Re: Artykuł na stronie

From: "Pszemol" <P...@P...com>
Newsgroups: pl.misc.dieta
Subject: Re: Artykuł na stronie
Date: Sat, 12 Jan 2002 12:32:31 -0600
Sender: p...@p...onet.pl@169.207.178.212

"Wiesław Kaniowski" <o...@p...onet.pl> wrote in message
news:a1ose6$r8j$1@news.tpi.pl...
> Informuję, że dzisiaj (sobota, 12 stycznia) zamieściłem na stronie
> http://optymaln.republika.pl kolejny artykuł z "Dziennika Zachodniego".
> Jest to odpowiedź dra Kwaśniewskiego na list czytelnika.

Chętnie bym tu na temat tej wypowiedzi porozmawiał, masz ochotę?

Ja w tej odpowiedzi Kwaśniewskiego widzę kilka ciekawych manipulacji.
Dla przykładu, Paweł napisał:
"Drugą bardzo interesującą mnie sprawą jest tak zwana kultura.
Jakie powinna mieć znaczenie w przyszłości? Jak miałaby wyglądać
działalność takich tradycyjnych instytucji kulturalnych jak
filharmonie, opery, teatry, galerie sztuki i tym podobne?
Czy utrzymywanie tych placówek ma sens?"
(czyli ani słowa na temat "pasożytnictwa" tych instytucji)
a na to Kwaśniewski słowami:
"Można bawić się w tak zwaną kulturę, sztukę, poezję, dopiero wówczas,
gdy ludzie będą zdrowi, a ich potrzeby materialne będą w pełni pokryte.
Dopóki tak nie jest, przeznaczanie dużych środków na różne, jak
słusznie nazywasz pasożytnicze instytucje, jest zbrodnicze. Więcej
środków przeznaczanych na te cele, to więcej chorych, to krótsze
życie ludzi, to większa bieda w kraju."

Ciekawe na co Kwaśniewski chciałby wydawać państwowe pieniądze
dziś przeznaczane na sztukę i kulturę... Z początkowychfragmentów
wypowiedzi wnioskuję, że chciałby podnieść pensje dla lekarzy...
Czy dobrze rozumiem jego intencje?
Z tekstu jaki przeczytałem można wywnioskować, że Kwasniewski
uważa, że niska pensja degeneruje i takich zdegenerowanych ludzi
można "wyleczyć" z tej degeneracji poprzez podwyższenie im pensji...
Czyżby Kwaśniewski zapomniał, że ludzie cechują się również
chciwością i że ta chciwość zwykle narasta wraz ze wzrostem pensji?

No i takie fajowe "kwiatki" jak nieomlność myślenia u optymalnego:
"Wszystkie twoje pytania i przemyślenia, które pojawiły się w twoim
umyśle pod wpływem żywienia optymalnego są zdrowymi przemyśleniami."
i Kwaśniewskiego "jedyna słuszna recepta na prawdę":
"Z wieloma rzeczami faktycznie jest dokładnie tak, jak ty to widzisz."

Pozdrawiam serdecznie i zapraszam odważnych do polemiki :-))
Pszemol