Avocado -ciac czuba?

1. Data: 2001-11-09 12:51:00

Temat: Avocado -ciac czuba?
Od: Gamon' <r...@r...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

czesc!

Moje avocado puszczone z pestki (no wiecie: moczenie. czekanie,
moczenie, czekanie itd.) w koncu rosnie i to jak (przez ostatnie 1,5-2
tygodnie uroslo z 3 cm mikrusa do ok. 30 cm i stale sie szybko wydluza -
hydroponicznie, ale na razie bez odzywki, bo nie wiem, czy takiemu
mlodzikowi wolno pic).
Jest fajnie, tylko liscie poki co nie sa zbyt geste, a ja nie wiem, czy
mozna mu czubas podcinac, czy sie wtedy zacznie rozgaleziac (bo nawet
nie wiem, jak ta roslina wyglada w stanie naturalnym). Ktos ma jakies
doswiadczenia?

Pozdrawiam,
robal.

2. Data: 2001-11-10 21:09:03

Temat: Re: Avocado -ciac czuba?
Od: "Bogusław Bielawski" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Podejrzewam, ze jestes pionierka w tej dziedzinie, pozostaje mi prosba o
gromadzenie doswiadczen - bedziesz pózniej radzic mlodym adeptom sztuki
uprawy avocado. Spróbuj pogrzebac w internecie lub ksiazkach.
Nie wiem czy niepokoilo, by mnie, ze sie nie rozkrzewia ale gdyby tak to
pewnie bym przycial.
Eksperymentowalas - wykielkowalo, eksperymentuj dalej.

Pozdrawiam
BoG

3. Data: 2001-11-11 09:01:37

Temat: Odp: Avocado -ciac czuba?
Od: "Adam" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Poczekaj jeszcze trochę ( nie przycinaj tak młodej rośliny), przesadź do
ziemii.

--
Z pozdrowieniami Adam Figarski

Papużki Nierozłączki
www.republika.pl/adam_figarski
n...@p...onet.pl

4. Data: 2001-11-12 08:58:38

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Poczekaj jeszcze trochę ( nie przycinaj tak młodej rośliny), przesadź do
> ziemi.

W stanie naturalnym wyrasta do kilkudziesięciu metrów wysokości. Też bym nie
przycinała.

Pozdrawiam, Basia.

5. Data: 2001-11-12 10:13:22

Temat: Re: Odp: Avocado -ciac czuba?
Od: j...@l...pl (Janusz Czapski) szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz napisał(a):

> W stanie naturalnym wyrasta do kilkudziesięciu metrów wysokości. Też bym nie
> przycinała.

Podzielam zdanie Basi! Takie avocado, to jest dopiero avocado. Z tym, że
przeczytałem gdzieś przypadkiem, że powyżej 17m avocado wytwarza jakieś olejki
eteryczne, które strasznie wabiš przędziorki...
I dlatego w profesjonalnych uprawach przy szesnastym metrze trzeba czub ścišć bo
zlezš się z całej okolicy. :-(
Pozdrawiam :-)
Janusz

6. Data: 2001-11-13 18:47:41

Od: Gamon' <r...@r...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Bogusław Bielawski" wrote:

> [...] Spróbuj pogrzebac w internecie lub ksiazkach.

Mam ostatnio bardzo ograniczony dostep do inetu - tyle za czasami poczte
lykne :(

Pozdrawiam,
robal.

7. Data: 2001-11-13 18:49:32

Temat: Re: Re: Avocado -ciac czuba?
Od: Gamon' <r...@r...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Adam wrote:

> Poczekaj jeszcze trochę ( nie przycinaj tak młodej rośliny), przesadź do
> ziemii.

Za nic! jest mu dobrze w wodzie, to nie bede mu robic lepiej. raz pos;uchalam
zaczytanej rady i teraz zamiast wilekie drzewa w jakie przeksztalcilo sie po
paru latach moje syngonium i powalalo na kolana nawet tych, co roslin
nadmiernie nie kochaja, to teraz mam jakiej pare lisci mizernych :( Nigdy
wiecej nie bede robic lepiej, jesli jest dobrze.O!

Pozdrawiam,
robal.

8. Data: 2001-11-13 18:51:02

Od: Gamon' <r...@r...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski wrote:

> Podzielam zdanie Basi! Takie avocado, to jest dopiero avocado. Z tym, że
> przeczytałem gdzieś przypadkiem, że powyżej 17m avocado wytwarza jakieś olejki
> eteryczne, które strasznie wabią przędziorki...
> I dlatego w profesjonalnych uprawach przy szesnastym metrze trzeba czub ściąć bo
> zlezą się z całej okolicy. :-(

Hahaha..!!!! 16 metrow w h-cie? Hihih...juz widze ten wyciety sekatorem dach :))))))
Dobrze, ze to ostatnie pietro, bo incazje bachory sasdiadow by sobie jak po bambusie
hulaly...

Pozdrawiam,
robal.

Gdzie w Łodzi?