Atropina/pyt.do casusa?/

11. Data: 2003-10-12 08:16:00

Temat: Re: Atropina/pyt.do casusa?/
Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bmb234$og2$...@i...gazeta.pl,
casus <c...@g...pl>:

> Nie ma ich na liscie lekow dostepnych w Polsce, wiec nie wolno
> sprowadzac i sprzedawac. A dlaczego? Widzisz,jakie tam na gorze mloty
> siedza;-)))))

Nie widze, ale skoro tak mowisz :)

> Pomijam, ze z reguly pozostaje pacjentom wiecej niz pol butelki
> Atropiny ( do wyrzucenia ), a buteleczka Cyklopentolatu ma 10 ml -
> wiec wylicz sobie po kropli do kazdego oka u jednego pacjenta - ilez
> moge zbadac pacjentow jedna buteleczka;-))))

Dobrze ponad stu pacjentow - o ile zachowa sterylnosc.

> No a nam dalej pozostaje podawac beta-blockery na pierwszy ogien:-((.
> Skutecznosc Latanoprostu w obnizaniu cisnienia jest o ok. 15% wieksza
> niz beta-blokery, no i wygoda w podawaniu.

Tak, wiem - moja mama wlasnie bierze Xalatan, ale wymagalo to mojej
interwencji, aby poprosila okulistke prowadzaca, bo z powodu ceny w ogole
nie proponuje. Ale mama b. zle tolerowala B-blokery jak rowniez inhibitory
anhydrazy - od Trusoptu dostawala po tygodniu zapalenia jezyka i gardzieli
mimo dokladnego i dlugiego zatykania kanalikow.
Xalatan toleruje b. dobrze.

> Opakowanie wystarcza na ok. 24-28 dni.
Przy dobrym bezstratnym podaniu (po 1 kropli do oka) Xalatan na prawie 40
dni, bo wychodzi 80 kropli.

--
Robert

12. Data: 2003-10-12 08:26:36

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie widze, ale skoro tak mowisz :)

Znowu zaburzenia rogowki?:-))))), tfu,tfu,tfu !!!!

> [...]
> anhydrazy - od Trusoptu dostawala po tygodniu zapalenia jezyka i gardzieli
> mimo dokladnego i dlugiego zatykania kanalikow.

A probowala Azopt zamiast Trusoptu? Jst zdecydowanie lepiej tolerowany.
Podobnie ja Betoptic najlepiej z beta-blokerow.
Jak dlugo juz bierze Xalatan? Oczka juz brazowieja i rzes wiecej rosnie?

> Przy dobrym bezstratnym podaniu (po 1 kropli do oka) Xalatan na prawie 40
> dni, bo wychodzi 80 kropli.
> Robert

Ty pedancie !!! Tego sie sie nigdy nie pozbedziesz:-)))))

casus

13. Data: 2003-10-12 11:01:08

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bmb38j$r4u$...@i...gazeta.pl,
casus <c...@g...pl>:

> A probowala Azopt zamiast Trusoptu? Jst zdecydowanie lepiej
> tolerowany. Podobnie ja Betoptic najlepiej z beta-blokerow.

Aha, dzieki. Azoptu nie probowala, choc jej dalem nieuzywane opakowanie -
dostalem w szpitalu, choc nigdy nie otworzylem, bo palpacyjna ocena
cisnienia okazala sie niemiarodajna przy tak zadraznionych spojowkach -
mialem 11 mm. Upomnialem sie, zeby zmierzyc aplanacyjnie zanim zaczne
przyjmowac...

> Jak dlugo juz bierze Xalatan? Oczka juz brazowieja i rzes wiecej
> rosnie?
Pol roku, nic mi nie mowila o tym. Ale obniza tak sobie, do 18mm z ok. 21.
Myslisz, ze jest szansa, ze Azopt moze lepiej podzialac? To jest Glaucoma
PEX. Po doswiadczeniach z Trusoptem trudno bedzie namowic do Azoptu. A
B-blokerow okulistka bala sie nawet probowac, bo mama jest leczona nasercowo
(naparstnica, inhibitory ACI).

