Automat do pieczenia chleba ...

31. Data: 2010-08-24 18:37:59

Temat: Re: Automat do pieczenia chleba ...
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 24 Aug 2010 20:31:51 +0200, Jan Werbiński napisał(a):

> Po co szybciej, jeśli mam zakwas od półtora roku?

Nie trzymam tak długo, ponieważ mam dłuższe przerwy w jego używaniu.

> Można kombinować, ale to już są opcje.

Opcje są najlepsze :-)

32. Data: 2010-08-24 18:47:33

Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> szukaj wiadomości tego autora

> Nie trzymam tak długo, ponieważ mam dłuższe przerwy w jego używaniu.

Smarować cienką warstwą na papierze do pieczenia. Suszyć w temp pokojowej.
Przechowywać w suchym.
Przed użyciem uwodnić.
Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

33. Data: 2010-08-24 21:18:59

Od: boxfish <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-08-24 15:21, Grzegorz Janoszka pisze:

> Surowce masz ciutkę tańsze w piekarni z powodu efektu skali, ale musisz
> płacić czynsz za pomieszczenie, pensje pracownikom itp.

Oczywiście, natomiast zapewne w kalkulacji nie uwzględniasz tego ze do
kosztu wypieczenia chleba musisz dodać - koszt zakupu maszynki - niech
to bedzie w uproszczeniu (200zł / 500 wypieków, choć wątpię aby maszyna
tyle wytrzymała) 40 groszy, zapewne nie doliczasz kosztów wody, prądu
etc, etc

34. Data: 2010-08-25 06:58:10

Od: Qrczak <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2010-08-24 19:47, niebożę Jan Werbiński wylazło do ludzi i marudzi:
> Użytkownik "Qrczak" <q...@o...pl> napisał w wiadomości
>
> 70% Polaków nie rozumie prostych tabel, ani tekstu pisanego.

Czegóż to z tego prostego pytania nie zrozumiałeś?

Qra

35. Data: 2010-08-25 07:27:19

Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> szukaj wiadomości tego autora

> Dnia 2010-08-24 19:47, niebożę Jan Werbiński wylazło do ludzi i marudzi:

> Czegóż to z tego prostego pytania nie zrozumiałeś?

Z Twojego pytania zrozumiałem, że nie umiesz liczyć.

36. Data: 2010-08-25 08:02:24

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 24 Aug 2010 20:47:33 +0200, Jan Werbiński napisał(a):

> Smarować cienką warstwą na papierze do pieczenia. Suszyć w temp pokojowej.
> Przechowywać w suchym.
> Przed użyciem uwodnić.

W sumie tak, przecież dawno temu gospodynie po prostu nie myły dzież po
zarabianiu ciasta - pozostałe wyschnięte resztki i nasiąknięte drewno
służyły jako matecznik do nowego zaczynu.

37. Data: 2010-08-25 08:13:00

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W sumie tak, przecież dawno temu gospodynie po prostu nie myły dzież po
> zarabianiu ciasta - pozostałe wyschnięte resztki i nasiąknięte drewno
> służyły jako matecznik do nowego zaczynu.

Dokładnie, dzieża miała pokrywę (też drewnianą), wieczorem wlewano
trochę wody, wsypywano trochę mąki i zaczyn (rozczyn) rano był gotowy.
Dodawano wtedy wody i mąki wyrabiano ciasto i zostawiano do rośnięcia,
pokrywa znowu się przydawała - chroniła ciepło wewnątrz oraz przed muchami i
myszami. W międzyczasie rozgrzewano piec chlebowy... Wspaniały chleb
pieczony był na liściach kapusty lub chrzanu.

38. Data: 2010-08-25 09:34:08

Od: Qrczak <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2010-08-25 09:27, niebożę Jan Werbiński wylazło do ludzi i marudzi:
> Użytkownik "Qrczak" <q...@o...pl> napisał w wiadomości

> Z Twojego pytania zrozumiałem, że nie umiesz liczyć.

Możesz rozwinąć myśl? Bo zaczynam sama czegoś nie rozumieć...

Qra

39. Data: 2010-08-25 10:05:32

Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

U mnie to kobieta wygląda.
No cóż, każdy ma taki wygląd na jaki zasłużył i zapracował ;-))

-----

40. Data: 2010-08-25 12:50:41

Od: Adam Moczulski <a...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-08-24 23:18, boxfish pisze:

> [...]
> to bedzie w uproszczeniu (200zł / 500 wypieków, choć wątpię aby maszyna
> tyle wytrzymała) 40 groszy, zapewne nie doliczasz kosztów wody, prądu

Nie masz pojęcia o czym piszesz. Nawet najtańsza maszynka do chleba po
120zł wytrzymuje ponad 1000 cykli pracy. Oczywiście pod warunkiem, że
jej użytkownik charakteryzuje się jakąś minimalną kulturą techniczną.
Koszt pół litra wody jest niemierzalny. Prąd to około 30gr za wypiek.
Koszt robocizny jest mniejszy niż gdy trzeba drałować po chleb do
sklepu. Razem wychodzi 1-2zł za kilogram chleba (w zależności czy się
mąkę kupuje w młynie czy w sklepiku pod domem), a tymczasem chleb w
sklepie, tej samej jakości, to 8zł za kilogram. Przebitka jest jeszcze
większa, jak ktoś lubi chleby z jakimiś cudownymi ziarnami.
I tylko budżet państwa traci w ten sposób jakieś 3.5zł podatków na
kilogramie chleba.

Adam

Lodowka - zabudowa tylko na gruncie ? ? ?
Jaki odkurzacz do 1000 zł?
kuchnia sąsiada pod sypialnią -> problem ?
Nasza zmywarka padła
TV-SAT zbiorcza?