Re: B.pilna sprawa

Data: 2003-10-16 07:46:27
Temat: Re: B.pilna sprawa
Od: "Jerzy Nowak" <w...@g...pl>

krzysiek <k...@w...pl> napisał(a):

> Witam i pozdrawiam
> Ide zaraz kopac dzialke , a nie wiem czy wapnowanie nalezy
> zrobic przed czy po kopaniu ziemi .B prosze o pomoc

Ale jajo, chciałem ci podrzucić jakąś stronę jak to zrobić a tu nic. O. Znaczy się
zero opisów jak.
Jest ile, jest co itd. ale nie ma jak.
Nawet w kolorowych czasopismach (nb. jest parę badur).
:-(((

Sprawdziłeś pH gleby? dla większości roślin powinno ono wynosić około 6,5.
Oddaj próbkę gleby do analizy chemicznej.
Jeśli nie znasz pH a tylko czujesz, że powinieneś wapnować to daj maksymalnie 1,5 kg
wapna nawozowego lub 0,8-1,2 kg wapna palonego na 10 m2
powierzchni uprawnej.
Pamiętaj, aby wapno/nawóz równomiernie wymieszać z glebą. To bardzo istotne. Możesz
go rozsypać przed kopaniem (i kopać małe bruzdy) ale to dużo
trudniejsze, lub po kopaniu i równomiernie zagrabić mieszając z ziemią.
Nie syp tam gdzie w najbliższej przyszłości zamierzasz posadzić borówki,
rododendrony, wrzosy czyli rośliny na stanowiska kwaśne.

pozdr. Jerzy