gdzie kupic

1. Data: 2003-07-31 12:20:57

Temat: gdzie kupic
Od: "Aneta" <a...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
zaczełam urzadzać ogród i wiem już co chcę lecz jeszcze nie wiem gdzie to
moga kupić - w odwiedzanych przeze mnie punktach ceny są nieraz 10 razy
wyzsze niż sugerowane na grupie. Potrzebuję:
Ligustra na ok 150 mb żywoplotu
ok 100 iglaków w 3-4 gatunkach (2 płożace i wyrastajace do ok metra)
ok. 50 sadzonek bylin okrywowych róznorodnych
sadzonki róży plożącej i pnacej - kilkanaście różnych
winobluszcz i inne pnace - kilka
korę drzewną
Wszystko w wersji najtańszej tj. mogą być zupełnie małe sadzonki - mam czas
Jestem z Krakowa - ale do 100 km moge podjechać. Niekoniecznie wszystko w
jednym miejscu.
Aneta

2. Data: 2003-08-01 12:10:28

Temat: Re: gdzie kupic
Od: "Jacek Duma" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Aneta" <a...@...pl> wrote in message
> Witam,

> Jestem z Krakowa - ale do 100 km moge podjechać. Niekoniecznie wszystko w
> jednym miejscu.

Co do szkolek w nadlesnictwach nie mam pojecia co jest kolo Krakowa, sam
chetnie bym chcial wiedziec i odwiedzic kiedys.

Tez jestem z Krakowa :-)
Moze cos doradze ...

Najtaniej - nie ma takiego sklepu / ogrodu / szkólki, w jeden jedno jest
tansze w drugiej inne rzeczy , kwestia orzenznania.

Gdzie bym Ci proponowal zagladnac (tam gdzie sam laze)
1. Szolka Drzew i Krzewow obok Rudawy , - ul Zarudawie - chyba 117 . - wg
mnie duzy wobor iglakow - cenowo tez atrakcyjnie.
2. Bylinki jednak w Polsadzie

31-416 Kraków
ul. Dobrego Pasterza 21
tel. (0-12) 413-40-88
fax: (0-12) 413-70-66
Centrum Kultury Ogrodowej "Polsad"

3. Krzywaczka - cenowo nie rewelacyjnie - doliczajac jeszcze koszty dojazdu,
ale rosliny dosc dobrze utrzymane, zadnych sciem.
4. Jest jeszcze szkolka od Polsadu kawalek - bylem tam pierwszy raz wlasnie
dzisiaj :-) Maja przepiekne wrzosy :-)
Nie pamietam adresu, ale na rondzie (moze Stanislawa Barei) trzeba pojechac
w strone mmultikina i skrecic w lewo w ul. Brzechwy - potem wg.
drogowskazow.
Naprawde polecam tam zajrzec. Namiar dostalem tez kiedys na grupie.

5. Ci sa drodzy - tez kolo Rudawy.

30-221 Kraków
ul. Jesionowa 13
tel./fax: (0-12) 425-23-20
tel./fax: (0-12) 425-35-15
Centrum ogrodnicze
"Ogród Galeria"

3. Data: 2003-08-01 12:39:18

Od: "Jacek Duma" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> 3. Krzywaczka - cenowo nie rewelacyjnie - doliczajac jeszcze koszty
dojazdu,
> ale rosliny dosc dobrze utrzymane, zadnych sciem.

O znalazl sie adres:

33-442 Krzywaczka
tel./fax: (0-12) 273-12-36
Szkólka drzew i krzewów ozdobnych
Szewczyk Maria i Janusz

> [...]
> drogowskazow.
> Naprawde polecam tam zajrzec. Namiar dostalem tez kiedys na grupie.

30-416 Kraków
ul. Marcholta 5
tel. (0-12) 411-11-40
Szkólka krzewów ozdobnych
Emil Szklarczyk

4. Data: 2003-08-01 15:47:49

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Duma" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> dojazdu,

Zapomniałeś napisać, ze czasami trafiają się tutaj rośliny trudne do
zdobycia w innych miejscach..
> O znalazl sie adres:
>
> 33-442 Krzywaczka
> tel./fax: (0-12) 273-12-36
> Szkólka drzew i krzewów ozdobnych
> Szewczyk Maria i Janusz

Byliny
szkółka Gałćzyński i Śląski
ul. Słomiana (w bok od Kapelanki)

Szkółka nie robi moze na pierwszy rzut oka rewelacyjnego wrażenia
Mnie ktoś ją polecił, roślinki zdrowe i ładnie się wszystkie przyjęły.
Trzeba wiedzieć co się chce, obsługa miła i chętnie udziela informacji.

