Re: Badania długofalowe "Dunedin"

Newsgroups: pl.sci.psychologia
Date: Mon, 16 Apr 2018 09:53:35 -0700 (PDT)
<pb0h62$10h$1@node1.news.atman.pl> <pb0i74$1t5$1@node1.news.atman.pl>
<6...@g...com>
<pb1lld$lvo$1@node2.news.atman.pl>
<1...@g...com>
<pb1mp4$3kh$1@node1.news.atman.pl>
<8...@g...com>
<pb1rot$8t7$1@node1.news.atman.pl>
<f...@g...com>
<pb2859$7jq$1@node2.news.atman.pl>
<2...@g...com>
<pb2hbv$u2d$1@node1.news.atman.pl>
Subject: Re: Badania długofalowe "Dunedin"
From: z...@g...com

W dniu poniedziałek, 16 kwietnia 2018 18:01:04 UTC+2 użytkownik LeoTar Gnostyk
napisał:

> Nie wiemy, tak naprawdę, jak radziła sobie przyroda rzekomo bez ludzi
> ponieważ nie wiemy czy nie istniejemy od zawsze i czy aby nie było już
> kiedyś zagłady podobnej do tej jaką sobie ludzie teraz szykują, po
> której z jakichś resztek odradzał się człowiek.

Na temat historii ludzkości jako gatunku mamy jakiś tam niejasny obraz, ale nawet on
przeczy Twoim rewelacjom. Granice poznania są przesuwane. Ostatnio zostały
przesunięte gdyż odnaleziono w Maroko najstarsze czaszki człowieka współczesnego
sprzed 300 tysięcy lat. Wcześniejsze odkrycia były datowane na 100 tysięcy lat. Jak
to ma się do czterech miliardów lat życia na ziemi sam sobie odpowiedz. Najlepiej
rysując to na skali liniowej. Na przykład milion lat to 1 mm. Czyli życie to będzie 4
metry, a człowiek współczesny zajmie na tej miarce 1/3 mm. Czym chcesz zaimponować
przyrodzie?

> No i odpadła by konieczność rozwiązania
> kompleksu Edypa/Elektry, który - jak rozumiem - jest niewypowiadaną
> kością niezgody.:)

Freudowi zawdzięczamy nazwanie podświadomości po imieniu. Aż tyle i tylko tyle, bo
według mnie cała reszta to zwykły bełkot. Wymienione kompleksy mają taką samą wartość
naukową jak twoje hipotezy. Niestety Freud był pierwszy i trudno Ci będzie zająć jego
miejsce.