Re: Antysektowa paranoja w mediach

Data: 2000-08-09 21:01:50
Temat: Re: Antysektowa paranoja w mediach
Od: n...@p...ninka.net

"Stefan" <b...@p...com> writes:

> natomiast sugestywnie zachęcają na pewno nie informując jakie będą
> późniejsze cele działania sekty. Zatem dziwię się, że ty się dziwisz pójściu
> na miłe, pełne ciepła spotkanie, które stwarza sekta. Jestem pewien, że
> dopiero ente spotkanie będzie miało inna atmosferę.

Nie, ja sie nie dziwie. ja napisalam tylko, wbrew temu co ty
twierdziles, ze ludzie tam ida _z wlasnej woli_.

> wspaniała, pełna ciepła atmosfera, miłe zachęcające usmiechy personelu
> spotkania (sekty) to też jest urabianie, przecież to oczywiste, na boga. Ja
> nie pisałem, że urabianie to odrazu wyczerpujące psychicznie pranie mózgu
> czy werbalno - intelektualne molestowanie.

Fajnie, ale ja widzisz jestem osoba praktyczna i chcialabym wiedziec,
jak rozroznic w takim razie to urabianie. Ide sobie np. na spotkanie
fanow miloscnikow SF i tez mam wspaniala pelna ciepla atmosfere.. mile
zachecajace usmiechy itd.

ide sobie na inne spotkanie i tak samo jest. To co, rozpedzac ich za
bycie milym? Zabronic tworzenia zwiazkow wyznaniowych? Zakazac ludziom
tam chodzenia? jak ty to sobie wyobrazasz?

> i to jest między innymi to... Właśnie juz to jest urabianiem...
> jakoś nie słyszałem nigdzie, żeby jakakolwiek sekta na pierwszym spotkaniu
> mówiła, że przyjdzie czas a będziecie wszystko nam oddawać, dla nas
> pracować, a może i kraść. Przyjdzie czas a "damy wam popalić".
> Twoje argumenty nie są przekonujące.

A ty wlasciwie do czego usilujesz mnie przekonac? Ze da sie ochronic
ludzi przed nimi samymi i przed skutkami ich wlasnej glupoty i
latwowiernosci?

> bo nie kązdy być może ma Twój iloraz inteligencji. Ale tacy ludzie też są i
> szukają swego miejsca w zyciu.

I myslisz, ze beda sie czuli bardziej szczesliwi jak ktos taki jak ty
bedzie im dyktowac, gdzie im wolno a gdzie nie wolno chodzic?

> osobowo nikt, być może. A czy ty nigdy nie słyszałaś, że nie tylko ktoś może
> kgos do czegoś zmuszać.?

A znasz jakies sposoby zaradzenia temu? Bo ja nie znam zadnych, bez
popadania w totalizm.

> na ogól jak piszesz. niezależnie od tego miałem nadzieję, że w poprzednim p.
> odczytasz, że miałem na mysli wytworzenie pustki już i jednocześnie dopiero
> przez umiejetne postepowanie członka sekty z delikwentem. pustkę można
> stworzyć tam gdzie jej dotychczas nie było.

jesli ktos ma chwiejna konstrukcje psychiczna to mozna, owszem.

> po jakims czasie ten twój ktoś dochodzi do wniosku, że to nie byó to a
> wydawało mu się dotychczas, że to było szczęście. Dopiero teraz będzie
> szczęśliwy!!!

a to juz jest jego sprawa i ja nie czuje sie wladna zeby ingerowac w
decyzje innych ludzi o tym, czy sa szczesliwi czy nie.

> trudno mi uwierzyć, aby ktos taki jak ty nie miał pojęcie o tym jaka okrutną
> sdamoniszczącą bronią może być człowicza ambicja. "Nowe możliwość
> mentalne..." ...**spróbuj - szepcze ambicja - będziesz lepszy, ważniejszy od
> innych**

Owszem, mam pojecie, ale stoje na stanowisku - ze jeszcze raz powtorze
- nie nalezy bronic ludzi przed nimi samymi.
Podstawowa zasada w leczeniu chorob psychicznych na przyklad jest
zgoda na to pacjenta. jesli jej nie ma - przymusowe leczenie stosuje
sie kiedy _pacjent_ zagraza otoczeniu.

Nie widze powodow, aby tutaj stosowac inne zasady.

> Proszę o bardziej przekonywujące argumenty.

A ja prosze o pokazanie, w jaki sposob mozna ludzi bronic przed nimi
samymi. I jak sobie w praktyce wyobrazasz 'ratowanie" tych wszystkich
"nieszczesliwych" w sektach.
--
Nina (Mazur) Miller
n...@p...ninka.net