Łubin? a może coś innego?

1. Data: 2003-08-01 21:55:31

Temat: Łubin? a może coś innego?
Od: "remina" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam ponownie problemowo,
szanowni ogrodnicy, działkowcy.
Przekopane, zagrabione i co dalej aby się nie rozrosło zielsko (już wyłazi,
bo popadało). Do wiosny nie będę uprawiać, padła tu propozycja posiania
łubinu wąskolistnego i chyba go posieję, ale (wstydzę się za to pytanie) jak
to zrobić? Rozrzucić i zagrabić? Posiać jak trawę? A może jeszcze inaczej?
Pouczcie mnie, poszę.
Pozdrawiam
Remina

2. Data: 2003-08-02 07:19:21

Temat: Re: Łubin? a może coś innego?
Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:bgenqp$eq$1@atlantis.news.tpi.pl remina
<r...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> posiania łubinu wąskolistnego i chyba go posieję, ale (wstydzę się za to
> pytanie) jak to zrobić? Rozrzucić i zagrabić? Posiać jak trawę? A może

Hejka. Najlepiej siewnikiem zbożowym, ale rozumiem, że go nie masz. Jak
mała powierzchnia, to można zrobić końcem trzonka, np. grabi dołki wzdłuż
zagonka co 30 cm. a później wysiane do nich nasiona zagrabić. Jak większa
powierzchnia i robienie w/w dołków by było zbyt pracochłonne, to można
równomiernie rozrzucić ziarna łubinu po całej powierzchni i zagrabić w taki
sposób, żeby były przykryte ziemią. Zasiej łubin wąskolistny (niebieski) -
wszystko jedno gorzki czy słodki a nie będziesz żałować. :-) . Na 1 ar
minimum 1,5 kg nasion po 1,80 zł/kg. Ja mam w tym roku gorzki - rośnie, że
hej. :-)
Pozdrawiam poplonowo Ja...cki

3. Data: 2003-08-02 08:33:00

Od: "remina" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wszystko jedno gorzki czy słodki a nie będziesz żałować. :-) . Na 1 ar
> minimum 1,5 kg nasion po 1,80 zł/kg. Ja mam w tym roku gorzki - rośnie, że

Dzięki serdeczne Dirko.
Lecę po Łubin i na działeczkę siać.
Remina

4. Data: 2003-08-02 09:52:03

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:bgft62$rm8$1@atlantis.news.tpi.pl remina
<r...@p...onet.pl> napisał(a):

> Lecę po Łubin i na działeczkę siać.

Hejka. Lotem bliżej. ;-) Przed siewem wygracuj dokładnie chwaściory.
Pozdrawiam lotnie Ja...cki

5. Data: 2003-08-03 08:16:35

Temat: Re: Łubin? a może co? innego?
Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"Stefan Siudalski" <s...@a...pl> schrieb im Newsbeitrag

> wyłazi,
> Łubin to nie o tej porze roku i nie w czas zielska
> radzę gorczyce - doskonale radzi sobie w mokrej ziemi nawet z perzem lub
> facelię
> warto dobrze podsypać mocznikiem
> potrafia wyrosnšć wspaniale głuszšc nawet osty
> SJS

Ja tez mam podobne doswiadczenie. Na mojej gliniastej ziemi gorczaca
sprawila sie znakomicie. Moze ziemie rekami uprawiac tak jest spulchniona
przez korzenie. Wazne jednak, jest co sie bedzie pozniej na tej ziemi
uprawiac.

Irek kochany

6. Data: 2003-08-03 08:17:39

Od: "Stefan Siudalski" <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Łubin to nie o tej porze roku i nie w czas zielska
radzę gorczyce - doskonale radzi sobie w mokrej ziemi nawet z perzem lub
potrafia wyrosnąć wspaniale głusząc nawet osty
SJS

7. Data: 2003-08-03 10:54:00

Od: "T.W." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stefan Siudalski" <s...@a...pl> napisał w wiadomości

> radzę gorczyce - doskonale radzi sobie w mokrej ziemi nawet z perzem lub
> facelię
a facelia dodatkowo zdobi fioletowymi kwiatkami.
Bo gorczyca zbytnio dekoracyjna nie jest.
Ale to chyba jej jedyna wada :)

pozdrawiam
Ewa

8. Data: 2003-08-03 11:51:31

Temat: Re: Aubin? a mo|e co[ innego?
Od: "Henryk " <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Teraz na zielony nawoz mozna siac takze peluszke ale najlepiej z łubinem bo
lubin sztywny a peluszka nie, ale to roslina motylkowa wiec wzbogaci glebe w
azot. Chwasty b.dobrze niszczy ( zaglusza ) mak.

9. Data: 2003-08-03 16:45:15

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:bgig7o$nod$1@szmaragd.futuro.pl Stefan Siudalski
<s...@a...pl> napisał(a):

> Łubin to nie o tej porze roku i nie w czas zielska

Hejka. Cokolwiek by nie posiać w nieprzygotowaną odpowiednio glebę, to
zielsko zagłuszy. :-( Łubin można siać od marca do końca września. I nie
potrzeba podsypywać go mocznikiem. ;-)
Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby zasiać mieszankę łubinu z facelią,
czy peluszką.
Łubin żółty na gleby lekkie (V, VI kl.), łubin wąskolistny - na średnie
(IV, III kl.), a łubin biały na b. dobre (II, I kl.)
Pozdrawiam motylkowato Ja...cki

10. Data: 2003-08-03 17:41:29

Od: "remina" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> azot. Chwasty b.dobrze niszczy ( zaglusza ) mak.

hmmm. mak, mówisz?... Dobry pomysł, bo może - gdy przyjdzie czas to będę
miała ekipę na przekopanie ogródka :)))
CZERWONE Z NIEBIESKIM też ładnie będzie wyglądać .
Pzdr
Remina

papa wszystkim
Do kobiet sw. Jana :-)