Atropina

1. Data: 2002-06-22 23:10:44

Temat: Atropina
Od: "Andy" <s...@f...kki.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

To pytanie z serii ciekawostek - przynajmniej dla mnie :) Niestety
na sieci nie moglem znalezc odpowiedzi wiec pytam tutaj. W jakim
celu podaje sie atropine? Chodzi mi o sytuacje z jakiegos dawno
ogladanego filmu, w ktorym ktos musial sobie wstrzyknac atropine
w przypadku zagrozenia atakiem biologicznym? Czy to tylko fikcja
wymyslona na potrzeby filmu - a jesli nie to w jaki sposob dziala
atropina?

Andy

2. Data: 2002-06-22 23:31:45

Temat: Re: Atropina
Od: "I.Tichy" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

wojo( nie wiem czy nasze, ale hamerykanskie na pewno) ma takie strzykawki z
jakims odwracalnym inhibitorem acetylofosfodiesterazy - np pirydostygmina -
min.uzywana podczas wojny w zatoce perskiej
Ale nie na wypadek ataku biologicznego tylko chemicznego , gazem
fosforoorganicznym ( sarin,soman,tabun)- gaz taki jest nieodwracalnym
inhibitorem acetylofosodiesterazy co doprowadza co wybitnego pobudzenia
ukladu przywspolczulnego .Te odwracalne inhibitory podane tuż przed atakiem
konkurują z nieodwcalnym inhibitorem i enzym nie jest blokowany trwale.

Zatrucie takim gazem leczymy wlasnie atropiną podając jej wzrastające
dawki aż do pelnej atropinizacji ( tak sie leczy też zatrucia rolników),
użwa sie także reaktywatorów acetylocholinesterazy - oksymów
pozdrawiam Tichy

. _._
' /
,,krwotok jaki jest , każdy widzi każdy wie''
icq - 150944416
__@_"

3. Data: 2002-06-22 23:36:43

Od: "I.Tichy" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "I.Tichy" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
| jakims odwracalnym inhibitorem acetylofosfodiesterazy - np
acetylocholinoesterazy
o tak duużo lepiej
sorki:)

pozdrawiam Tichy

4. Data: 2002-06-23 00:11:20

Od: "Krzysztof" <k...@a...mail.ru> szukaj wiadomości tego autora

> acetylocholinoesterazy
> o tak duużo lepiej
> sorki:)

przepraszam, gdzie w koncu robisz ten staz?

Krzysztof

5. Data: 2002-06-23 00:16:47

Od: "Andy" <s...@f...kki.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...] gaz taki jest nieodwracalnym
> inhibitorem acetylofosodiesterazy co doprowadza co wybitnego pobudzenia
> ukladu przywspolczulnego .

Poniewaz jestem w pewnym sensie laikiem wiec musze zapytac :) Jakie
sa skutki takiego pubudzenia ukladu przywspolczulnego???

Andy

6. Data: 2002-06-23 09:24:54

Od: "I.Tichy" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof" <k...@a...mail.ru> napisał w
wiadomości news:af33ni$cef$2@news.onet.pl...
| przepraszam,

nie ma za co:)

| gdzie w koncu robisz ten staz?

jeszcze nie wiem , bede wiedzial pewnie pod koniec wakacji

pozdrawiam Tichy

. _._
' /

7. Data: 2002-06-23 09:36:06

Od: "I.Tichy" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

=Użytkownik "Andy" <s...@f...kki.net.pl> napisał w wiadomości

| Poniewaz jestem w pewnym sensie laikiem wiec musze zapytac :) Jakie
| sa skutki takiego pubudzenia ukladu przywspolczulnego???

wzrost pocenia sie,slininienia łzawienia, wzrost wydzielania gruczołow
oskrzelowych i jelitowych , wzrost perystaltyki jelit , skurcz oskrzeli ,
zwolnienie czynnosci serca, spadek cisnienia tetniczego, zwezenie zrenic

Długotrwale unieczynnianie acetylocholinoesterazy wpływa na przekażnictwo
nerwowo - miesniowe, zwojowe i OUN

a jak już jest bardzo ten przywspolczulny pobudzony , to moze i sie
pobudzic
wspolczulny...

pozdrawiam Tichy

8. Data: 2002-06-24 17:28:17

Od: "regen" <r...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
przekażnictwo
> nerwowo - miesniowe, zwojowe i OUN
>
> a jak już jest bardzo ten przywspolczulny pobudzony , to moze i sie

Witam

A dlaczego ma się pobudzić układ współczulny skoro mowa była o
nieodwracalnych parasympatykomimetykach ?

Pozdrawiam

regen

9. Data: 2002-06-24 18:04:19

Od: "Krzysztof" <k...@a...mail.ru> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "regen" <r...@k...net.pl> napisał w wiadomości

> Witam
>
> A dlaczego ma się pobudzić układ współczulny skoro mowa była o
> nieodwracalnych parasympatykomimetykach ?

Upraszczając: organizm dąży do homeostazy. Jeżeli pobudzony jest układ
parasympatyczny, organizm będzie dążył do wyrównania tego stanu i
pobudzony zostanie układ współczulny, działający przeciwstawnie.

Pozdrawiam,
Krzysztof

10. Data: 2002-06-24 21:46:25

Od: "regen" <r...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof" <k...@a...mail.ru> napisał w
wiadomości news:af7mvf$73k$4@news.onet.pl...

> Upraszczając: organizm dąży do homeostazy. Jeżeli pobudzony jest układ
> parasympatyczny, organizm będzie dążył do wyrównania tego stanu i
> pobudzony zostanie układ współczulny, działający przeciwstawnie.

A tak bez upraszczania , jakie konktretnie mechanizmy mają to spowodować ?
Stosowałem kilka tysięcy razy odwracalne inhibitory acetylocholinoesterazy
u pacjentów i jakoś nie zdarzyła mi się nigdy reakcja sympatykomimetyczna
:-( .

Pozdrawiam

regen

Pozdrawiam

regen

blada cera - co robic?
usuniecie nadzerki - jaka metode wybrac?
witamina PP
Czy ćwiczenia fizyczne wzmacniają serce?
słoneczna wysypka