szafirowa burza

1. Data: 2001-11-08 14:28:26

Temat: szafirowa burza
Od: "Jola" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

kto ma i coś wie ?

2. Data: 2001-11-15 15:15:36

Temat: Re: szafirowa burza
Od: <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> kto ma i coś wie ?
>
> Witma wszystkich,
Jestem tu nowa, wprawdzie czytam czesto, ale pisze pierwszy raz.
Ja mam od kilku lat. jest to krzew ozdobny ale na zime trzeba go zabrac w
cieplejsze miejsce (tak jak dature). ja choduje ja na balkonie od maja do
listopada a potem trzymam na klatce schodowej bardzo rzadko podlewajac.

na poczatku troche eksperymentowalam tez mocno przycinalam - wtedy wypuszcza
duzo bocznych galezi ale malo kwitnie. w tym roku nie przycielam wyrosla tak
okolo 2 m i kwitla wlasciwie od wiosny do mrozow (duzo nawozilam).
aha, ma male kwiatuszki w ciemno niebieskie z zoltymi srodkami.
u nas na dzilkach modna jest ostatnio datura, ale może się schować przed
szafirowa burza. (a tak bardzij fachowo to chyba coś z rodziny psiankowatych)

Jola

3. Data: 2001-11-16 11:00:02

Od: Katarzyna Brzezinska <k...@r...bci.krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

j...@p...onet.pl wrote:

> (a tak bardzij fachowo to chyba coś z rodziny psiankowatych)

łacińska nazwa szafirowej burzy to 'Solanum rantonetti'

Kasia

4. Data: 2001-11-16 19:10:59

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> łacińska nazwa szafirowej burzy to 'Solanum rantonetti'
Czyżby nie kwitła?
Tu możesz przeczytać jak ją pielęgnować:
http://www.ogrodnik.pl/forum/forum_01.asp
pozdr. Jerzy

5. Data: 2001-11-16 21:07:41

Od: "Bogusław Bielawski" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zupełnie zapomniałem o tej stronie - a warto niezapominać.
Dzięki Jerzy! - a może ktoś wie, gdzie znaleźć lub ma zdjęcie tej rośliny?

Pozdrawiam
BoG

6. Data: 2001-11-17 23:01:33

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

> na poczatku troche eksperymentowalam tez mocno przycinalam - wtedy
wypuszcza
> duzo bocznych galezi ale malo kwitnie.

Twoje obserwacje wiążą się z cięciem jesiennym czy wiosennym?
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

7. Data: 2001-11-19 15:54:27

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> łacińska nazwa szafirowej burzy to 'Solanum rantonetti'
Czyżby ci nie kwitła?

8. Data: 2001-11-21 12:16:56

Od: <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> wypuszcza
>
> Twoje obserwacje wiążą się z cięciem jesiennym czy wiosennym?
> --
> :-) http://ogrod.to.jest.to
>
> przepraszam za pozna odpowiedz.probowalam przycinac i jesienia i na wiosne,
ale mysle, ze trzeba przycinac jesienia.

Jola

9. Data: 2001-11-21 12:17:32

Od: <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

10. Data: 2001-11-21 18:43:32

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

> ale mysle, ze trzeba przycinac jesienia.

Ja tak robię.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

begonia zwisająca