Atopowe zapalnie skory - odkrycie :)

1. Data: 2006-06-04 22:10:07

Temat: Atopowe zapalnie skory - odkrycie :)
Od: "iska" <i...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kto sie z nim boryka, wie jak potrafi byc upierdliwe. Dlatego dziele sie
ostatnimi zaleceniami lekarza. Po dlugim ociagniu sie (nie chcialam kolejny
raz uslyszec ze to niestety taka "wlasciwosc" skory i ze nie da sie
wyleczyc) wybralam sie w koncu na konsultacje do nowego lekarza. Jak
uslyszalam Nizoral troche sie zmartwilam bo juz uzywalam i nie dzialal. Ale
lekarz powiedzial: 2 razy w tygodniu rozprowadzic na miejscach gdzie zwykle
mam problem i ZOSTAWIC NA min.10 MINUT. Potem dokladnie zmyc, i najlepiej
przez jakis czas zostawic skore w spokoju. Zadnej odzywki do wlosow,
zadnego kremu. Podobno w Nizoralu jest jakas substancja ktora wlasnie tych
10 minut potrzebuje na zadzialanie.
Z pewna taka niesmialoscia podeszam do tego nowego sposobu :)
Ale po miesiacu musze przyznac: dziala! zapalenie dawalo o sobie dac znac w
stopniu minimalnym. A mialam w miedzyczasie pare super stresujacych momentow
i normalnie nie obyloby sie bez sterydow.
Trzeba uwazac i nie przegiac w druga strone z tymi 10 minutami. Mnie pare
rady udalo sie podraznic skore przez za dlugie trzymanie, na szczescie mialm
w domu 8 Hours Cream ktory dosc szybko sie z tym uporal.
Nie wiem, moze odkrylam na nowo Ameryke, a moze na cos wam sie przyda moja
rada.
W przyszlym tygodniu powinnam sie udac na wizyte kontrolne, zobaczymy co
teraz lekarz powie :)
pozdr
iska

2. Data: 2006-06-06 03:37:04

Temat: Re: Atopowe zapalnie skory - odkrycie :)
Od: "Bartosz" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Odpowiedź masz powyżej. Elocom powinien Ci przepisać dermatolog.

Elocomu ja osobiscie nie polecam, bo go mialem i nie dawał niestety żadnych
efektów. W moim przypadku bylo to wyrzucanie pieniędzy w błoto...

Pozdrawiam
Bartosz

3. Data: 2006-06-06 05:43:53

Od: "Natalia" <delma16_NOSPAM_@_NOSPAM_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

tez sie borykam z AZS i tez mam kilka specyfikow ktore moge polecic.
poczatkowo intensywnie szukałam przyczyny alergii wykonałam mase testów
szukałam alergenu w pokarmach i we wszystkim co mnie otaczalo az w koncu
pogodzilam sie z ta przypadloscia i probuje z nią walczyc objawowo :)

szczegolnie dobrze (szczegolnie gdy rozogniona skora z jakiegos wzgledu juz
sie troche zalagodzi) polecam oliwke dla niemowlat - naprawde mi przynosi
ulgę

Nizoral - tego jeszcze nie probowalam
Sterydow nie używałam

na codzien do pielegnacji seria dla alergikow eris (szczegolnie lubie
"ratunek")
do mycia physiogel (STIEFEL) - ale szczegolnie nie widze żeby był lepszy niż
inne delikatne kosmetyki
i raz na kilka dni dodatek do kąpieli lecznizje
Sojae oleum :))) z Hermal

mam problemy w zgięciach lokciowych i bywa krepujące jak trzeba się gdzieś
rozebrać z rękawów, więc dalszych porad co zrobić żeby się tego choć na
chwile pozbyć przygasić chętnie posłucham

pozdr Natalia

4. Data: 2006-06-06 06:16:49

Od: Małgorzata Krzyżaniak <z...@t...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia, a było to Tue, 6 Jun 2006 07:43:53 +0200, przyszła do mnie
wiadomość z adresu <delma16_NOSPAM_@_NOSPAM_wp.pl> i powiedziała:

> Sterydow nie używałam

Wolisz się męczyć, twoja sprawa. Ja po kilkunastu użyciach sterydów
objawów ATZ już nie mam od ponad 2 lat.