> Ty pedancie !!! Tego sie sie nigdy nie pozbedziesz:-)))))
A to mama liczyla akurat ;) Wychodza 83-84 krople - i tak zaokraglilem :))

--
Robert

14. Data: 2003-10-12 11:18:25

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> PEX. Po doswiadczeniach z Trusoptem trudno bedzie namowic do Azoptu. A
> B-blokerow okulistka bala sie nawet probowac, bo mama jest leczona

niech zostanie na Xalatanie. A czy nie rozwazano usuniecia soczewki? To
usunie PEX i odstawi sie krople.

> A to mama liczyla akurat ;) Wychodza 83-84 krople - i tak zaokraglilem :))
> Robert

No tak.....rodzinne:-))))))) Nie ma to jak geny....hihihi

casus

15. Data: 2003-10-12 11:50:12

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bmbdan$npk$...@i...gazeta.pl,
casus <c...@g...pl>:

> niech zostanie na Xalatanie. A czy nie rozwazano usuniecia soczewki?
> To usunie PEX i odstawi sie krople.

Nic mi o takiej propozycji nie wiadomo.
Po moich przejsciach mama jest ogolnie dosc sceptycznie nastawiona do
zabiegow okulistycznych.
A mozna w takich razach wszczepic sztuczna (przy okazji skorygowaloby sie -5
krotkowzrocznosci), czy oko powinno pozostac afakijne?

--
Robert

16. Data: 2003-10-12 12:02:52

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
sie -5
> krotkowzrocznosci), czy oko powinno pozostac afakijne?

Oczywiscie, ze mozna.
Tu nalezy sie jedynie zastanowic:
wiek
przeziernosc soczewki
wyglad tarczy n. II
pole widzenia

Jezeli sa zmiany w polu - najlepiej operowac. Jezeli nie ma, soczewka daje
pelna ostrosc z korekcja - czekac i brac krople.

casus

17. Data: 2003-10-12 12:39:22

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bmbfu3$1ml$...@i...gazeta.pl,
casus <c...@g...pl>:

> Oczywiscie, ze mozna.
> Tu nalezy sie jedynie zastanowic:
> wiek
64

> przeziernosc soczewki
chyba (?) dobra

> wyglad tarczy n. II
nie pamietam dokladnego opisu niestety

> pole widzenia
sa spore ubytki (typowe) i chyba sie pogarsza mimo farmy, bo ostatnio
okulistka byla troche zmartwiona i mowila, ze nie zaszkodziloby bardziej
obnizyc

> Jezeli sa zmiany w polu - najlepiej operowac. Jezeli nie ma, soczewka
> daje pelna ostrosc z korekcja - czekac i brac krople.
zmiany sa, ostrosc jest z tablicy pelna lub bliska, choc mama na nia
narzeka - mowi ze kontrast obrazu TV jej spadl - moze to soczewka

Mialem sie wybrac do tej okulistki z mama, bo bardzo miala ochote mnie
obejrzec ;) to bym przy okazji porozmawial, ale nie udalo sie
organizacyjnie.

--
Robert

18. Data: 2003-10-12 13:09:25

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Mialem sie wybrac do tej okulistki z mama, bo bardzo miala ochote mnie
> obejrzec ;) to bym przy okazji porozmawial, ale nie udalo sie

no to proponuje jednak abys organizacyjnie na nastepna wizyte poszedl i
porozmawial. Mysle, ze nalezy sie zastanowic nad zabiegiem. Pomijam, ze
musisz sie tej Pani dr dac obejrzec ( caly?????? !!!!!!!!!!!!!! ) :-).

casus

19. Data: 2003-10-12 13:14:06

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bmbjqr$d3u$...@i...gazeta.pl,
casus <c...@g...pl>:

> no to proponuje jednak abys organizacyjnie na nastepna wizyte poszedl
> i porozmawial
To nie takie proste, bo to w innym miescie, ale porozmawiam przy okazji z
mama.

> Pomijam, ze musisz sie tej Pani dr dac obejrzec ( caly??????
> !!!!!!!!!!!!!! ) :-).

Nieee, rogowki tylko :)
Pisze doktorat (ona) i byla zainteresowana przypadkiem.

--
Robert

20. Data: 2003-10-12 13:33:09

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nieee, rogowki tylko :)
> Pisze doktorat (ona) i byla zainteresowana przypadkiem.
> Robert

dobra, dobra;-))))))))

casus

szczepionka przeciw grypie