> ziemniaków... to dopiero by Ci pomogło. I skąd się to wzięło ? Ano
> kiedyś przed wojną 1939 stosowano sól morska i tam był jod... wymyślono,

i wkładanie do pieca chlebowego na trzy zdrowaśki. Zdaje się
opisał to niejaki Bolesław Prus w przedmiocie o ile pamiętam
Rozalki, siostry Antka

P.>

16. Data: 2007-09-06 20:37:25

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 5 Sep 2007, Juanitos wrote:

> Ale mikrobiologu, delikwent jest pozbawiony migdałków !!!!

http://en.wikipedia.org/wiki/Waldeyer's_tonsillar_ri
ng
wycieli mu jak rozumiem migdałki podniebienne
a pozostałe?

P.>

17. Data: 2007-09-06 20:45:23

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 6 Sep 2007, Monika_W wrote:

> [...]
> leczyć-mam na mysli materiał pobrany z gardła i na pewno nikt nie mówił,

ja też nie mam. Jesteś fachowcem i masz rację. Z tego, co pamiętam
ew. S. pneumoniae można stolerować jako "florę oportunistyczną".
Inna sprawa, że nie każdego pacjetna z nosicielstwem da się wyleczyć
skutecznie (tak bywa) oraz to, że przy bezobjawowym (faktycznie
bezobjawowym) nosicielstwie można czasami się z leczeniem wstrzymać
i "dać szansę" aby chory wyeradykował paciorkowca przy pomocy
własnego systemu obronnego (ale oczywiście nie dotyczy to chorych
z przerośniętymi migdałkami z przewlekłym stanem zapalnym)

P.

18. Data: 2007-09-07 05:25:14

Od: Radosław Rossa <r...@N...SPAM.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale mikrobiologu, delikwent jest pozbawiony migdałków !!!!

Panie mądry - co się uczepiłeś tych migdałków? Angina dotyczy błony śluzowej
gardła i pierścienia chłonnego Waldeyera, do którego oprócz migdałków
(podniebiennych, językowego, trąbkowych) zalicza się też pasma boczne i liczne
rozsiane grudki chłonne.

--
Pozdrawiam.
RR ;-)

p.r.m. EL 250 B (34KM/12500RPM)
p.s.m. AMiKM '05
s.m.d. DDS, Poland

---
Baza sygnatur wirusow (VPS): 000773-1, 2007-09-06
Przetestowano na: 2007-09-07 07:25:20

19. Data: 2007-09-07 05:45:22

Od: Juanitos <j...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kasztelowicz pisze:

> [...]
> chorego osobiście zbadać. A Ty stawiasz rozpoznanie na odległość ...
> fatalna sprawa ... to jest przekroczenie kodeksu etyki lekarskiej ...

Tak podważam. Nawet na odległość. Aby zbadać i stwierdzić owe nędzne
odrośnięte pozostałości migdałków (tzn, że zabieg był wykonany
niestarannie) trzeba wsadzić łapę do gardziołka i wymacać owe grudki.
Chory na gardło był u lekarza pierwszego kontaktu, a to wszystko
wyjaśnia. Ja też czasami jestem zmuszony iść do takiego "lekarza" i wiem
jak takie wizyty przebiegają... poza tym, owe "odrośnięcia " mimo
wszystko zdarzają się niezwykle rzadko. Antybiotyk też jest taki sobie,
statystyki mówią, że ma tylko ok. 30% skuteczności w Polsce. Nikomu nic
nie odradzałem, a ponieważ antybiotyk zaczął być już spożywany to trzeba
go oczywiście dokończyć...

Ja walczyłem z ropnym zapaleniem migdałków podniebiennych przez całe
dorosłe życie, aż w końcu dostałem posocznicy spowodowanej niewłaściwym
stosowaniem antybiotyków. Wyhodował się taki szczep który "olewał"
wszystkie jakie były na rynku. Życie uratowała mi stażysta z NRF która
zastosowała dożylny wlew sulfatiazolu, przez bagatela 4 tygodnie...
potem był jeszcze zabieg usunięcia i całe inne przygody. Zabieg ten
przechodziłem w nimieckiej klinice razem ze znanym kiedyś piłkarzem
Franzem Beckenbauerem... u którego stan zapalny owych migdałków
powodował bóle wyrostka robaczkowego...

Moja wiedza nie jest książkowa ani nie pochodzi z "kredowego kręgu",
byłem w Wietnamie, widziałem jak praktycznie 100% mieszkańców ma
uszkodzoną zastawkę mitralną, w Kambodży, tam z kolei kości drobne
śródstopia i kolana itd. itd. Angina jest błahą chorobą, ale jej skutki
bywają tragiczne. Dlatego powinna być leczona nie przez przypadkowego
lekarza z łapanki tylko w poradni laryngologicznej a jeszcze lepiej
przez lekarza chorób zakaźnych, Oni maja swoje, może brutalne metody,
jednak skuteczne...

Pozdrawiam serdecznie
Juanitos

20. Data: 2007-09-07 06:11:59

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 7 Sep 2007, Juanitos wrote:

> wszystkie jakie były na rynku. Życie uratowała mi stażysta z NRF która
> zastosowała dożylny wlew sulfatiazolu,

kiedy to bylo? Dzis raczej Biseptol. Mozna oczywiscie tez dozylnie.
Ale przez 4 tygodnie? Troche dlugo ...

> byłem w Wietnamie, widziałem jak praktycznie 100% mieszkańców ma
> uszkodzoną zastawkę mitralną

tym bardziej nie krytykuj lekarza, ktory zalecil AMO+CLAV
bo to troche nowoczesniejsze i bezpieczeniejsze leczenie niz
sulfatiazol. Twoje wypowiedzi sa niespojne. Z jednej strony
sugerujesz, ze lekarz pochopnie zalecil antybiotyk z drugiej
mowisz (slusznie), ze niedoleczone anginy moga powodowac
nastepstwa w postaci np. uszkodzenie zastawki mitralnej.

> przez lekarza chorób zakaźnych, Oni maja swoje, może brutalne metody,
> jednak skuteczne...

zakaznych? Angine? Jakie brutalne metody maja lekarze chorob zakaznych?
Strasznie to dla mnie ciekawe

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz
http://www.am.torun.pl
PGP Key IDs: DH/DSS:0xF3EED8AF

Rezonans magnetyczny głowy prośba o interpretację.
Skolioza - czy to rzeczywiście jest śmiertelnie niebezpieczne?
Re: Let's Unite Against Jews and Mongrels!
wynik badania EEG
Wynik badania cytologicznego