Re: Artykuł na stronie

From: "Pszemol" <P...@P...com>
Newsgroups: pl.misc.dieta
Subject: Re: Artykuł na stronie
Date: Sat, 12 Jan 2002 23:41:54 -0600
Sender: p...@p...onet.pl@dialup-166.90.69.195.dial1.chicago1.level3.net

Użytkownik "Janusz Żurek" <j...@k...net.pl> napisał w wiadomości
news:a1qgk0$mr2$1@news.tpi.pl...
> [...] pouczałeś mnie i innych w Polsce jak
> powinniśmy postępować u nas w kraju.

Nie zapominaj, że ja w USA mieszkam od bardzo niedawna (dopiero 4 lata)
i całe 28 poprzednich mieszkałem i pracowałem w Polsce, więc nie jest
mi ten kraj obcy... Nie jest to relacja "my w USA" a "wy w Polsce"...

> Co do przeznaczenia pieniędzy przez dr Kwaśniewskiego (gdyby je miał)
> to należałoby spytać jego samego.

Czyli nie wiesz... Myślałem, że czytając jego literaturę gdzieś się
natknąłeś na jego "program naprawy gospodarczej Polski" albo coś podobnego.

> Według mnie najlepiej decyzję w sprawie pieniędzy pozostawić ludziom
> i nie powierzać jej, ani urzędnikom, ani tym bardziej dr Kwaśniewskiemu.

Niestety tak się nie da. Gdyby w całości zrealizować Twój plan to każdy
troszczyłby się o swój własny tyłek i nie byłoby pieniędzy ani na wojsko,
ani na straż graniczną ani na policję czy straż pożarną... O renowacji
dróg ogólnopolskich czy budowaniu wielkich projektów typu gazociągi
albo wodociągi nie wspomnę. Niestety część pieniędzy każda rodzina MUSI
"odpalić" na cele nazwijmy to społeczne - inaczej społeczeństwo przestanie
funkcjonować, pogrążymy się w anarchii. Zjedziemy do statusu plemienia
na drzewie którego komórką organizacyjną jest obszar kilku hektarów
na którym żyje kilka rodzin jak za czasów kamienia łupanego...

Całe te jęki Kwaśniewskiego na temat jak to niesprawiedliwie jest, że
zdrowy musi płacić na chorego brzmią mi jako albo dziecinna i nieco
nieprzemyslana utopia, albo sprytne i celowe podjudzanie czytelnika
tekstami pisanymi "pod publiczkę". Jeszcze nie rozgryzlem go czy jest
naiwniakiem-marzycielem czy spryciarzem-manipulantem.

> Pieniędzy po prostu najlepiej ludziom nie zabierać - w Polsce
> całkowite opodatkowanie wynosi ponad 80% wypracowanego
> dochodu obywatela, w USA około 38 %.

No to powiedz mi co zrobiłeś aby się temu sprzeciwić?
Na kogo głosowałeś? Czy oddałeś głos na któregoś z kandydatów
większościowych, aby się "nie zmarnował" czy głosowałeś na UPR? :-)))

> A jeśli chodzi o krzywdę i poniżenie to kardynał Sodano powiedział:
> "...nie może być tak, że od jednych narodów wymaga się wszystkiego,
> a od innych niczego.."

Nie rozumiem do czego to miało być... Od którego to Narodu tak
się wszystkiego wymaga i który to naród jest taki biedaczek
niesprawiedliwie na świecie traktowany? Chyba nie Polacy???

> Proponuję pojednanie.

A to byliśmy w stanie wojny? Zadziwiasz mnie...