Bactrim

1. Data: 2004-11-24 16:04:36

Temat: Bactrim
Od: Mrówka <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ten lek jest antybiotykiem?

Magda

2. Data: 2004-11-24 17:05:34

Temat: Re: Bactrim
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 24 Nov 2004 17:04:36 +0100, Mrówka wrote:

> Czy ten lek jest antybiotykiem?

Nie. A na przyszłość proponuje z googla korzystać.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

3. Data: 2004-11-24 17:43:18

Od: Mrówka <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie. A na przyszłość proponuje z googla korzystać.

No wlasnie kumpela wygooglala ze jest antybiotykiem,dlatego sie zdziwilam i
spytalam tutaj.

Magda

4. Data: 2004-11-24 18:18:51

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 24 Nov 2004 18:43:18 +0100, Mrówka wrote:

> No wlasnie kumpela wygooglala ze jest antybiotykiem,dlatego sie zdziwilam i
> spytalam tutaj.

Hmmm... Wrzucam w googla Bactrim.

Rzeczywiście, na drugs.com w opisie jest napisane, ze "is antibiotic".

Przepraszam, nie sprawdziłem. Do głowy by nie przyszło coś takiego.

Bactrim to preparat złożony, zaliczany do sulfonamidów. Takie
rozgraniczenie może i jest sztuczne i pewnie wynika z uwarunkowań
historycznych, a podział nie jest onsekwentny (chinolony na przykład też
zalicza się obecnie do antybiotyków), ale o ile wiem nadal obowiązuje.

Może po prostu amerykanie każdy lek o działaniu bakteriostatycznym lub
bójczym nazywają antybiotykiem?...

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
/Wilder Penfield/

5. Data: 2004-11-24 18:23:30

Od: "RobertSA" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

co2h7h$s8p$...@n...onet.pl,
Mrówka <m...@b...pl>:
> Użytkownik "Marek Bieniek" <a...@s...re.invalid> napisał w
> wiadomości news:u0mjgf30wfwm$.dlg@always.coca.cola...

> No wlasnie kumpela wygooglala ze jest antybiotykiem,dlatego sie
> zdziwilam i spytalam tutaj.

To kwestia mianownictwa: jest antybiotykiem w szerszym znaczeniu
(antybiotyku), nie jest w wezszym. Dokladniej to jest sulfonamid(y) (taki
Biseptol).

--
Robert

6. Data: 2004-11-24 20:35:48

Od: Mrówka <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przepraszam, nie sprawdziłem. Do głowy by nie przyszło coś takiego.

No wlasnie mi tez :)

Pozdrawiam.Magda

7. Data: 2004-11-24 23:24:33

Od: "Profil1" <m...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora