Atopowe zapalnie skory - odkrycie :)

11. Data: 2006-06-07 12:19:50

Temat: Re: Atopowe zapalnie skory - odkrycie :)
Od: Agnes <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Beth Winter napisał(a):

> Nie wszyscy dermatologowie tak robia. Jak poszlam do dobrego, to
> pierwsze, co zrobil, to postraszyl martwica skory i kazal odstawic
> sterydy. Przeszlo jak reka odjal :) (OK, czasami sie odrobinke odzywa,
> ale niebo a ziemia.)

To dalej ten czarownik sie sprawdza ? Kurcze to tym razem jak bede w
Warszawie to sie w koncu wybiore :) W Niemczech zaliczylam 3 lekarzy.
Jeden zrobil testy, ktore zle przykleil i musialam jeszcze raz sie
meczyc. Biedak pomylil nikiel z chromem :P Stwierdzil, ze to nie zadna
atopia tylko nikiel i leczyc tego nie trzeba. Jak lapy i oczy wygladaly
nie bede mowic. Dwoch kolejnych przepisalo cetryzyne i hydrokortyzon na
ktory jestem uczulona. W trakcie pobytu w Polsce ide do dermatologa,
mowie co ma wypisac, bo sam nie ma inwencji tworczej juz niestety.
Apteczke przywoze do Niemiec i lecze sie sama niestety, jesli cos sie
dzieje :(
Beth jak to ten czarodziej to podaj prosze jeszcze raz adres,
poczlapie do niego w lipcu :)
Agnes

12. Data: 2006-06-07 13:25:30

Od: Małgorzata Krzyżaniak <z...@t...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia, a było to Wed, 07 Jun 2006 13:40:14 +0200, przyszła do mnie
wiadomość z adresu <a...@b...pl> i powiedziała:

> Owszem, dermatolog pewnie chetnie jej przepisze sterydy, bo to nie jego
> zdrowie. Tylko skoro dziewczyna radzi sobie bez ich pomocy to po coz
> stosowac Elocom.

Radzi? Jak dla mnie "mam problemy w zgięciach lokciowych i bywa
krepujące jak trzeba się gdzieś rozebrać z rękawów" to spory problem, a
nie "radzenie sobie".

> IHMO stosowanie sterydow trzeba ograniczyc do minimum,
> lub nie zaczynac stosowac ich wcale, kiedy azs nie jest zaostrzone.

Patrz wyżej.

> Bo
> lekarze niestety po 13 latach leczenia azs rozkladaja rece. Przez
> nieodpowiedzialne leczenie roznymi sterydami i histaminami, doprowadzaja
> pacjenta do takiego stanu, ze pozniej juz nic nie dziala. Organizm sie
> uodparnia, lekarze nie sluchaja lub odpowiadaja glupoty na twoje
> pytania. A ty niestety pozostajesz sam i sam musisz sie meczyc z azs.

Dziękuję, po 9 latach męczenia się z "lekkimi maściami", smarowidłami,
niemożnością stosowania dezodorantów (w tym dwa lata w biurze bez klimy
i temperaturą 40 celsjuszy latem z dodatkowym ciągłym podrażnieniem
przez własny pot) wolę krótką kurację Elocomem, po której nie ma w
zasadzie nawrotów (no, raz na pół roku się zdarzy mały stan zapalny,
który znika po 1-2 przesmarowaniach maścią). Ale oczywiście wolny wybór.

Zuzanka

*:.
We Are a Non Prophet Organization

13. Data: 2006-06-07 14:31:13

Od: "Natalia" <delma16_NOSPAM_@_NOSPAM_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

dzieki za rady :) szczególnie za te dla mnie a nie dla mojego lekarza :)
co do sterydów ich skuteczności w niektórych przypadkach nikt nie
kwestionuje, ale zawsze słyszałam że sięganie po nie należy do ostateczności
i wiąże się z duuużym ryzykiem nasilonych powrotów.

Małgorzato - niektóre choroby są nieuleczalne, w niektórych są różne drogi
leczenia i ich wybór zależy od wielu czynników - nie tylko od pozbycia się
jakiegoś minimalnego dyskonfortu, ale też ( a może przede wszystkim) nie
narażania się na większe szkody

ciesze się że w Twoim przypadku terapia się powiodła, ja jednak zdecyduję
sie za wskazaniami lekarza stosować mniej drastyczne środki łagodzenia
objawój azs kosztem minimalnego "wstydu" który towarzyszy mi od czasu do
czasu z tego powodu :)

14. Data: 2006-06-07 15:22:06

Od: Małgorzata Krzyżaniak <z...@t...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia, a było to Wed, 7 Jun 2006 16:31:13 +0200, przyszła do mnie
wiadomość z adresu <delma16_NOSPAM_@_NOSPAM_wp.pl> i powiedziała:

> [...]
> sie za wskazaniami lekarza stosować mniej drastyczne środki łagodzenia
> objawój azs kosztem minimalnego "wstydu" który towarzyszy mi od czasu do

To po co pytasz na grupie, skoro nie potrzebujesz rady i wszystko wiesz?