I jeszcze w Mnikowie u Pana Hajdrowskiego
(gdzieś w Krakowie ma szkółkę jego ojciec)

Jadąc do krzywaczki można zatrzymać się w Gaju (po lewej stronie jadąc od
Krakowa), trudni jej nie zauważyć. Byłam tam raz tylko, ale zakupy udane i
miła obsługa.

Mozna jeszcze poszukać na stronie Związku Szkólkarzy.

Pozdrawiam
Marta

5. Data: 2003-08-04 14:09:23

Temat: Odp: gdzie kupic
Od: "Aneta" <a...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję wszystkim - trochę już ogladałam - ale wszedzie tam gdzie byłam
maja roslinki 3-4 letnie w granicach od 8-9 zł za iglaka (z tych tanszych) -
zaś kiedys na grupie czytałam, że 1-2 letnie iglaki mozna kupić po 2-3 zł,
zaś np. liguster kopany można po 0,1 gr za sztukę - a nie po 1 zł. Ktos to
przecież "produkuje" od zera...
Użytkownik Marta Góra <m...@m...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bge218$rfe$...@a...news.tpi.pl...

6. Data: 2003-08-04 19:47:38

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aneta" <a...@...pl> napisał w wiadomości

Można jeszcze poszukać w Nadleśnictwach - najlepiej będzie jak wyślesz do
nich maila z pytaniem o najbliższą szkółkę leśną.
Mnie odpowiedzieli:-)
Niestety nie umiem Ci podać nawet nazwy miejscowości, bo nie pamiętam.
Ale nie licz na rarytasy.
Ja wcześniej się umówiłam z leśniczym, popytałam co mają.

A czy mówiłaś, że interesują Cię takie ilości? Zawsze można się targować.

I jeszcze jedno musisz się liczyć z tym, że jak posadzisz np. 40-50 sztuk
jednego gatunku i odmiany i nie daj Boże dopadnie Twoje drzewka jakis
szkodnik albo choroba, to zaczną padać wszystkie. Szczególnie dotyczy to
drzew iglastych. Ja bym się bała takiej monokultury, chyba że masz jakieś
straszne hektary:-)
Lepiej więc kupić drozej a ze sprawdzonego źródła.

Pozdrawiam
Marta

7. Data: 2003-08-04 22:01:04

Od: "T.W." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marta Góra" <m...@m...pl> napisał w wiadomości

> I jeszcze jedno musisz się liczyć z tym, że jak posadzisz np. 40-50 sztuk
> jednego gatunku i odmiany i nie daj Boże dopadnie Twoje drzewka jakis
> szkodnik albo choroba...

To wtedy będzie czas na zmiany ;-)
Radykalne.

pozdrawiam
Ewa
zachwycona nadchodzącą nieuchronnie modą na liściaste :)

8. Data: 2003-08-04 22:17:14

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Lepiej więc kupić drozej a ze sprawdzonego źródła.
>
> Pozdrawiam
> Marta

Szkodnikom i chorobom obojętna cena:-)

Pozdrawia z umiarem boletus

9. Data: 2003-08-04 22:45:34

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "boletus" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]

Dlatego w naturalny sposób należy im przeciwdziałać.
Np mieszjąc różne gatunki.
A prostem misiowi jak ja trudno czasem na pierwszy rzut oka rozpoznać czy
roślinka jest zdrowa czy nie. Dlatego wolę sprawdzone źródła.

pozdrawiam
Marta

10. Data: 2003-08-04 23:03:55

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> A prostem misiowi jak ja trudno czasem na pierwszy rzut oka rozpoznać czy
> roślinka jest zdrowa czy nie. Dlatego wolę sprawdzone źródła.

Nie wiedziałem,że zakładasz żywopłot.
Zrób koniecznie mieszany i taki swobodny,
naturalny,oczywiście liściasty.Niech Twój
ogród przypomina rodzimy krajobraz.

Pozdrawia terenowo boletus

topinambur
Hibiskus paramutabilis i inne...
Morwa biala
'Kutuzowskij' - winorośl
czym SKUTECZNIE skleic dziurke w folli do stawku - pilna prosba, jutro czeka robota! :)