Artykuł na stronie

1. Data: 2002-01-12 08:34:10

Temat: Artykuł na stronie
Od: "Wiesław Kaniowski" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Informuję, że dzisiaj (sobota, 12 stycznia) zamieściłem na stronie
http://optymaln.republika.pl kolejny artykuł z "Dziennika Zachodniego". Jest
to odpowiedź dra Kwaśniewskiego na list czytelnika.

--
Pozdrawiam - Wiesław Kaniowski
http://optymaln.republika.pl

2. Data: 2002-01-12 18:32:31

Temat: Re: Artykuł na stronie
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Wiesław Kaniowski" <o...@p...onet.pl> wrote in message
> Informuję, że dzisiaj (sobota, 12 stycznia) zamieściłem na stronie
> http://optymaln.republika.pl kolejny artykuł z "Dziennika Zachodniego".
> Jest to odpowiedź dra Kwaśniewskiego na list czytelnika.

Chętnie bym tu na temat tej wypowiedzi porozmawiał, masz ochotę?

Ja w tej odpowiedzi Kwaśniewskiego widzę kilka ciekawych manipulacji.
Dla przykładu, Paweł napisał:
"Drugą bardzo interesującą mnie sprawą jest tak zwana kultura.
Jakie powinna mieć znaczenie w przyszłości? Jak miałaby wyglądać
działalność takich tradycyjnych instytucji kulturalnych jak
filharmonie, opery, teatry, galerie sztuki i tym podobne?
Czy utrzymywanie tych placówek ma sens?"
(czyli ani słowa na temat "pasożytnictwa" tych instytucji)
a na to Kwaśniewski słowami:
"Można bawić się w tak zwaną kulturę, sztukę, poezję, dopiero wówczas,
gdy ludzie będą zdrowi, a ich potrzeby materialne będą w pełni pokryte.
Dopóki tak nie jest, przeznaczanie dużych środków na różne, jak
słusznie nazywasz pasożytnicze instytucje, jest zbrodnicze. Więcej
środków przeznaczanych na te cele, to więcej chorych, to krótsze
życie ludzi, to większa bieda w kraju."

Ciekawe na co Kwaśniewski chciałby wydawać państwowe pieniądze
dziś przeznaczane na sztukę i kulturę... Z początkowychfragmentów
wypowiedzi wnioskuję, że chciałby podnieść pensje dla lekarzy...
Czy dobrze rozumiem jego intencje?
Z tekstu jaki przeczytałem można wywnioskować, że Kwasniewski
uważa, że niska pensja degeneruje i takich zdegenerowanych ludzi
można "wyleczyć" z tej degeneracji poprzez podwyższenie im pensji...
Czyżby Kwaśniewski zapomniał, że ludzie cechują się również
chciwością i że ta chciwość zwykle narasta wraz ze wzrostem pensji?

No i takie fajowe "kwiatki" jak nieomlność myślenia u optymalnego:
"Wszystkie twoje pytania i przemyślenia, które pojawiły się w twoim
umyśle pod wpływem żywienia optymalnego są zdrowymi przemyśleniami."
i Kwaśniewskiego "jedyna słuszna recepta na prawdę":
"Z wieloma rzeczami faktycznie jest dokładnie tak, jak ty to widzisz."

Pozdrawiam serdecznie i zapraszam odważnych do polemiki :-))
Pszemol

3. Data: 2002-01-12 19:16:29

Od: "SzNYCeL" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

dla mnie ten artykol smierdzi fanatyzmem... wprawdzie
nie pamietam go juz bo czytalem go kilka godzin
przed napisaniem tej odpowiedzi ale utkwila wypowiedz
w stylu:

''ile swiat bylby lepszy gdyby wszyscy ...'' byli optymalni

wprawdzie nie jest to tak napisane ale o to chodzi.

Artykulu nie chcialem czytac do konca bo jak mam ochote
na wypowiedzi fanatyczne wlanczam radio maryja.

Chcialem dodac ze sam kozystam z zalozen diety dr. Kwasniewskiego (chociarz
dowiedzialem sie o tym juz w trakcie diety)

pozdrawiam
SzNYCeL

ps. nazwa optymalna dieta jak ja uslyszalem polozyla mnie
na kolana specjalisci od marketingu w Mc.Donald's nawet
by tego nie wymyslili

4. Data: 2002-01-12 22:02:33

Od: "Janusz Żurek" <j...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Pszemol <P...@P...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a1pvg5$d2e$...@n...onet.pl...
------------
> [...]
> dziś przeznaczane na sztukę i kulturę... Z początkowychfragmentów
> wypowiedzi wnioskuję, że chciałby podnieść pensje dla lekarzy...