Zuzanka (trochę mi ręce opadły)

*:.
We Are a Non Prophet Organization

15. Data: 2006-06-07 15:55:18

Od: "Natalia" <delma16_NOSPAM_@_NOSPAM_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

nie pytam - tylko podłączam się pod pytanie Izy, bo mnie ta sprawa dotyczy,
fajnie że napisałaś jakiś post... ale mi też ręce opadają jak próbujesz
pouczać co ma zrobić moj lekarz z moją skórą (chyba że jesteś lekarzem to
zwracam honor)

jeszcze jeden taki serdeczny post i bede miala anafilaksje na twoje imie i
nazwisko :)

i nie wciskaj mi slow ktprych nie powiedzialam - ani nie twierdze ze wiem
wszystko ani nie mowie ze nie prosze o rade, ale jesli juz to na pewno nie
medyczną

EOT - żeby cie już nie drażnić

16. Data: 2006-06-07 17:24:40

Od: Agnes <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Małgorzata Krzyżaniak napisał(a):

> Radzi? Jak dla mnie "mam problemy w zgięciach lokciowych i bywa
> krepujące jak trzeba się gdzieś rozebrać z rękawów" to spory problem, a
> nie "radzenie sobie".

Moim zdaniem zmiany na zgieciach lokciowych nie naleza do
zaostrzonych. Jednak z postu autorki mozna wywnioskowac, ze daje sobie
calkiem spokojnie rade leczac sie bez sterydow. Zgiecia lokciowe to nie
twarz, ktorej nie da sie oslonic przed drazniacym skore sloncem itd.
Rowniez nie jest to cale cialo, gdzie w takim przypadku nie ma raczej
innego ratunku niz sterydy. Ale tak jak pisalam, nie jestem lekarzem i
nie mam prawa sugerowac komus odpowiedniego wg mnie leczenia. Pisze
tylko to co sama zauwazylam na sobie.

> [...]
> zasadzie nawrotów (no, raz na pół roku się zdarzy mały stan zapalny,
> który znika po 1-2 przesmarowaniach maścią). Ale oczywiście wolny wybór.

Wspolczuje :( Wiem na wlasnych rekach (i nie tylko) jak pot dobrze
wplywa na zmieniona skore dloni. Ale wiem tez jaki to bol, jak nic nie
pomaga na takie zmiany (takze zadne tabletki zeby zatrzymac swedzenie).
Beth pisala w poscie wyzej, ze ma dobrego lekarza, ktory jako nieliczny
odstawia sterydy i chwala mu za to. Byc moze wizyta u niego by Ci pomogla :)

Agnes

17. Data: 2006-06-07 17:39:03

Od: Małgorzata Krzyżaniak <z...@t...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia, a było to Wed, 07 Jun 2006 19:24:40 +0200, przyszła do mnie
> [...]

> wplywa na zmieniona skore dloni. Ale wiem tez jaki to bol, jak nic nie
> pomaga na takie zmiany (takze zadne tabletki zeby zatrzymac swedzenie).

Owszem. Tylko zamiast dłoni podstaw całe ciało i upalne lato w źle
izolowanym betonowym bloku ;-) Mam sporo doświadczeń i z perspektywy
widzę, że przy właściwym i krótkim leczeniu sterydem męczyłabym się z
trzy lata mniej (nie wspominając, że jedna tubka Elocomu mniej szkodzi
niż 10 tubek różnych kortyzonów i kilkanaście, jak nie kilkadziesiąt,
opakowań antyhistamin i antyalergicznych).

> Beth pisala w poscie wyzej, ze ma dobrego lekarza, ktory jako nieliczny
> odstawia sterydy i chwala mu za to. Byc moze wizyta u niego by Ci pomogla :)

Nie ma potrzeby - od ponad dwóch lat nie pamietam, co to azs ;-)

Zuzanka

*:.
We Are a Non Prophet Organization

18. Data: 2006-06-08 09:07:21

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnes napisał(a):

> [...]
> Beth pisala w poscie wyzej, ze ma dobrego lekarza, ktory jako nieliczny
> odstawia sterydy i chwala mu za to. Byc moze wizyta u niego by Ci

Ee, nie demonizujmy Elocomu. Moj TZ ma własnie AZS i tak naprawde
Elocom, to jedyna rzecz która mu pomaga. Pojawia sie, smaruje i jest na
dłuzszy czas spokoj.

--
Gosia,

19. Data: 2006-06-08 11:46:34

Od: "iska" <i...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Agnes" <a...@b...pl> skrev i en meddelelse

> Jak rozumiem masz stosowac Nizoral na skore glowy, a nie na jakiekolwiek
> inne czesci ciala ?

Wlasnie nie - na kazde miejsce zarazone. Co w moim przypadku oznaczy glowe,
czesc twarzy, za uszami, na plecach i miedzy piersiami - ja wchodze pod
przynic, zaczynam od glowy, potem reszta i czasem wychodze i czekam a czasem
wykorzystuje ten czas na peeling.
Tylko naprawde trzeba uwazac zeby nie przedobrzyc - jak zaczyna piec to zmyc
szybko, inaczej wypala skore :( A w razie wpadki naprawde polecam 8Hours -
ten krem to najgorszy badziew jesli idzie o kosystencje (czasem usnac nie
moge przez to jak smierdzi) ale nic mi tak szybko nie leczy podraznien.

> Pytam bo o dzialaniu NIzorala na azs nie slyszalam, a z azs borykam sie od
> 13 lat.

Tez bylam zdziwona i dosc mocno sceptyczna ale naprawde pomaga.
pozdr
iska

20. Data: 2006-06-08 11:49:04

Od: "iska" <i...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Owszem, dermatolog pewnie chetnie jej przepisze sterydy, bo to nie jego
> zdrowie.

Ja chyba dziwna jestem bo kazdy lekarz u ktorego wzbranial sie przed
zapisaneim sterydow.
iska

strój kapielowy - duze miseczki
Bolerko-gdzie mogę takie kupić???