Zuzanka

*:.
We Are a Non Prophet Organization

5. Data: 2006-06-06 14:09:32

Od: "Ferne Oleane" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bartosz" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> Elocomu ja osobiscie nie polecam, bo go mialem i nie dawał niestety
żadnych
> efektów. W moim przypadku bylo to wyrzucanie pieniędzy w błoto...

A mi pomógł na wyprysk atopowy na palcu ale na zapalenie okołoustne już
niezbyt.
Marta

6. Data: 2006-06-07 06:15:19

Od: Małgorzata Krzyżaniak <z...@t...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia, a było to Tue, 6 Jun 2006 05:37:04 +0200, przyszła do mnie
wiadomość z adresu <b...@w...pl> i powiedziała:

> Elocomu ja osobiscie nie polecam, bo go mialem i nie dawał niestety żadnych
> efektów. W moim przypadku bylo to wyrzucanie pieniędzy w błoto...

A co dawało?

Zuzanka
*:.
We Are a Non Prophet Organization

7. Data: 2006-06-07 11:30:39

Od: Agnes <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

iska napisał(a):
> [...]
> lekarz powiedzial: 2 razy w tygodniu rozprowadzic na miejscach gdzie zwykle

Jak rozumiem masz stosowac Nizoral na skore glowy, a nie na
jakiekolwiek inne czesci ciala ?
Pytam bo o dzialaniu NIzorala na azs nie slyszalam, a z azs borykam sie
od 13 lat.

Agnes

8. Data: 2006-06-07 11:40:14

Od: Agnes <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Odpowiedź masz powyżej. Elocom powinien Ci przepisać dermatolog.

Owszem, dermatolog pewnie chetnie jej przepisze sterydy, bo to nie jego
zdrowie. Tylko skoro dziewczyna radzi sobie bez ich pomocy to po coz
stosowac Elocom. IHMO stosowanie sterydow trzeba ograniczyc do minimum,
lub nie zaczynac stosowac ich wcale, kiedy azs nie jest zaostrzone. Bo
lekarze niestety po 13 latach leczenia azs rozkladaja rece. Przez
nieodpowiedzialne leczenie roznymi sterydami i histaminami, doprowadzaja
pacjenta do takiego stanu, ze pozniej juz nic nie dziala. Organizm sie
uodparnia, lekarze nie sluchaja lub odpowiadaja glupoty na twoje
pytania. A ty niestety pozostajesz sam i sam musisz sie meczyc z azs.

Agnes

9. Data: 2006-06-07 11:46:33

Od: Agnes <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Natalia napisał(a):

> mam problemy w zgięciach lokciowych i bywa krepujące jak trzeba się gdzieś
> rozebrać z rękawów, więc dalszych porad co zrobić żeby się tego choć na
> chwile pozbyć przygasić chętnie posłucham

Jesli masz problem tylko na zgieciach lokciowych to sprobuj smarowac
miejsca kremem z mocznikiem np. Optiderm F (Hermal, w aptekach). Nie
bede sie rozpisywac i radzic, bo nie jestem lekarzem. Ale patrzac z
perspektywy 13 lat z azs odradzalabym Ci stosowanie sterydow, jesli masz
problemy tylko na zgieciach lokciowych. O azs, leczeniu, stosowanych
lekach oraz o tym jak sobie radza inni majacy ta przypadlosc mozesz
poczytac na tej stronie:
http://www.atopowe-zapalenie.pl/atopedia/Strona_g%C5
%82%C3%B3wna
Pozdrawiam,

Agnes

10. Data: 2006-06-07 12:10:37

Od: Beth Winter <b...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

Agnes wrote:

> [...]
> uodparnia, lekarze nie sluchaja lub odpowiadaja glupoty na twoje
> pytania. A ty niestety pozostajesz sam i sam musisz sie meczyc z azs.

Nie wszyscy dermatologowie tak robia. Jak poszlam do dobrego, to
pierwsze, co zrobil, to postraszyl martwica skory i kazal odstawic
sterydy. Przeszlo jak reka odjal :) (OK, czasami sie odrobinke odzywa,
ale niebo a ziemia.)

--
Beth Winter
Extenuation Collective <http://www.extenuation.net/>