Propnuję wydać na pensje urzędników, zwłaszcza z fundacji i organizacji
pozabudżetowych finansowanych z budżetu Państwa Polskiego (to w tej chwili
około 50% budżetu III RP). Oni będą wiedzieć jak to lepiej wydać! E Gierek
w ciągu 10 lat
pożyczył około 21,5 mld $ czyli mniej więcej tyle ile wynosi (jednoroczna)
obecna dziura budżetowa i 5 razy tyle ile obecne zadłuzenie Polski
(troszeczkę mniej niz zadłuzenie Argentyny) .
Życzę dużo szczęścia i samozadowolenia.
Żurek Janusz
P.S
Czy może Pan wie dla czego? skąd? i jak powstają terroryści?

5. Data: 2002-01-12 22:35:14

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Janusz Żurek" <j...@k...net.pl> wrote in message news:a1q88m$2u5$1@news.tpi.pl...
> [...]
>
> Propnuję wydać na pensje urzędników, zwłaszcza z fundacji
> i organizacji pozabudżetowych finansowanych z budżetu [...]

No dobra Janusz... Pokazałeś już że dowcipkować umiesz.
To teraz podejdź do tematu bardziej poważnie...

> Życzę dużo szczęścia i samozadowolenia.

Dlaczego życzysz mi samozadowolenia?

> Czy może Pan wie dla czego? skąd? i jak powstają terroryści?

Po pierwsze - nie wyrywajmy się w internecie z tym Pan/Pani.
Brzmi to bardzo sztucznie bo wieloletnia internetowa tradycja
nakazuje zwracać się tu do wszystkich per "ty", po imieniu.
Po drugie - co ma piernik do wiatraka? Nie mówmy o terrorystach.
Mówmy o tym, co tam było w słowach Kwaśniewskiego...
Proste pytanie: czy wiesz czy nie wiesz na co Kwaśniewski
chciałby wydawać państwowe pieniądze przeznaczane teraz na sztukę?
Skoncentruj się na temacie i mi odpowiedz bez odpływania
w mgliste dygresje gierkowsko-terrorystyczne...

6. Data: 2002-01-13 00:25:05

Od: "Janusz Żurek" <j...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Pszemol <P...@P...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a1qdn8$2bg$...@n...onet.pl...

> Skoncentruj się na temacie i mi odpowiedz bez odpływania
> w mgliste dygresje gierkowsko-terrorystyczne...

OK! Przepraszam! To było niestety trochę celowo złośliwe. Po prostu chciałem
Ci trochę dogryźć za poprzednie dyskusje, w których tonem amerykańskiej
wyższości (tak to odbierałem) pouczałeś mnie i innych w Polsce jak
powinniśmy postępować u nas w kraju.
Co do przeznaczenia pieniędzy przez dr Kwaśniewskiego (gdyby je miał) to
należałoby spytać jego samego. Według mnie najlepiej decyzję w sprawie
pieniędzy pozostawić ludziom i nie powierzać jej, ani urzędnikom, ani tym
bardziej dr Kwaśniewskiemu. Pieniędzy po prostu najlepiej ludziom nie
zabierać - w Polsce całkowite opodatkowanie wynosi ponad 80% wypracowanego
dochodu obywatela, w USA około 38 %.
A jeśli chodzi o krzywdę i poniżenie to kardynał Sodano powiedział: "...nie
może być tak, że od jednych narodów wymaga się wszystkiego, a od innych
niczego.."
Proponuję pojednanie.
Janusz

7. Data: 2002-01-13 05:41:54

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Żurek" <j...@k...net.pl> napisał w wiadomości
> [...] pouczałeś mnie i innych w Polsce jak
> powinniśmy postępować u nas w kraju.

Nie zapominaj, że ja w USA mieszkam od bardzo niedawna (dopiero 4 lata)
i całe 28 poprzednich mieszkałem i pracowałem w Polsce, więc nie jest
mi ten kraj obcy... Nie jest to relacja "my w USA" a "wy w Polsce"...

> Co do przeznaczenia pieniędzy przez dr Kwaśniewskiego (gdyby je miał)
> to należałoby spytać jego samego.

Czyli nie wiesz... Myślałem, że czytając jego literaturę gdzieś się
natknąłeś na jego "program naprawy gospodarczej Polski" albo coś podobnego.

> Według mnie najlepiej decyzję w sprawie pieniędzy pozostawić ludziom
> i nie powierzać jej, ani urzędnikom, ani tym bardziej dr Kwaśniewskiemu.

Niestety tak się nie da. Gdyby w całości zrealizować Twój plan to każdy
troszczyłby się o swój własny tyłek i nie byłoby pieniędzy ani na wojsko,
ani na straż graniczną ani na policję czy straż pożarną... O renowacji
dróg ogólnopolskich czy budowaniu wielkich projektów typu gazociągi
albo wodociągi nie wspomnę. Niestety część pieniędzy każda rodzina MUSI
"odpalić" na cele nazwijmy to społeczne - inaczej społeczeństwo przestanie
funkcjonować, pogrążymy się w anarchii. Zjedziemy do statusu plemienia
na drzewie którego komórką organizacyjną jest obszar kilku hektarów
na którym żyje kilka rodzin jak za czasów kamienia łupanego...

Całe te jęki Kwaśniewskiego na temat jak to niesprawiedliwie jest, że
zdrowy musi płacić na chorego brzmią mi jako albo dziecinna i nieco
nieprzemyslana utopia, albo sprytne i celowe podjudzanie czytelnika
tekstami pisanymi "pod publiczkę". Jeszcze nie rozgryzlem go czy jest
naiwniakiem-marzycielem czy spryciarzem-manipulantem.

> Pieniędzy po prostu najlepiej ludziom nie zabierać - w Polsce
> całkowite opodatkowanie wynosi ponad 80% wypracowanego
> dochodu obywatela, w USA około 38 %.

No to powiedz mi co zrobiłeś aby się temu sprzeciwić?
Na kogo głosowałeś? Czy oddałeś głos na któregoś z kandydatów
większościowych, aby się "nie zmarnował" czy głosowałeś na UPR? :-)))

> A jeśli chodzi o krzywdę i poniżenie to kardynał Sodano powiedział:
> "...nie może być tak, że od jednych narodów wymaga się wszystkiego,
> a od innych niczego.."

Nie rozumiem do czego to miało być... Od którego to Narodu tak
się wszystkiego wymaga i który to naród jest taki biedaczek
niesprawiedliwie na świecie traktowany? Chyba nie Polacy???

> Proponuję pojednanie.

A to byliśmy w stanie wojny? Zadziwiasz mnie...

8. Data: 2002-01-13 08:02:29

Od: "Pawel Z. Kosmeda" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Jest
> to odpowiedź dra Kwaśniewskiego na list czytelnika.

Witam.

Przeczytalem ten artykul z ciekawosci, co tez takiego dr Kwasniewski ma do
powiedzenia na tematy poza zywieniowe. Zaciekawil mnie szczegolnie fragment
wypowiedzi nt pensji lekarskich. Czy dr Kwasniewski rowniez nie widzi tego,
iz system wynagradzania lekarzy jest w medycynie, nazwijmy to zachodniej, po
prostu chory? Przeciez placimy lekarzowi wtedy kiedy zachorujemy. Co
oznacza, ze zeby on zarabial my musimy chorowac. O ilez rozsadniej
rozwiazali to juz dlugo przedtem Chinczycy. W tradycyjnej medycynie
chinskiej lekarz oplacany jest wtedy kiedy rodzina jest zdrowa. I on pilnuje
tego zeby nikt nie chorowal. Jesli ktos zachoruje, znaczy to ze cos
przeoczyl i nie nalezy mu sie zaplata. Faktem jest, ze medycyna chinska ma
bardzo rozbudowana sfere diagnozy.

Co Panstwo o tym sadzicie?

Pozdrawiam

Pawel Z. Kosmeda

9. Data: 2002-01-13 08:08:25

Temat: Re: Artykuł na stronie OT: netykieta
Od: "Pawel Z. Kosmeda" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Po pierwsze - nie wyrywajmy się w internecie z tym Pan/Pani.
> Brzmi to bardzo sztucznie bo wieloletnia internetowa tradycja
> nakazuje zwracać się tu do wszystkich per "ty", po imieniu.

Dzien dobry.

Pozwole sie wtracic tutaj. Zeby sie niezgodzic. Ta wieloletnia tradycja nie
jest niczym dobrym. O ile mozna mowic o jakiejs tradycji- znam wiele grup
czy list dyskusyjnych gdzie ludzie zwracaja sie do siebie per Pan/Pani,
chyba ze uzgodnia inaczej, ale jest to kwestia dwustronnej umowy a nie umowy
wielostronnej i narzuconej z gory. Poza tym wydaje mi sie, ze "tykanie"
przyszlo do nas jako bledne zrozumienie zwrotow angielskich czy francuskich.
Angielskie You, czy francuskie Vous nie jest takim po prostu naszym "ty".
Jest forma grzecznosciowa, o czym Pan zapewne doskonale wie.
I jest chyba tak, ze powinnismy mimo wszystko trzymac sie polskich zasad,
ktore nakazuja, aby do osob nieznajomych (tym bardziej ze ich nie widzimy i
nie znamy ich wieku) zwracac sie per Pan/Pani- tak po prostu. Z szacunku.

Pozdrawiam

Pawel Z. Kosmeda

10. Data: 2002-01-13 09:35:12

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czyli nie wiesz... Myślałem, że czytając jego literaturę gdzieś się
> natknąłeś na jego "program naprawy gospodarczej Polski" albo coś
podobnego.

Może byście się przenieśli na jakąś grupę "polityczną"?
Pszemol, jako kaznodzieja netykiety wiesz co to jest zaśmiecanie grupy.

Pozdrawiam
Leszek

dieta cambridge
klub kwadransowych grubasow